Lada Vesta Sport se začíná prodávat. Sportovní ale tolik není
Lada Vesta se od příchodu na trh v roce 2015 stala hitem. Vloni byla nejprodávanějším modelem na domácím ruském trhu s tím, že její tamější prodeje meziročně vzrostly o 40 % na 108.364 kusů. Automobilka však neusíná na vavřínech a nabídku vozu postupně rozšiřuje, aby nalákala nové a nové zákazníky. Naposledy portfolio doplnil dynamicky laděný sedan Vesta Sport.
Ten se světu poprvé představil ve formě konceptu už v roce 2016, v rámci tehdejších oslav 50 let od založení Lady. Sériová verze následovala loni v létě, když debutovala na tehdejším moskevském autosalonu. A nyní už ji mohou ruští zákazníci objednávat, s cenovkou 1.009.900 rublů (v přepočtu bezmála 350.000 korun).
To se v přepočtu nezdá moc, vězte ale, že se jedná o nejdražší verzi Vesty s takřka dvojnásobnou cenou oproti základnímu provedení. Nejlevnější variantu tohoto vozu pořídíte za 554.900 rublů, což je asi 191.000 korun.
A co za tuto částku dostanete? Předně posílený motor, kterým je atmosférická zážehová osmnáctistovka s výkonem vzrostlým z 90 kW na 107 kW. V evropských podmínkách to možná není mnoho, na poměry Lady ale ano. Spárována je s pětistupňovým manuálem a vozu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 9,6 sekundy a jet maximální rychlostí 198 km/h.
Sportovní styl tak Vesta Sport dává spíše najevo svoji vizáží. Upravené nárazníky se inspirovaly u okruhové Vesty, nasazované nejen na domácích závodech na ruských tratích, ale v minulých letech také v šampionátu WTCC.
Na boku si všimnete zase černě lakovaných krytů vnějších zpětných zrcátek nebo nových 17palcových kol obutých do nízkoprofilových pneumatik. Zádi zase dominuje difusor s integrovanými koncovkami výfuku. Zajímavostí jsou i nové, falešné chladicí otvory, do nichž jsou zakomponovány parkovací senzory. Víko kufru zase zdobí decentní spoiler s integrovaným brzdovým světlem z diod.
Podvozek je snížený o 31 milimetrů, Vesta Sport se dočkala i specifického naladění nebo větších předních kotoučů. Kotoučové brzdy mimochodem najdete také vzadu, kde nahradily výchozí bubny. Lada pak zdůrazňuje i sportovní režim ESP a možnost jeho úplného vypnutí.
Výbava pak odpovídá postavení auta na vrcholu nabídky Vesty. Je v ní zahrnuta klimatizace, tempomat, multifunkční volant s věncem z perforované kůže, vyhřívané přední sedačky, čalounění alcantarou nebo dešťový a světelný senzor. Za 36.000 rublů (cca 12.400 korun) si pak lze dokoupit paket Multimedia zahrnující zadní parkovací kameru, multimediální systém, navigaci a vyhřívané čelní sklo.