Lada začala vyrábět Vestu Cross sedan. Zaujme koncepce, s níž pohořelo Volvo?
Různé Allroady, Outbacky či Scouty, tedy oplastované kombíky přizpůsobené i pro jízdu mimo zpevněné cesty jsou v posledních letech notně populárními vozy. Naopak podobně koncipované sedany nelákají, třeba Volvo S60 Cross Country je toho důkazem – svými prodeji zklamalo. Do prodeje však míří auto, které by mohlo mít šanci na úspěch, Lada Vesta Cross sedan.
Lada Vesta Cross sedan následuje po loni odhaleném oplastovaném kombíku, který se nedávno začal prodávat i ve střední Evropě. Mohl by mít šanci na úspěch, tedy alespoň na domácím trhu. Vesta je mezi ruskými zákazníky populární (je letos druhým nejprodávanějším autem v Rusku), v největší zemi světa se sedanům obecně daří a navíc se na tamějších cestách hodí i koncepce oplastované karoserie a zvýšeného podvozku.
Vzhled novinky navazuje na kombík, který převzal designové prvky z konceptu Vesta Cross představeného v roce 2015. Stejný je tak přepracovaný nárazník s plastovou ochranou, podběhy s plastovým orámováním nebo 17palcová litá kola v dvoubarevném provedení. Neliší se ani interiér využívající na sedačkách kombinaci speciální tkaniny s eko kůží a dekoraci v šedé, nebo oranžové barvě.
Oproti výchozímu sedanu se verze Cross liší zvýšenou světlostí ze 178 mm na neskutečných 203 mm, což je hodnota překonávající leckterá SUV (třeba Škodu Karoq se 172 mm při objednání dvoukolky). Spolu s tím byl jinak naladěn také podvozek auta. Ten je navíc podobně jako prahy pečlivě chráněn proti štěrku, nejinak je tomu v případě motorového prostoru.
Vesta Cross sedan by si tak měla hravě poradit s náročnými podmínkami ruských necest. Automobilka její schopnosti ostatně prověřila při jízdách na asfaltových silnicích, prašných cestách a kamenných cestách, na kterých 16 prototypů najelo na 700.000 kilometrů.
Nabídku motorů ruská značka zatím neodhalila. Vesta Cross kombi každopádně nabízí výběr mezi benzinovou šestnáctistovkou (78 kW a 148 N.m) a osmnáctistovkou (90 kW a 170 N.m), a tak se jejich nasazení dá očekávat také v sedanu.
Sériová výroba Lady Vesta Cross sedan byla tento týden zahájena v továrně Iževsku, kde se vyrábí všechny čtyři karosářské varianty Vesty – sedan, kombík i jejich terénní varianty. Z továrny dnes vyjíždí 30 aut za hodinu.