Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Vesta a XRAY Anniversary: Edice na oslavu 50 let AvtoVAZu

David Bureš
Diskuze (24)
Vesta a XRAY oslavují 50 let od vzniku AvtoVAZu speciální edicí v červeno-černé kombinaci a s bohatou výbavou.

Ruská automobilka AvtoVAZ letos slaví 50 let své existence. V roce 1966 Sovětský svaz podepsal dohodu s Fiatem o výstavbě nového automobilového závodu, kterým se později stal právě dnešní AvtoVAZ. A jak už to v automobilovém světě bývá, toto jubileum je potřeba oslavit. A proto vznikly sedan vesta a crossover XRAY v oslavné edici Anniversary.

AvtoVAZ vyrobí pouze 500 exemplářů od každého z oslavných modelů, přičemž každý z vyrobených vozů bude očíslován, aby byl patrný jeho speciální status. Číslo auta bude zaznamenáno na speciálním certifikátu pro majitele nebo na plaketce umístěné na volantu.

Oba speciální automobily vsadily na kombinaci červené a černé barvy. Červený lak doplňují v obou případech černé detaily, jako jsou kryty vnějších zpětných zrcátek, střecha nebo rámy oken. Uvnitř najdeme kombinaci černého čalounění s červenými prvky z alcantary. Věnec volantu je prošíván červenou nití, červený dekor se objevuje i na palubní desce.

Samozřejmostí je bohatá výbava. Oba oslavné modely nabízí vyhřívané přední sedačky a čelní sklo, zadní parkovací senzory, parkovací kameru nebo klimatizaci.

V případě Vesty Anniversary najdeme pod kapotou zážehovou šestnáctistovku o výkonu 78 kW a točivém momentu 148 N.m, kterou je možné kombinovat s pětistupňovou manuální nebo automatizovanou převodovkou. To XRAY Jubilee nabízí výběr mezi šestnáctistovkou s 81 kW a 150 N. a osmnáctistovkou s 90 kW a 170 N.m. Menší motor spolupracuje s manuálem, zatímco silnější s robotizovanou převodovkou.

Ruské ceny Vesty Anniversary začínají na částce 735.000 rublů, což je v přepočtu 272.000 korun. XRAY Jubilee je pak možné pořídit od 799.000 rublů (cca 296.000 Kč).

Vesta a XRAY jsou prvními zástupci nové generace modelů Lada, jejichž charakteristickým znakem je příď do X. Obě auta jsou na trhu teprve krátce (vesta se prodává od loňského listopadu, zatímco XRAY od letošního února), už však patří mezi nejprodávanější modely v Rusku. Vesta je pátá, XRAY čtrnáctý.

David Bureš
Diskuze (24)
Avatar - cechblog
26. 6. 2016 10:06
Re: Velmi povedený interiér
Omlouvám se, já jsem nikdy v takových sra-čkách ani neseděl. Mám doma Mercedes a Citroen, ale neberu vám užívání těchto aut a neposuzuji to, ale také mám právo si o nich myslet své.
Avatar - Barrichello
25. 6. 2016 17:30
Re: Velmi povedený interiér
Haha, sedni si někdy do základní Dacie, Fabie atd a uvidíš špičkovou kvalitu. Plastárna největší >:D
Seděl sem v Citygo za 300 tis, verze MonteCarlo, výbava totální holota a celkově naprostá tragédie >:D
Avatar - pumpkin
25. 6. 2016 09:23
Re: Je vůbec co oslavovat?
Áno. Je to väčšinou ale aj chyba dizajnéra. Vie, že navrhuje low-costové auto alebo globálny model a napriek tomu sa vyblázni, ako keby to mala byť imidžovka za milión. Súčasné Sandero/Logan, aj Duster už robili v Bukurešti pod vedením Gardinera a je to myslím dosť dobre zvládnuté (hlavne Sandero).
Už ho tam ale vystriedal niekto iný, tak uvidíme, ako budú vyzerať nové Dacie.
Avatar - cechblog
24. 6. 2016 23:46
Re: Velmi povedený interiér
kvalita z něm přímo čiší >:D >:D >:D prý jej berou od Mountfieldu >:D >:D >:D
Avatar - cechblog
24. 6. 2016 23:44
PŘEJI TU SRAČKU VŠEM BOLŠEVIKŮM Z CELÉHO SRDCE
>:D >:D >:D