9.10. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

S SUV to nekončí! Lamborghini zvažuje další modelovou řadu

 

Čtyři modelové řady Lamborghini naposledy nabízelo na konci sedmdesátých let. Tehdy se jednalo o Espadu, Silhouette, Urraco a Countach.

Nabídku dvou supersportů, Huracánu a Aventadoru, Lamborghini již brzy doplní o SUV Urus, které se světu poprvé představí v pondělí 4. prosince 2017. Tři modelové řady by však nemusely znamenat konec expanze italské automobilky, stále častěji se hovoří o nabídnutí ještě jednoho modelu.

Rozšíření nabídky je podle zákulisních zpráv součástí budoucích plánů Stefana Domenicaliho, generálního ředitele Lamborghini. Jen tak má automobilka zajistit svůj udržitelný růst do dalších let.

„Musíme být pokorní. Urus je teprve v předvýrobní fázi a s cílem zdvojnásobit naše prodeje během následujících několika let zatím teprve vyděláme na tomto modelu. Ale samozřejmě bychom vždycky měli hledat možnosti dalšího růstu. A jestli se nám první, obrovský krok s Urusem podaří, pak tu existují různé možnosti,“ říká k možnosti další expanze obchodní ředitel Lamborghini Federico Foschini.

O podobě případné další modelové řady je zatím předčasné spekulovat, na trh by každopádně mohla přijít v roce 2021. A automobilka by v jejím případě ráda využila svého začlenění do koncernu VW Group. Nemalujme hned čerta na zeď, o využití tříválců nebo platformy MQB nepůjde, spíše očekávejme sázku na architekturu MSB z nejnovějšího Bentley Continental GT a Porsche Panamera. Pro Lamborghini by takové sdílení nebylo nic nezvyklého, Urus využije platformu z Audi Q7, Huracán má zase shodný základ s Audi R8. V obou případech se přitom Italové hodně snažili, aby to nebylo poznat.

Stejně tak je zatím ve hvězdách, do jakého segmentu by taková novinka mohla zamířit. Na scénu se ale vrací myšlenka superrychlého sedanu, který Lamborghini už v roce 2008 naznačilo nadmíru povedeným konceptem Estoque. Kvůli následné hospodářské krizi se bohužel do série nedostalo, přednost dostalo připravované SUV, které má podle automobilky větší potenciál, v době ekonomického růstu by ale na něj konečně mohla přijít řada. Nebo půjde o velké kupé? V historii Lamborghini se pár myšlenek dá najít...

Tou nejdůležitější zprávou je nicméně ta, že i po příchodu Uruse se Lamborghini nadále bude primárně zaměřovat na oblast supersportů, pomocí SUV chce pouze rozložit svoji nabídku do více segmentů, kdyby se jednomu náhodou nedařilo. A navíc i v originální třídě má Lamborghini stále co říct. Již brzy přijde další limitovaný speciál ve stylu Venena nebo Centenaria, přičemž další možnosti rozšíření modelové řady se hledají i mezi supersporty. Nepřijde třeba sportovní model, slabší a menší než Huracán?

Ať už bude čtvrtá modelová řada jakákoliv, bylo by to poprvé od konce sedmdesátých let, co by Lamborghini nabídlo bok po boku čtyři modely. V roce 1978 nabízela dvanáctiválcový supersport Countach, sporťák Urraco, targu Silhouette a velké kupé Espada s plnohodnotnými čtyřmi místy. Do roku 1976 pak vedle nich bylo k dispozici ještě kupé Jarama.

Anketa

Poraďte Lamborghini, co by měla být jeho další modelová řada:
Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 





 
Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Včera

O vývoji silničního vozu se znakem Dallary se napsalo hodně. První vůz firmy s registrační značkou se teď představuje oficiálně.




Blesk.cz

Vláďa (†15) zabil jmenovce Vladimíra (†49). Bylo to jinak, tvrdí jeho máma

Vláďa (†15) zabil jmenovce Vladimíra (†49). Bylo to…

Teprve patnáctiletý Vladimír skončil za mřížemi. V neděli dopoledne soudce Okresního soudu Žiar nad Hronem…

Požár ve Vršovicích: Plameny zachvátily dům, ve kterém běžně pobývají desítky bezdomovců

Požár ve Vršovicích: Plameny zachvátily dům, ve…

Nedaleko pražské Eden Arény v pražských Vršovicích zachvátily v pondělí večer plameny opuštěný dům.…

 

iSport.cz

Mareš po demolici Sparty: Hvězdy jim nic nevyhrají, musí být jako tým

Mareš po demolici Sparty: Hvězdy jim nic nevyhrají,…

Patří mezi největší legendy českého futsalu, s Chrudimí vyhrál už deset titulů. I ve 42 letech Roman Mareš stále…

Slzy pro Novotnou. Nemám slov, řekla Navrátilová. Děkuji, Jani, píše Kvitová

Slzy pro Novotnou. Nemám slov, řekla Navrátilová.…

Obrovský šok. Zpráva o smrti české tenisové legendy Jany Novotné (†49) zarmoutila celý svět. Hráčka s…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…