Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Gallardo LP570-4 Super Trofeo Stradale: Extrémní závěr (video)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Lamborghini ukazuje na IAA nejextrémnější Gallardo v historii.

Lamborghini Gallardo LP570-4 Super Trofeo Stradale ohlašuje blížící se konec menšího ze dvou současných modelů italské automobilky. Zároveň je to po edici LP550-2 Tricolore druhé Gallardo připomínající výročí 150 let sjednocené Itálie a také je to oslava úspěchů závodní série Lamborghini Blancpain Super Trofeo.

Nejnovější limitovaná edice modelu Gallardo přímo vychází ze závodních vozů pro tento značkový pohár a navazuje na loňské Gallardo LP570-4 Blancpain Edition. Podobně jako vozy této série má i Super Trofeo Stradale na zádi rozměrné a stavitelné karbonové přítlačné křídlo. To má vyvíjet třikrát větší přítlak než má klasické Gallardo LP560–4, což zajistí bezpečné vedení auta i ve velmi vysokých rychlostech.

Skutečnost, že Gallardo LP570-4 Super Trofeo Stradale vychází ze závodního vozu odhaluje i kapota motoru z uhlíkových vláken, která je přichycena pouze čtyřmi rychloupínacími pojistkami a díky řadě výdechů nabízí lepší odvod horkého vzduchu.

Hmotnost 1340 kg je stejná jako u loňského Blancpain Edition a nové Super Trofeo Stradale se tak řadí k nejlehčím Lamborghini současnosti. V letech 2007 a 2008 vyráběné Gallardo Superleggera bylo s hmotností 1330 kg jen o 10 kg lehčí.

Před zadní nápravou pracuje podélně uložený vidlicový desetiválec poskytující z objemu 5,2 litru výkon 419 kW (570 k) při 8000 min-1 a točivý moment 540 Nm při 6500 min-1. Tento motor vychází z již zmiňovaného provedení Superleggera.

Poháněna jsou všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové převodovky e-Gear. Rozložení hmotnosti je 43 ku 57 ve prospěch zadní nápravy. Díky výše uvedené hmotnosti se může Super Trofeo Stradale pochlubit poměrem hmotnosti k výkonu 2,35 kilogramu na koně.

Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne kupé s býkem ve znaku za 3,4 s a z 0 na 200 km/h zrychlí za 10,4 s. Maximální rychlost Gallarda LP570-4 Super Trofeo Stradale je 320 km/h.

Vedle klasického ocelového brzdového systému s kotouči o průměru 365 mm (8 pístků) vpředu a 356 mm vzadu (4 pístky) jsou k dispozici i tradičně ultimativnější karbonové brzdy o rozměru 380, resp. 356 mm.

Lamborghini Gallardo LP570-4 Super Trofeo Stradale nese na své karoserii tradiční italskou závodní barvu Rosso Mars, lehká devatenáctipalcová kovaná kola (jen jimi se ušetřilo 13 kilogramů) jsou lakována vysoce lesklou černou barvou. Tou může být na přání nalakovaná i střecha.

Karbonové doplňky jako jsou vnější zpětná zrcátka jsou pečlivě vyleštěny, vůbec poprvé je pak na brzdové třmeny u modelu Lamborghini použita rudá barva.

Zákazníci, kteří netouží po Lamborghini v rudé barvě si mohou vozy ze speciální série objednat v šedé Grigio Telesto nebo bílé Bianco Monocerus.

V nabídce příplatkové výbavy figurují například čtyřbodové bezpečnostní pásy, hasící přístroj, ochranná klec a pro zájemce o cestování v závodnickém stylu bude v nabídce i navigační systém.

Cena Lamborghini Gallardo LP570-4 Super Trofeo Stradale prozatím nebyla zveřejněna. Automobilka má v plánu vyrobit sérii 150 vozů.

Lamborghini Gallardo je na trhu už od roku 2003, v roce 2008 přišla na trh faceliftovaná verze Gallardo LP560-4. V průběhu životního cyklu tohoto desetiválcového baby-lamba bylo na trhu už několik jeho odvozených edicí.

Zmiňme například Gallardo SE s dvoubarevnou karoserií a silnějším motorem, Gallardo Nera s dvěma černými odstíny karoserie, Gallardo LP550-2 Valentino Balboni, oslavující odchod do důchodu stejnojmenného testovacího jezdce, Gallardo LP570-4 Blancpain Edition s větším zadním přítlačným spoilerem na počest značkového šampionátu Lamborghini Blancpain Super Trofeo, či Gallardo LP560-4 Bicolore s černou střechou a Gallardo LP550-2 Tricolore.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - Ham.
13. 9. 2011 23:41
Fešák Hubert,
I když červená není pro Lambo domácí barva tak tady s tím křídlem je to dokonalý celek, jak vytesaný z křemene a interier je proti plasťákové hrůze v běžné serii jak z jiné planety.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - boost.
13. 9. 2011 21:33
Re: Jsou tu nadšenci ?
Právě to je ten paradox. VW je kritizováno za nudnost a unifikaci, přitom právě nejvíce postů je u něj. Hateři na jedné straně, lidi s rozumnými názory na druhé straně a fanoušci na třetí straně. Ale nechci dělat soudy.

Abych pravdu řekl, tak já mám Lambo radši než Ferrari. Možná i kvůli těmhle limitkám (i když kdo se v tom má vyznat, ale Veyron je v tom nejhorší), také kvůli tomu, že tlačí na hmotnost a nové technologie.

Takže ano, palce nahoru si tyto auta, jako je Lambo či jiné, zaslouží. ;-) :yes: :yes:

PS: Víc než Lambo, Ferrari a Veyron se mi líbí více Porsche Carrera GT. Nikdy jsem to, krom muzea ve Stuttgartu, neviděl.... A Zonda by taky nebyla špatná >:-[]
13. 9. 2011 20:37
Jsou tu nadšenci ?
Miluji tento styl Lamborghini, kdy s koncem modelu přicházejí brutálnější a brutálnější limitky. Nemá cenu zde srovnávat s téměř sousedem a pokud by někdo měl tu potřebu, doporučuji buď navštívit obě místa, nejlépe v jednom dni s přestávkou na oběd v Maranellu (v San´t Agatě opravdu "nic" není) a nebo alespoň Italian Job Jeremyho Clarksona, kde se velmi zajímavě vyjadřuje jak k 458, tak i 570-4.
Co mě ale překvapuje. Žádné vášně ? Žádné palce nahoru, nebo dolů (za to křídlo za mne pomalu ano) ? Hlavně, že tady spousta lidí může dny diskutovat o nudnosti VW, nebo úžasnosti Kia a Hyundai. Jestli nejvíce emocí vzbudí právě to VW, nebo Kia, nebo Hyundai, nebo kdokoliv z běžné masovky a ne toto, tak si začínám myslet, že jsem asi poslední nadšenec do aut. Za vlastní fantazii 90% diskutujících :no: Komukoliv v této třídě :yes: :yes: