Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Aventador LP700-4: Další technické detaily

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Automobilka Lamborghini zveřejnila další technické detaily nástupce modelu Murcielago, týkají se zejména zavěšení.

Odpružení typu pushrod je známé z F1. Tlumiče a vinuté pružiny nejsou připojeny přímo ke kolům, ale pevně směrem dovnitř do skeletu karoserie. Jsou umístěny napříč, vpředu pod čelním sklem a vzadu těsně za motorem. Na přední nápravě najdeme hydraulické zvedací zařízení, které vůz zvýší o 40 mm. Bude tak možné překonat různé menší nerovnosti a překážky, které by jinak nízkému a choulostivému podvozku ublížily. Stačí k tomu pouhý stisk tlačítka.

Samotné dvojité lichoběžníkové závěsy, tedy dolní a horní ramena, jsou a vyrobené kompletně z kované hliníkové slitiny. Tento materiál byl použit i na držáky kol, páky a táhla, která spojují tlumiče s koly. Brzdy jsou oproti tomu karbon-keramické. Přední ventilované kotouče mají průměr větší než 400 mm a šestipístkové třmeny, vzadu jsou menší s 380 mm a čtyřmi pístky. Parkovací brzda je elektrická.

Řízení ovládá hydraulika, převod umožňuje rovněž tři režimy nastavení odezvy včetně závodního Corsa. Nové Lamborghini jezdí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami 255/35, vzadu jsou ovšem o palec větší ráfky s obutím rozměru 335/30.

Supersport projektu 834 s motorem V12 o výkonu 515 kW se představí na autosalonu v Ženevě. Označení Aventador stále není zcela oficiální.

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
26. 1. 2011 00:30
Re: prepis rozhovoru sefa VW group s technikom od Lamba
Jesli to tak nenavrhli kvůli montážním rozměrům. Výškově to o moc nepřesahuje vršek kola a na šířku je jim to jedno bo motor uprostřed. Takže můžou navrhnout "placatější" auto.
25. 1. 2011 23:01
Re: prepis rozhovoru sefa VW group s technikom od Lamba
Máš pravdu, hlbšie som predtým tie fotky neskúmal, ale zdvih je minimalistický a progresívne vinuté pružiny tiež nevidím.

S tými váhami je jasné, že to nie je terno, ale podľa mňa niečo získali, plášť tlmiča, ako ťažšia časť je odpružený a ďalšie členy, ak sú z hliníka, to neprevážia. Že to ide lepšie ukazuje (podľa mňa) K1 Attack.

Nech sa naučím niečo nové, prečo krátke ramená sú zlé? Pri správnych uhloch by výsledná kinematika mala byť rovnaká, nie? U formule som si myslel, že je to len kvôli rozchodu kolies, keďže monococ je úzky...
Avatar - kari.laz
25. 1. 2011 22:50
Re: prepis rozhovoru sefa VW group s technikom od Lamba
Koukám, že by jsi jim měl napsat, že to mají všechno na ho.v.no, že jsi ten nejlepší kontruktér pod sluncem.
Tobě už se nedá ani smát. U tebe člověk neví, jestli jsi k smíchu, nebo k pláči.
Avatar - misoo
25. 1. 2011 22:09
Re: prepis rozhovoru sefa VW group s technikom od Lamba
a co to teba trapi, ved to auto v zivote ani neuvidis. zato realnych adeptov na majitela to isto potesi ked nebudu musiet prerabat obrubniky pred svojim domom, alebo budu moct chodit po cim dalej tym castejsie vyskytujucich sa retarderov na cestach, atd atd... :yes:
25. 1. 2011 18:38
Re: prepis rozhovoru sefa VW group s technikom od Lamba
Umiestnenie tlmičov umožňuje ich oveľa dlhší chod a pružinu s lepšou charakteristikou ako keby boli vertikálne.
S ťažiskom to bude skoro bez rozdielu, jednak sú uložené bližšie k osi auta a jednak sú nízko, nižšie akoby bolo horné uloženie pri klasickej kompozícii ;)