Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini: Konec výroby modelu Murciélago

Diskuze (104)
Automobilka Lamborghini ukončila výrobu větší modelové řady Murciélago. Továrna se nyní bude připravovat na výrobu jeho nástupce.

Lamborghini Murciélago je s více než 4000 vyrobenými kusy nejúspěšnějším dvanáctiválcovým modelem značky Lamborghini. Svého předchůdce, legendární Diablo, tedy překonalo nejen výkonem a rychlostí, ale i prodejními výsledky – Diablo dosáhlo během své desetileté kariéry počtu 2900 ks.

Murciélago je prvním modelem, který vznikal po převzetí automobilky německým Audi. Za návrh designu byl zodpovědný Luc Donckerwolke, v letech 1998-2005 šéfdesignér Lamborghini, nyní pracující pro SEAT. Jméno Murciélago pochází, jak je u automobilky zvykem, ze světa býčích zápasů – býk tohoto jména se proslavil v roce 1879, když v aréně přežil 28 zásahů mečem.

Dvanáctiválcový model zachoval všechny podstatné parametry předchůdce, tedy nízkou linii střechy, dveře otevírané směrem vzhůru a uspořádání pohonu s motorem V12 uprostřed a pohonem všech kol. První generace měla agregát o objemu 6,2 litru a výkonu 580 koní (426 kW). Zpočátku byla k dispozici jen manuální převodovka, od roku 2005 byla na výběr i sekvenční pojmenovaná e-gear.

V roce 2003 se představila padesátikusové série Murciélago 40th Anniversary, která připomněla výročí založení automobilky. O rok později nabídku trvale obohatilo Murciélago Roadster – otevřená verze s nouzovou střechou.

Na ženevském autosalonu v roce 2006 se představila druhá generace Murciélago s přívlastkem LP640. Zkratka označuje uložení motoru podélně před zadní nápravou (longitudinale posteriore) a výkon nové pohonné jednotky – z objemu 6,5 litru dává 640 koní (471 kW). Kromě toho model dostal přepracovaný podvozek a facelift karoserie. Změnil se například design předního nárazníku nebo grafika zadních světel.

Během roku 2006 se představilo také Murciélago LP640 Roadster a limitovaná 20kusová edice LP640 Versace.

Murciélago LP640 se také stalo základem pro exklusivní model Reventón a Reventón Roadster, který vznikl ve dvou dvacetikusových sériích v letech 2007 a 2009.

V závěru kariéry přišla loni varianta LP670-4 Super Veloce. S výkonem zvýšeným na 670 koní (493 kW) a odlehčením o 100 kg se stala nejrychlejším provedením modelové řady. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 3,2 sekundy a nejvyšší rychlost je 342 km/h. Výroba Murciélaga SV byla omezená počtem 350 kusů, na závěr vzniklo 10 kusů Super Veloce China Limited Edition.

U Lamborghini se nyní dokončuje vývoj nástupce, který má pracovní jméno Jota. Novinka bude zcela novou konstrukcí s novým přímovstřikovým motorem 7,0 V12, jehož výkon by měl být okolo 700 koní (525 kW). Cílem konstruktérů je dosáhnout u základní verze lepších parametrů jako v případě Muciélaga SV, k tomu jim pomůže nižší hmotnost a s největší pravděpodobností i dvouspojková převodovka.

Výroba nového dvanáctiválcového Lamborghini by měla být spuštěna v březnu 2011.

Diskuze (104)
Avatar - ROBERTOO
14. 5. 2010 14:14
Re: Zadne spy photo?
Tak vari to tak aj bude.Ale neverím,že by sa Lambo vzdalo svojej črty.Aj keď...už aj Porsche je diesel :-|
14. 5. 2010 09:00
Re: Zadne spy photo?
No dvere sa vyklápajú hore. Teda aspoň čo si pamätám. V tej dobe sme robili aj na novom spykeri ktorý má tiež dvere do hora tak hádam sa mi to nepletie.
Avatar - ROBERTOO
13. 5. 2010 22:50
Re: Zadne spy photo?
Už som ho nestihol a po jazdenke moc netúžim ;-\ Pozeral som spy photo a nevidel som,že by malo dvere vyklápané hore.Keď testovali Gallardo,bolo vidno,že sú to klasické dvere,ale neverím(resp. dúfam),že tu ostanú dvere volajúce do neba :-)
taylorM - toto je zaujímavá vec robiť vývoj...Si o krok vpred pred celým automobilovým svetom :yes: Závidím.Ale len v dobrom.
Avatar - Pekelná Micinka
13. 5. 2010 00:05
Re: Zadne spy photo?
Teď si to ještě víc zamotal. ;-) Ale gratuluji.. :-) A to Lambo mi dobře promyslete. ;-)
12. 5. 2010 21:21
Re: Zadne spy photo?
Robím v nemecku pre jednu konštrukčnú kanceláriu.