Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Lamborghini potvrdil přípravy dalšího modelu. Jaký to bude a kdy dorazí?

David Bureš
Diskuze (0)
Dnešní nabídka Lamborghini čítá tři modelové řady, dvě supersportovní doplňuje SUV. V Sant‘ Agatě se už pracuje i na čtvrté řadě.

Lamborghini v posledních letech jede, od roku 2010 jeho prodeje souvisle rostou. Jestliže v roce 2010 následkem krize Lamborghini prodalo jen 1.302 aut, loni už to díky příchodu SUV Urus bylo 5.750 vozů. V Sant‘ Agatě se však nezastavují, rádi by se dostali k hranici 8.000 prodaných aut ročně. A pak možná ještě výše. Pomoci by k tomu přitom měla čtvrtá modelová řada.

O možném příchodu dalšího Lamborghini se hovořilo už v roce 2017, přičemž nyní jeho přípravy potvrdil sám nejvyšší představitel italské automobilky, Stefano Domenicali, který byl až nečekaně konkrétní. „Myšlenkou je gran turismo, s konfigurací 2+2. To je něco, na čem aktuálně pracujeme,“ přiznal generální ředitel Lamborghini.

Dnes je sice Lamborghini známo hlavně pro své supersporty, gran turisma jsou ale nedílnou součástí jeho historie – takovým autem dokonce zahajovalo svoji existenci, modelem 350 GT. Později nabídlo i legendární Espadu, nazývanou italský Rolls-Royce. Naposledy s myšlenkou gran turisma koketovalo v roce 2014, dvoumístným konceptem Asterion.

Video se připravuje ...

Zároveň však Domenicali uvedl, že příchod čtvrté modelové řady ještě není vůbec jistý. Automobilka se musí finančně stabilizovat po nástupu Urusu, aby mohla myslet na investice do výroby další řady. Pokud se to však povede a firmě budou i v následujících několika letech růst prodeje, mohla by čtvrtá řada dorazit v nadcházejícím desetiletí, přičemž by dle Domenicaliho mohla pomoci navýšit prodeje značky k hranici 10.000 aur ročně. Tím by se automobilka ze Sant‘ Agaty dostala na úroveň konkurenčního Ferrari, které loni prodalo 9.251 automobilů.

Nabídka automobilky Lamborghini se postupně rozšiřuje už od devadesátých let. Po konci offroadu LM002 v roce 1992 pokračovalo pouze dvanáctiválcové Diablo, dostupné v průběhu let v různorodých variantách. Osamoceno zpočátku zůstávalo i Murciélago, uvedené v roce 2001, až po dvou letech ho doplnilo desetiválcové „baby lambo“ Gallardo.

Duo modelových řad zůstalo i po příchodu nástupců, v podobě Aventadoru (2011) a Huracánu (2014), pouze je doplňovaly speciální limitované modely na jejich bázi. V roce 2013 však firma potvrdila příchod SUV vycházejícího z konceptu Urus, kterého jsme se nakonec dočkali v roce 2018.

Lamborghini tak nabídlo tři modelové řady poprvé od osmdesátých let, kdy nabízelo trio Jalpa, Countach a LM002, tedy rovněž „baby lambo,“ vlajkovou loď a SUV. Čtyři modelové řady Lamborghini mělo naposledy na konci sedmdesátých let, a to konkrétně Urraco (a odvozené Silhouette), Jaramu, Espadu a Countach.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme