Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada v Ženevě 2004

Vitek
Že by se tenčily ruské zásoby ropy? Lada totiž v Ženevě představila vodíkový koncept Antel 2, což je vlastně známé kombi s označením 111, vybavený palivovými články.

Antel 2, Revolution

Antel 2 – Vodík z východu

Toto ústrojí disponuje výkonem přes 60 kW a vůz má dojezd 350 km. Že je vám divné, že má automobilka s velkými finančními problémy a zastaralou modelovou paletou finance na vývoj vodíkových technologií? Skutečnost bude asi poněkud jiná, Lada zřejmě těží z joint-venture s koncernem General Motors, který se vývoji těchto finančně velmi náročných systémů věnuje a asi je jen modifikovala pro použití ve vlastním automobilu.

Revolution – Vzhůru na okruhy

Ruská automobilka v Ženevě prezentovala svůj monopost, který se bude účastnit tamního šampionátu okruhových závodů sportovních prototypů. Vůz má pohon zadních kol, ocelový prostorový rám a karoserii z hliníku a laminátu. Pod kapotou pracuje zážehová šestnáctistovka DOHC o výkonu 200 koní (147 kW) při 8500 ot/min, která zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 s a největší rychlost byla v aerodynamickém tunelu spočítána na 260 km/h. Snahou automobilky je postavit celý automobil z maxima sériových komponentů.

Vitek