13.3. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Lamborghini zrenovovalo první Miuru SV. Vypadá jako nová

 

Italská automobilka Lamborghini nestaví jen nové vozy, ale stará se také o ty historické. Z její dílny vyjela renovovaná Miura.

Lamborghini před rokem otevřelo speciální centrum zaměřující se na renovaci svých starých modelů. Prvním oficiálně představeným dílem centra Lamborghini PoloStorico je zrenovovaná Miura SV. Práce na maximálním přiblížení se originální podobě vozu trvaly zhruba rok.

Zrenovovaný automobil je předsériový exemplář pozdější Miury SV (Super Veloce). Auto s číslem šasi 4846 bylo vystaveno na ženevském autosalonu 1971 na stánku karosárny Bertone, jejíž zaměstnanec Marcello Gandini tvary Miury navrhl. Důvodem, proč vůz nestál přímo v expozici Lamborghini, je ten, že italský výrobce v Ženevě tehdy prezentoval zcela nový Countach.

Miura SV proti dřívější Miuře S doznala několika změn, částečně inspirovaných speciální Miurou Jota z dílny hlavního testovacího jezdce značky Boba Wallaceho. Miura SV ztratila slavné mřížky u hlavních světlometů (tzv. řasy), zadní blatníky zmohutněly kvůli širším pneumatikám. Šasi bylo zpevněno a 3,9litrový dvanáctiválec byl naladěn na 283 kW, navíc došlo k oddělení mazací soustavy převodovky od motoru. Uvnitř se standardně objevila klimatizace a kožené čalounění.

Lamborghini Miura – býčí krása

Automobil je unikátem, protože v době své premiéry kombinoval prvky tehdejší Miury S s teprve chystanou Miurou SV. Právě na to se při renovaci auta kladl důraz – cílem bylo rekonstruovat jeho původní podobu.

Pracovníci Lamborghini PoloStorico při renovaci Miury vycházeli nejen z dobových fotografií, ale také z dalších archivních materiálů, jako jsou originální výrobní listy a další záznamy. Při práci na rekonstrukci kabiny a generální opravě motoru byly původní komponenty opraveny, případně nahrazeny originálními díly.

Vedle originálních tvarů se Miura #4846 dočkala původního laku, kterým je zelená metalíza Verde Metallizata. Interiér je pak čalouněn světle hnědou kůží.

Šéf centra PoloStorico Enrico Maffeo tvrdí, že Miura #4846 je velice důležitá součást historie automobilky ze Sant‘ Agaty. Nejenže byla vystavena v Ženevě a byla předchůdcem tehdy teprve chystané Miury SV, ale také je vůbec prvním vozem renovovaným centrem Lamborghini PoloStorico. Díky souhlasu majitele se automobilka může renovovanou Miurou pochlubit na floridské přehlídce historických aut Amelia Island, která probíhá tento víkend.

Lamborghini a geneze supersportů: Od Miury po Aventador

Lamborghini PoloStorico bylo založeno na jaře 2015 v rámci snahy zlepšení péče o historické vozy italské značky. Divize se vedle renovace a oprav starých Lamborghini stará o archivaci důležitých materiálů a potvrzování originality historických vozů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Brno chce koupit pozemky a projekt pro nový magistrát Brno chce koupit pozemky a projekt pro nový magistrát

Brno může pokračovat v přípravě projektu na výstavbu…

Spolupracující obviněný v kauze lihové mafie dostal nižší trest Spolupracující obviněný v kauze lihové mafie dostal nižší trest

Nejvyšší soud snížil Tomáši Březinovi trest ze šesti let…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 






 
Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Dnes 12:50

V 90. letech si Mazda hrála nejen s rotačním motorem typu Wankel, ale také s šestiválcovými agregáty. Ten nejzajímavější využíval takzvaný Millerův cyklus doplněný o přeplňování mechanicky poháněným kompresorem.




Blesk.cz

Jonákův Discoland má nového majitele! Zchátralý podnik koupil obchodník s luxusními nemovitostmi

Jonákův Discoland má nového majitele! Zchátralý…

Zchátralý Jonákův Discoland má nového majitele! Jeden ze symbolů 90. let koupil obchodník s luxusními…

Babišovy tajnosti, „porodní bolesti“, kauza Paroubek. Hamáček promluvil o strastech ČSSD

Babišovy tajnosti, „porodní bolesti“, kauza…

Šéf ČSSD Jan Hamáček se dnes sejde s Andrejem Babišem (ANO), od kterého by chtěl slyšet, kdo byl nominován do…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Černý kůň MS? Polsko má silný tým, u nás je podceňované, říká Vacek

Černý kůň MS? Polsko má silný tým, u nás je…

Jako vůbec poslední vstupuje do právě probíhajícího mistrovství světa ve fotbale v Rusku tým Polska. A to…

 

Reflex.cz

Ryze dámský fejeton: Na fotbal do Londýna

Ryze dámský fejeton: Na fotbal do Londýna

Když jsem se šéfa kulturní rubriky Milana Tesaře včera ráno ptala, jaké texty bych měla přivézt z aktuální…

Tajný dokument: EU zřídí centra pro uprchlíky na severu Afriky a bude vracet ekonomické migranty

Tajný dokument: EU zřídí centra pro uprchlíky na…

Lídři Evropské unie by se na svém summitu příští týden měli dohodnout na tom, že pro migranty, kteří se snaží…