Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Flavia zatím nebude, počká se na novou generaci

Diskuze (14)
Opatrnost kolem Lancie Flavia vyústila (zatím neoficiálně) v očekávatelný závěr – celý projekt se odkládá.

Lancia Flavia se představila letos v březnu na autosalonu v Ženevě. Italská automobilka ukázala rovnou sedan i kabriolet, oba však s přívlastkem koncept. Ve skutečnosti se jednalo jen o americký Chrysler 200 s vyměněným označením.

Zatímco se větší model Lancia Thema (v USA Chrysler 300) představil ve své definitivní podobě a čeká se jen na jeho uvedení do prodeje, u Flavie panovala od počátku opatrnost. Šéf Lancie Olivier Francois sliboval, že konečné rozhodnutí zazní v druhé polovině roku – a nyní je tady, i když zatím neoficiálně.

Italové si vstup do střední třídy pro tento okamžik rozmysleli. Důvodem má být stáří modelu – Chrysler 200 je postaven na základě Sebringu z roku 2006 a už za dva roky by se měl dočkat nástupce. Pro Lancii proto není příliš výhodné investovat do adaptace a následného marketingu stárnoucího modelu.

Doplňme, že důkladná úprava by byla žádoucí. Při prvním seznámení nás Lancia Flavia nenadchla provedením interiéru – více v článku Lancia Flavia Concept: První dojmy.

Rozhodnutí Lancie je rozumné i vzhledem k tržní pozici dalších modelů – současná Delta a připravovaná Thema mají od sebe dostatečný odstup, aby mohly obě tyto řady upevňovat svoji tržní pozici. Delta totiž balancuje na hranici nižší střední a střední třídy, a pětimetrová Thema/300 bez Flavie/200 bude mít volné teritorium.

Projekt Flavia ale není mrtvý. Automobilka počítá se středně velkým sedanem odvozeným od Chrysleru v příští generaci. K tomu by mělo dojít v roce 2013, jako bonus by se ale italský sedan s americkými geny měl kromě modernější techniky dočkat i svébytného designu karoserie.

Diskuze (14)
Avatar - Barrichello
22. 8. 2011 22:39
Re: Bude vůbec?
No ona by to nebyla žádná škoda že, přijít o Ypsilon a Deltu (nic jinýho Lancia nemá - vlastního)
Avatar - euro89
18. 8. 2011 18:36
Re: Flavia
Jaguar žije jen díky tomu, že ho Ford prodal (ostatně stejně, jako všechny jeho luxusní značky kromě Lincolnu). Nebýt Taty, možná by Jaguara potkal stejný osud jako Rover. A hlavně Ford měl o Lancii zájem koncem 60. let, kdy byla Lancia samostatná a hlavně prestižní značka a rozhodovalo se, jestli skončí pod Fiatem nebo pod Fordem. Prvních 20 let pod Fiatem Lancia dělala dobrý auta, i když spolehlivost pokulhávala, tak v ostatních směrech byly výborný! Ale to, co Fiat předvádí s Lancií od doby, kdy si pořídil Alfu, to je hodně smutný... Ono je v podstatě jedno, jestli by byla Lancia převlečený Mondeo (jako X-type) nebo přeznačkovaný Chrysler. Ztráta identity je to v obou případech. Jaguar už svojí spásu našel v Tatě a jestli se někdy vrátí i Lancia, bude záležet na finanční situaci a hlavně na chtění nebo nechtění lidí ve vedení Fiatu. Já si spíš myslim, že už se Lancia v takový podobě, v jakých bych si přál, nikdy nevrátí a budu jí uctívat jen jako historickou značku tak, jako teď uctívám 90% britských automobilek.
18. 8. 2011 17:14
Re: Bude vůbec?
Tak, tak - no, a ještě mně napadlo ryze slovenské rčení, které sem patří - Sľuby sa sľubujú, blázni sa radujú...... :-)
18. 8. 2011 16:17
Re: Flavia
No ja to myslel spis z legrace, ale kdyz uz to mame rozjete: Podivej se, co vyrabela a prodavala Lancia a co Jaguar v dobe, kdy Jaguara vedl Ford.
A Jaguar ted zije, kdezto chudak Lancia ceka jen na ranu z milosti a i tu ji ted odlozili...
Avatar - euro89
18. 8. 2011 14:23
Re: Flavia
To by si Lancia pomohla... O tom, jak dobře umí Ford řídit prémiové značky, nás přesvědčil (nejen) u Jaguaru. :-!