Lada zahajuje výrobu kombíku Vesta SW. Novinkou je i oplastovaná Vesta SW Cross
Lada Vesta je aktuálně třetím nejprodávanějším vozem na ruském trhu, tamější automobilka ale nenechává nic náhodě a nabídku tohoto kompaktu rozšiřuje. Sedan doplňuje karosářská verze kombi, která se tento týden začala vyrábět v továrně v Iževsku. Spolu s tím AvtoVAZ zahájil i produkci oplastované varianty Vesta SW Cross.
Zahájení výroby nové karosářské varianty si vyžádalo úpravu výrobní technologie, a to v oblasti svařování nebo lakování, a to kvůli jiným dílům než u sedanu. Konstrukce kombíku totiž čítá 33 dodatečných dílů pro zvýšení tuhosti karoserie, zlepšení ovladatelnosti a snížení hlučnosti.
Automobilka rovněž zdůrazňuje pečlivé otestování automobilu před odstartováním sériové produkce, aby bylo dosaženo patřičné kvality a spolehlivosti. Testy probíhaly nejen v laboratoři, ale také na běžných silnicích nebo testovacích drahách na asfaltových i štěrkových cestách, přičemž se jich zúčastnilo přes 100 prototypů Vesty SW a Vesty SW Cross. Specialitou byly i zkoušky v termální komoře, v níž si auto muselo poradit s teplotami od -40 °C do +55 °C.
Důležitou součástí vývoje bylo naladění podvozku, které si vyžádalo odlišné rozložení hmotnosti oproti sedanu. Vlastní nastavení si vyžádala také oplastovaná Vesta SW Cross, která je o 20 mm vyšší než výchozí varianta. Samotná světlá výška u tohoto „Scouta“ vzrostla ze 178 na 203 milimetrů.
Lada Vesta SW se stejně jako odvozená varianta Cross začne na domácím ruském trhu prodávat během letošního podzimu. Nabídka motorů 4.410mm dlouhých modelů bude v Rusku v obou případech čítat šestnáctistovku (78 kW a 148 N.m) a osmnáctistovku (90 kW a 170 N.m), které splňují normu Euro 5.