Lancia Flavia Concept: První dojmy
Chrysler Sebring po hříchu ani doma ve Spojených státech neplatil za kdovíjak zdařilé auto. Doma si Chrysler chce napravit reputaci s přejmenovaným a výrazně modernizovaným modelem 200, v Evropě jej Lancia použije k zacelení díry ve svém modelovém portfoliu.
Přeznačená verze dostane jméno Flavia a bude zastupovat italskou značku v klasické střední třídě, odkud se Lancia stáhla s ukončením výroby modelu Lybra.
Pro karoserii platí do značné míry to samé jako u větší Themy (Chrysler 300). Na pohlednou příď navazuje široce rozkročený ponton s decentně vytaženými blatníky a prahy. Záď se ovšem nedokáže odpoutat od ryze amerického přístupu k designu. Se zakončením střechy a tvarem zadních světel by se italští designéři vlastními silami jistě vypořádali lépe.
Lancia z opatrnosti označuje novinku plným názvem Flavia Concept a usednutí do interiéru prozradí, že opatrnost je skutečně na místě. Evropští zákazníci by si jistě představovali více změn, než jsou jen ty nutné – přecejchování rychloměru na kilometry a přeznačení ovladačů klimatizace z Fahrenheitů na stupně Celsia.
Palubní desku tvoří velké plochy se zaoblenými hranami a rohy. Místo toho, aby jednoduše a moderně tvarovaný horní díl vedle designéry k větší kreativitě ve zbývajících partiích (jako např. u Mercedesů SLK, SLS a CLS), uchýlili se k banálním tvarům. Platí to zejména část před spolujezdcem, vždyť decentní proužek dekoru zdobí i Fiaty Punto Actual a Linea, Delta má zase elegantní zaoblení a zkosení plochy před spolujezdcem.
Středový panel vykazuje podobnost některých tvarů se Suzuki Kizashi. Nutno ale podotknout, že provedení u Suzuki dosahuje vyšších kvalit. Nemluvě o Lancii Delta, která (nejen) v této části představuje podstatně hodnotnější řešení, než má tento přeznačený Chrysler.
Výtky nelze ušetřit tvar dveřních výplní. Dvě zajímavé linie, jedna ve tvaru písmene Z a druhá číslice 7, dělí velkou plochu zajímavým a nekonvenčním způsobem. Zcela rovné loketní opěrky jsou ale dnes již zastaralé, hrana pod čelním oknem a napojení dveří na palubní desku pak působí vyloženě nepatřičně.
Kožené čalounění, stejně jako standardně dodávaný multifunkční volant, Bluetooth nebo tempomat, jsou jen slabou útěchou. Tyto položky dnes nabízí alespoň za příplatek každý model střední třídy.
Doufáme, že stylisté Lancie dostanou při adaptaci tohoto Chrysleru alespoň nějaký prostor a budou moci povýšit design interiéru na evropskou úroveň. Vystavené vozy jsou stále jen prototypem a vzhledem k zařazení mezi modely Delta a Thema lze počítat se snahou zařadit Flavii kvalitou provedení interiéru mezi tyto dva modely.
Vnitřní prostor bude pro Flavii představovat silnou stránku. Karoserie s délkou 4870 mm a rozvorem 2766 mm sesadí Opel Insignia z pozice největšího sedanu střední třídy v Evropě a i interiér odpovídá alespoň subjektivně ve střední třídě štědrému nadstandardu. Vzhledem k enormnímu kolegů z konkurenčních médií o Flavii ale nebyla příležitost zabývat se přeměřením základních vnitřních rozměrů.