Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
lada design
lada design
lada design
4 Fotogalerie

Lada Vesta kombi a kupé: S jednou se počítá, druhou bychom moc chtěli

Nový model Vesta v nabídce Lady postupně nahradí Prioru a vedle sedanu se počítá také s kombi. Bude vypadat nějak takto?

Lada Vesta se v podobě konceptu představila už loni v srpnu a od druhé poloviny letošního září sjíždí z výrobní linky v Iževsku. Vedle karoserie sedan, se kterou se vůz už na konci listopadu oficiálně vydá na ruský trh, se počítá také se dvěma verzemi kombi (klasickou a oplastovanou) a hatchback, přičemž vlastní představu o podobě první z nich vypustil do světa maďarský grafik X-Tomi. Co na ni říkáte?

Osobně si na styl Vesty nemůžeme stěžovat, byť výrazné prolisy na bocích karoserie nemusí být po chuti každému. Zjednodušeně řečeno si grafik s návrhem moc práce nedal, protože pouze prodloužil střechu, přidal další sloupek karoserie a nad zadním oknem našel místo decentní spoiler, potřebovali byste ale něco jiného? Je navíc třeba počítat s faktem, že Vesta bude patřit k nejdostupnějším automobilům v Evropě (sedan by mohl začínat zhruba na 170.000 Kč), a zbytečné módní výstřelky by pouze zvyšovaly cenu výroby. S trochou představivosti dostanete i oplastované provedení, nebo se na něj můžete podívat v našem článku z konce letošního července.

Verze kupé, kterou má na svědomí grafik Theophilus Chin, už tak jednoznačná není, je spíše naším přáním než skutečnou položkou v plánování Lady. Boční prolisy karoserie v tomto případě nejsou tak intenzivní a elegantní linie střechy celku jednoznačně sluší. Kdyby se automobilka pro výrobu skutečně jednou rozhodla a držela cenu přiměřeně nízko, pravděpodobně by jevila zájem převážně mladší klientela.

Jak jsme uvedli již dříve, objeví se pod kapotou Lady Vesta tři verze zážehové šestnáctistovky (64, 78 a 84 kW) párované s manuální šestistupňovou a robotizovanou převodovkou. Do konce letošního roku vznikne asi 6000 exemplářů s karoserií sedan, cílem je ale vyrábět až 100.000 vozů ročně.