Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Urus poprvé nechalo nahlédnout do interiéru. Má dva displeje jako Audi!

Stanislav Kolman
Premiéra prvního novodobého SUV značky Lamborghini se blíží a vedle oficiálních informací se k nám dostávají i další špionážní fotky. Ty nejnovější odhalují interiér.

Lamborghini ukázalo světu koncept Urus již před dlouhými pěti lety, od té doby se na prvním moderním sportovně-užitkovém autě intenzivně pracuje. Oficiální premiéra se nakonec stihne ještě letos, konkrétně 4. prosince. My ale nemusíme čekat tak dlouho, abychom vůz viděli. Alespoň jeho interiér, jenž nedávno ulovili špioni.

Inspirace ingolstadtskou automobilkou se nezapře. Lambo v interiéru taktéž vsadilo na dva robustní displeje uprostřed, které jsou umístěny pod sebou. Audi stejné řešení využívá u svých top produktů, v nedávné době jsme jej mohli vidět v nových modelech A8 a A7.

Hlouběji na středové konzole je pak usazen ovladač ANIMA (Adaptive Network Intelligence Management). Zní to honosně, ale ve skutečnosti jde o prostý volič jízdních režimů. Jak jsme se dozvěděli před pár dny, vedle tradičních módů bude v Urusu k dispozici také uzpůsobení jízdy pro písek, sníh a terén.

Všimnout si můžeme i sedaček s nikterak tlustými opěrkami v kůži, jež disponují slušným bočním vedením. Široká středová konzola nabídne i praktičnost, vedle dvojice stojanů na pití je tu i loketní opěrka s dvojitým otvorem pro uložení drobností. Poměrně agresivní vzezření interiéru umocňují šestihranné větrací otvory. Detailnější pohled prozradí dvojici reproduktorů uložených v předních sloupcích.

Pokud jde o exteriér, ten stále zůstává zabalen v tradiční kamufláži. Lamborghini nicméně slíbilo, že zůstane takřka kompletně věrný konceptu z roku 2012. Pod kapotou bude pracovat dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec s výkonem 650 koňských sil, paleta motorů se ale bude postupně rozrůstat. Počítá se s plug-in hybridními jednotkami a možná přijede i čistý elektromobil! Základem vozu je platforma MLB Evo, na níž je postaveno Q7, Cayenne či Bentayga.

Stanislav Kolman