Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Centenario: Dílo šílence, nebo génia? (první dojmy)

David Bureš
Diskuze (6)
Na první pohled vypadá jako Huracán od nepříliš šikovného tunera. Tvary Centenaria ale fungují, takhle má vypadat typicky šílené lambo!

Čekali jste oslavu sta let od narození zakladatele Lamborghini ve znamení retra? Nemohli jste být dále od pravdy, italský výrobce ze Sant' Agaty jako obvykle hledí dopředu. Model Lamborghini Centenario cokoliv historického považuje za sprosté slovo, tady se sází výhradně na modernu.

Centenario pokračuje v trendu Lamborghini výroby speciálních vozů na základě techniky sériových aut. Příď by možná naznačovala využití střev menšího Huracánu, velikost nebo palubní deska ale jasně dávají najevo, že v útrobách se ve skutečnosti skrývá technika většího Aventadoru.

Lamborghini vždy stavělo šílené vozy a Centenario v tomto stylu pokračuje. Na první pohled se auto se svojí nizoučkou přídí nebo doslova obřím zadním difusorem zdá jako dílo nepříliš šikovného tunera, druhý pohled ale dokáže, že ohromující design jako celek funguje a oko si začne všímat nezvyklých detailů tvořící dílo hodné geniálního designéra.

O obřím difusoru byla již řeč, nezvyklostí je ale fakt, že zadní blatník je vytažený nahoru, a tak jsou zezadu jasně vidět širokánské gumy. Uzoučká zadní světla opticky rozšiřují už tak širokou záď, díky nim Centenario působí jako z příštího století. Pětipaprsková kola možná působí až nečekaně jednoduše. Ve skutečnosti ale na jejich tvorbu byla vedle kovaného hliníku využita uhlíková vlákna. Karbonové prvky jsou navíc praktické – odvádějí horký vzduch od obřích brzdových kotoučů.

Lamborghini už od svého založení bojuje s Ferrari a jeho nejnovější dílo neváhalo použít některé designové prvky známé z děl maranellského konkurenta. Trojice zadních koncovek výfuku jasně připomíná slavné Ferrari F40, logo značky před dveřmi také dobře známe ze vzpínajících hřebců.

O pohon Centenaria se stará 6,5litrový dvanáctiválec z Aventadoru naladěný na 770 koní (566 kW). Poháněná jsou všechna kola, specialitou je natáčecí zadní náprava. Auto zrychlí z 0-100 km/h za pouhé 2,8 sekundy a jede přes 350 km/h.

Jestliže vás Centenario zaujalo a uvažujete nad rozšířením sbírky o ještě šílenější supersport než Aventador, máme pro vás smutnou zprávu. Lamborghini postaví pouze 40 exemplářů Centenaria (20 kupé a 20 roadsterů), přičemž všechny z nich jsou již vyprodané. První šťastlivci se auta dočkají na podzim, přičemž je Centenario přišlo na 1,75 milionů eur (cca 47 milionů korun). Bez daně...

David Bureš
Diskuze (6)
2. 3. 2016 11:43
Re: mně se líbí
Přesně tak, mně se taky líbí. Lambo prostě limitované edice umí a jednou to bude ceněné mnohonásobně víc, než je kupní cena
1. 3. 2016 17:58
Re: zase nejaka limitka
Ja by som Reventon a Aventador moc neporovnaval si zober že reventonov je asi 20 a aventador je tak trochu masovka čiže Reventon bude v buducnosti mat a už aj ma vyššiu hodnotu a je exkluzivnejši ako Avo. Keby som si kupil ja Reventona ak by som na to mal a prišiel by aventador tak by som si tažku hlavu nerobil lebo ludia čo si možu dovolit Reventon lebo bol drahši tak možu aj avo.
1. 3. 2016 17:31
zase nejaka limitka
nejvetsi legrace byla jak vseci kupovali toho reventona a vseci paf jak to vypadalo...

a pak prisli s aventadorem dvakrat lepsim to musela byt rana do penezenky pro ty co koupili reventona kdyz nema zadny vyznam kdyz avo je mnohem lepsi
Avatar - CoureSportivo
1. 3. 2016 12:54
Dílo šílence, nebo génia?
Ani jedno ani druhe. Mňa nejako tieto limitované lamba neberú (až na sest elemento). Veď je to zase len "vytunený" aventador , iba niekoľkokrát drahší. Ale kupcov si to nájde resp. už našlo takže Lamborghini si vie čo robi.
1. 3. 2016 12:50
Re: mně se líbí
Aj mne lebo je to o dost krajšie ako Veneno, je to ako aventador na steroidoch.