Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Lamborghini Aventador bude kvůli hybridu těžší. O ikonickou V12 však nepřijde

Stanislav Kolman
Diskuze (12)
V blízké budoucnosti chystá italská automobilka dva elektrifikované vozy – plug-in hybridní SUV Urus a Aventador s hybridním dvanáctiválcem.

Není žádným tajemstvím, že Lamborghini už pilně pracuje na nové generaci Aventadoru, jež by měla dorazit v roce 2020. Dobrou zprávou je, že v útrobách bude i nadále pracovat atmosférický dvanáctiválec. Avšak s tím, rozdílem, že nově se z něj stane hybrid. Není to jediný elektrifikovaný vůz, který Lambo pro příští roky chystá, zapomenout nesmíme ani na plug-in hybridní Urus.

Vraťme se ale k hypersportu s kódovým označením LB48H, o kterém se před časem rozhovořil Maurizio Reggiani, vedoucí technický pracovník italské značky. „Předpisy určují, kolik kilometrů čisté jízdy musí vozy zvládnout. Někdo říká 20, někdo 30 a Čína dokonce 50. A my standardně vyvíjíme jedno auto pro celý svět,“ vysvětluje Reggiani elektrifikaci a přiznává, že přichází spíše z donucení.

Hybridní pohonné ústrojí totiž přidá 150 až 200 kilogramů na váze. I když se Lamborghini na jiných místech podaří hmotnost snížit, lze předpokládat, že auto bude ve srovnání s předchůdcem těžší.

„Vždycky říkám, že budu mít raději auto o deset kilo lehčí, než aby mělo o jednu koňskou sílu více, i když poměr výkon-hmotnost zůstane stejný,“ říká dále Reggiani. „Předpokládáme, že nový model bude o něco těžší. O kolik? To zatím nedokážeme říct.“

Pokud vám elektrifikace zrovna nevoní, možná vás potěší alespoň to, že Aventador nepřijde o svůj famózní atmosférický dvanáctiválec. Reggianiho těší, že se Lamborghini vypořádalo s nástrahami dnešní doby bez přeplňování či snížení výkonu. „Stále říkám, že turbomotory nedokážou nabídnout takovou porci emocí,“ dodává Reggiani.

Technické podobnosti zatím zůstávají tajemstvím, ale už dříve se hovořilo o tom, že dvanáctiválec bude spolupracovat s trojicí elektromotorů, z nichž mají být dva umístěny u předních kol a třetí na zadní nápravě. Zatímco zážehový motor poskytne výkon okolo 566 kW (770 k), systémový výkon se má pohybovat okolo hodnoty 883 kW (1200 k).

Stanislav Kolman
Diskuze (12)
22. 12. 2018 04:04
Re: To jsme to dopracovali...
Posuzovat autom podle drag race chce hodně dětského uvažování. ;-)
21. 12. 2018 22:22
Re: To jsme to dopracovali...
Ja si takove auto nikdy nekoupim ani kdybych na nej mel, ale asi bych od supersportu ocekaval, ze je nejlepsi ve vsech dynamickych parametrech, ne ze me na semaforech predjede sedmimistne SUV za ctvrtinu ceny :-)
21. 12. 2018 21:06
Re: To jsme to dopracovali...
Co ty si myslíš je docela putička. Ten pán velmi dobře ví co zákazníci Lamba očekávají a co vydělává Lambu a potažmo i jemu a když mluví o vynucené elektrifikaci a nepříjemnostech se vzrůstem hmotnosti tak si určitě nevymýšlí a je mu jasné, že udělat z Lamba stroj na 400m sprinty je prostě celé špatně.
21. 12. 2018 19:49
Re: To jsme to dopracovali...
Myslim ze velka cast techto aut se na okruh nikdy nepodiva a v beznem provozu je to jedno, pri zavodeni na semaforech vyuzijes jenom to zrychleni :-)
21. 12. 2018 18:27
Re: To jsme to dopracovali...
Nemyslím, že potenciální kupce Aventadoru trápí nějaké drag race, ale nárůst hmotnosti a s tím spojené snížení obratnosti a schopností zatáčet je trápit určitě bude.