Lamborghini Gallardo Roadshow 2007: první dojmy
Ve středu 27. června 2007 se odehrála pod záštitou Automobili Lamborghini a Lamborghini Praha na autodromu v Sosnové u České Lípy neobyčejná akce, při které bylo možné vyzkoušet na vlastní kůži všechny nynější modelové varianty automobilu Lamborghini Gallardo.
Konkrétně se jednalo o verzi bez střechy Gallardo Spyder, klasické Gallardo a nejžhavější novinku Gallardo Superleggera. Tento automobil jsme vám již poměrně podrobně představili v našem článku Lamborghini Gallardo Superleggera – rychle a zběsile. Poprvé byla v Čechách vidění na autosalonu v Brně a nyní se naskytla možnost si nejen jí ale i její sestřičky otestovat na silnici...tedy, přesněji řečeno, na okruhu.
Jízdy řídil muž nejpovolanější, pan Valentino Balboni, který tento rok slaví výročí čtyřiceti let svého působení ve společnosti Lamborghini jako testovací jezdec. On, nebo později jeho italští kolegové, jezdil vpředu a ukazoval, jakým způsobem nejlépe technický okruh v Sosnové projíždět.
Trať plná zatáček tak dala vyniknout zejména pohonu všech kol a ochotně se vytáčejícímu desetiválcovému agregátu. Jezdilo se nejvíce na první tři převodové stupně, na konci obou rovinek mohli přihlížející vyslechnout podřazovací symfonii převodovky E-Gear, kterou byly vybaveny čtyři z pěti vozů Gallardo. Klasický manuál má jistě své kouzlo, E-Gear je ale tak rychlý a tak pěkně dávkuje meziplyny že pro většinu normální populace bude ideální volbou. Řadí se pravým pádlem pod volantem na vyšší převodový stupeň a levým na nižší. Obě dvě pádla zároveň znamenají neutrál a pro zařazení zpátečky je s trochou nadsázky řečeno nutné zavolat někoho od Lamborghini, kdo ví jak na to.
V zázemí okruhu stojí za sebou dvě Superleggery, dvě klasická Gallarda a jeden Spyder. S kolegou z jednoho motoristického magazínu volíme tmavomodrý Spyder, který vypadá velmi lákavě a vydáváme se na první testovací kolečka po okruhu. Ze začátku adagio (jak by řekl Valentino) pro seznámení se s vozem a zhruba po dvou kolech se tempo udávané italským profesionálem za volantem prvního supersportu lehce zvyšuje. Po obkroužení zhruba osmnácti kol se s kolegou měníme a nastává moje chvíle. Vítr ve vlasech, silné auto a krásná dívka vedle mě, tak si představuji ideální projížďku. Až na tu dívku to tedy vyšlo náramně. Nohu na brzdu, přitáhnout pravé pádlo a lehce přidat plyn – zábava může začít. Nebe nad hlavou umocňuje pocit z jízdy v autě jako je Gallardo, protože zpívající baryton motoru slyšíte ze všech stran a vítr ve vlasech vám dává pocit absolutní svobody. Strojovna odvádí svou práci dokonale a má síly na rozdávání, čas od času musí její sílu přiškrtit automatický protiprokluzový systém. Gallardo Spyder je tak sexy a nádherně nepraktický, že ho každý milovník rychlých aut musí mít rád.
Tak, má porce kol se Spyderem je u konce. Je čas vyměnit si vozy a tak usedám do krásně oranžové Superleggery, poutám se do čtyřbodových pásů a vyrážím na trať. Hned od počátku je jasné, že to není normální Gallardo. Minimum tlumících hmot, nižší hmotnost a velmi progresivní keramické brzdy slibují o něco peprnější zážitek. Pocitově akceleruje skutečně o něco svižněji, čtyřbodové pásy drží výborně tělo při divočejších manévrech a ten zvuk! Má o něco pronikavější zvuk a je prostě fantastická.
Vřele ale doporučuji ji řídit a ne se nechat po trati plné zatáček vozit na sedadle spolujezdce. Zatímco řidič se skvěle baví, netrénovanému spolujezdci se začne po nějaké době zvedat žaludek.