Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Aventador umí být řadovým šestiválcem, má i start-stop

Jakub Kraus
Diskuze (0)
Lamborghini představilo nový start-stop systém a systém vypínání válců pro Aventador od modelového roku 2013.

Tak už nám emisní předpisy a pokuty začínají ovlivňovat i jinak flegmatické Italy. Aventador dostal start-stop systém a vypínání válců. Tyto vychytávky by měly snížit kombinovanou spotřebu o sedm procent na 16 l/100 km a při dálniční stotřicítce by to mělo být až o dvacet procent.

Majitelům na spotřebě nejspíš nesejde, ale trocha ušetřeného benzinu a tudíž delší dojezd je snad potěší. Start-stop systém není z dílen VW, Lamborghini si vytvořilo vlastní, který místo baterií využívá vysokovýkonného kapacitoru a výsledkem je pouhých 180 ms potřebných pro opětovné nastartování. A ještě se ušetří tři kilogramy na hmotnosti.

Systém vypínání válců (CDS) je již klasika a u Aventadoru je při malé zátěži vypínána celá jedna řada. Výsledkem tedy je Lambo s řadovým šestiválcem. Válce se vám vypnou až do rychlosti 135 km/h, celý proces je prý pro řidiče nepostřehnutelný.

Co by ale postřehnutelné být mělo, jsou nová kovaná kola s designem Dione spolu se zlepšeným handlingem díky upravenému nastavení podvozku, který dostal tvrdší pružiny a optimalizované tlumiče. Zároveň s tím by se měl dostavit větší komfort jízdy, i když to z Aventadoru nejspíš stále neudělá auto pro každý den.

Jakub Kraus
Diskuze (0)