Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Flavia Concept: První dojmy

Diskuze (15)
Na úpravách Chrysleru 200 by měla Lancia ještě zapracovat, pokud má s modelem Flavia vážné úmysly.

Chrysler Sebring po hříchu ani doma ve Spojených státech neplatil za kdovíjak zdařilé auto. Doma si Chrysler chce napravit reputaci s přejmenovaným a výrazně modernizovaným modelem 200, v Evropě jej Lancia použije k zacelení díry ve svém modelovém portfoliu.

Přeznačená verze dostane jméno Flavia a bude zastupovat italskou značku v klasické střední třídě, odkud se Lancia stáhla s ukončením výroby modelu Lybra.

Pro karoserii platí do značné míry to samé jako u větší Themy (Chrysler 300). Na pohlednou příď navazuje široce rozkročený ponton s decentně vytaženými blatníky a prahy. Záď se ovšem nedokáže odpoutat od ryze amerického přístupu k designu. Se zakončením střechy a tvarem zadních světel by se italští designéři vlastními silami jistě vypořádali lépe.

Lancia z opatrnosti označuje novinku plným názvem Flavia Concept a usednutí do interiéru prozradí, že opatrnost je skutečně na místě. Evropští zákazníci by si jistě představovali více změn, než jsou jen ty nutné – přecejchování rychloměru na kilometry a přeznačení ovladačů klimatizace z Fahrenheitů na stupně Celsia.

Palubní desku tvoří velké plochy se zaoblenými hranami a rohy. Místo toho, aby jednoduše a moderně tvarovaný horní díl vedle designéry k větší kreativitě ve zbývajících partiích (jako např. u Mercedesů SLK, SLS a CLS), uchýlili se k banálním tvarům. Platí to zejména část před spolujezdcem, vždyť decentní proužek dekoru zdobí i Fiaty Punto Actual a Linea, Delta má zase elegantní zaoblení a zkosení plochy před spolujezdcem.

Středový panel vykazuje podobnost některých tvarů se Suzuki Kizashi. Nutno ale podotknout, že provedení u Suzuki dosahuje vyšších kvalit. Nemluvě o Lancii Delta, která (nejen) v této části představuje podstatně hodnotnější řešení, než má tento přeznačený Chrysler.

Výtky nelze ušetřit tvar dveřních výplní. Dvě zajímavé linie, jedna ve tvaru písmene Z a druhá číslice 7, dělí velkou plochu zajímavým a nekonvenčním způsobem. Zcela rovné loketní opěrky jsou ale dnes již zastaralé, hrana pod čelním oknem a napojení dveří na palubní desku pak působí vyloženě nepatřičně.

Kožené čalounění, stejně jako standardně dodávaný multifunkční volant, Bluetooth nebo tempomat, jsou jen slabou útěchou. Tyto položky dnes nabízí alespoň za příplatek každý model střední třídy.

Doufáme, že stylisté Lancie dostanou při adaptaci tohoto Chrysleru alespoň nějaký prostor a budou moci povýšit design interiéru na evropskou úroveň. Vystavené vozy jsou stále jen prototypem a vzhledem k zařazení mezi modely Delta a Thema lze počítat se snahou zařadit Flavii kvalitou provedení interiéru mezi tyto dva modely.

Vnitřní prostor bude pro Flavii představovat silnou stránku. Karoserie s délkou 4870 mm a rozvorem 2766 mm sesadí Opel Insignia z pozice největšího sedanu střední třídy v Evropě a i interiér odpovídá alespoň subjektivně ve střední třídě štědrému nadstandardu. Vzhledem k enormnímu kolegů z konkurenčních médií o Flavii ale nebyla příležitost zabývat se přeměřením základních vnitřních rozměrů.

Diskuze (15)
Avatar - Barrichello
7. 3. 2011 11:49
Re: hmm
Jo a srovnávat si můžu co chci, von totiž ten 200C tu jde koupit už dneska, zatímco Lancie, pokud vůbec tu půjde koupit možná někdy za rok.

V tom je celkem zásadní rozdíl.

A bohužel pro tebe tyhle odkazy na šedej dovoz budou pod každým testem a článekm Lancie ala Chrysler kdekoliv na netu.
To je moje odměna za zrušení ofiko zastoupení.

P.S: platí mě Impexta, Denker, Simix, Auto Outlet atd. - tos nevěděl?
:-!
Avatar - Barrichello
7. 3. 2011 11:45
Re: hmm
Wolfe, vona má Lancia v čr nějakýho ofiko delaera?
Koho prosimetě?
Ty dva dealery Imofy?

To nemyslíš vážně vid, podívej se kolik jich měl Chrysler

[odkaz]

Trošku rozdíl, nemyslíš??
A že nejsme jediná země kde to je.
Zákazník si tedy přelepním znáčků výrazně pomůže, dostane lepší služby, a halvně hustší prodejní a servisní sít, hehehehehehehe :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
7. 3. 2011 11:00
Re: hmm
Mimoto, že mě bavíš si neodpustím poznámku...

Srovnávat šedý dovoz s oficiálním zastoupením značky... to tady umíš jenom ty...

Nic proti Impextě(že bys tam byl nějak osobně zaháčkovaný?)..jistě mají habakuk zákazníků... dokonce i spokojených..., ale při vší úctě nemůžeš srovnávat tuto společnost se zastoupením (a zázemím) Fiatu.. Můžeš si myslet co chceš, jak chceš, můžeš třeba povídat o tom, že Chrysler koupený u Impexty ti musí záručně odservisovat i v autorizovaném servise... a já ti jen říkám, že v momentě, kdy tady nebude mít Chrysler oficiální zastoupení (jako že nebude mít)..NEMUSÍ!!!... Mimoto, záruční podmínky u podnikatelů jsou zejména smluvní a záruka na Lancii může být a pravděpodobně bude delší než tomu bude u neoficiálně dotaženého auta...

Tedy... v momentě, kdy tady začneš srovnávat nová auta s dotaženinama ze států, které ani nemají od oficiálního dovozce fabricky schválenou homologaci s novými oficiálně doveznými a prodanými auty... Kroť se please. Opravdu je to při vši úctě srovnávání jablek s hruškami. Mimoto záruka, a přístup dovozce po záruce s možností případných řešení problémů jsou zase další věci, které jaksi při nákupu auta je dobré brát v potaz.

Mimoto, za 900 000 žádná láce, teda... >:D . od šedého dovozu bych si představoval cenu VÝRAZNÉ nižší, aby mi to pokrylo rizika s ním spojená..., pokud bych o Impextě a podobných společnostech měl vůbec uvažovat. Mimoto, fleetový nákup a další věci předpokládám, že normální společnosti vůbec nebudou zvažovat v případě nákupu u Impexty. Tam má oficiální dovozce úplně jiné možnosti, než šedý dovozce. ;-)
7. 3. 2011 10:39
Re: Jednoduché...
Máš samozřejmně pravdu - Optima proti téhle 200ce a Cadenza proti 300ce. Myslel jsme to trochu obecněji, včera se tady objevila "kupa" článků o přebrandovaných Chryslerech na Lancii a začaly nářky. Kdybych chtěl Chrysler, koupím si ho a naopak bych bral jako podraz, že mi ho někdo vnucuje jako Lancii. Ale - Lancii jinak nic nedává ani teoretickou šanci na záchranu a na to, aby vyjela naráz, po letech propadu hned s více novými auty nemá už vůbec ona, ale ani FIAT, a dokonce by na to neměl ani onen Hyundai/KIA (při nesrovnateleně jiné technologické základně a v daleko lepší finanční kondici jak co do objemu tak co do finančních ukazatelů), aby dokázal obnovit celou paletu vezů během dvou let. To je ten realita se kterou se dá těžko něco dělat. U FIATu je to tak trochu hra vabank a tak trochu alibismus, aby "účetní" (jak je tady nazýván) při případné likvidaci Lancie mohl dokazovat, že skutečně vyčerpal všechny možnosti, aby značku zachránil.
Avatar - Barrichello
7. 3. 2011 10:09
Re: Propadák
GAZ siber byl pro chrysler bobma kšeft, kdy prodal Gazu celou výrobní linku, dokumentaci, dodal várku motorů atd.

Takže chrysler na tom super vydělal, jak s tím naložil Gaz už byl jeho problém.
Sebring 2001-2006 byla bomba auto a klidně bych si ho koupil zas.
Mělo perfektní spotřebu (8,8 na sto s 2,7 V6 203 HP) slušnou výbavu a na svou dobu jeden z nejhezčích interiérů, co americký midsize měly.