Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Discovery Sport: Zvažuje se silná vznětová verze proti SQ5

David Bureš
Diskuze (5)
Audi SQ5 TDI ukázalo, že existuje zájem o sportovně laděná SUV s turbodieselem. Land Rover se o takový vůz také zajímá.

Nově založená sportovní divize SVR automobilky Jaguar Land Rover hodlá rozšířit nabídku svých automobilů. Sportovní verze by dokonce podle designéra Land Roveru Gerryho McGoverna mohla vzniknout od každého modelu této značky.

S tím souvisí i prohlášení šéfa programu Land Rover Murraye Dietscha, který naznačil, že by provedení SVR mohlo být odvozeno také od nedávno představeného model Discovery Sport, alias nástupce dosavadního Freelanderu. Dietsch na setkání s australskými médii uvedl, že by v nabídce značky rád viděl silnou verzi Discovery Sport.

Vznik Discovery Sport SVR je podle Dietscha v současné chvíli naprosto hypotetický, pokud by však automobil přece jen vznikl, mohl by mít pod kapotou vznětový agregát. Šéf programu Land Rover si myslí, že o takové vozy je v Evropě větší zájem než o SUV s výkonným benzinovým motorem. Výkon případného silného turbodieselu by se mohl pohybovat okolo hranice 186 kW (250 k).

V případě, že Discovery Sport se silným vznětovým agregátem pod kapotou přece jen zamíří na trh, bude jeho hlavním konkurentem Audi SQ5 TDI. Ingolstadtské SUV je poháněno třílitrovým vznětovým šestiválcem o výkonu 230 kW a točivém momentu 650 N.m.

Ředitel designu Land Rover Gerry McGovern přiznal, že značka pracuje na vrcholné verzi odvozené od všech svých modelových řad. Podle McGoverna je však nutné, aby taková varianta dávala smysl v kontextu daného modelu.

„Pokud uděláte speciální edici Discovery, tak by měla být všestranná pro rodinu. Pokud jde o Defender, měl by být takový vůz odolný a víceúčelový. U Range Roveru jde o vyspělost a výkon,“ řekl šéfdesignér britské značky pro australský server CarAdvice.

Nechme se tak překvapit, zda Discovery Sport SVR zamíří do prodeje. Toto SUV zatím debutovalo se třemi agregáty. Základem je čtyřválcový turbodiesel o výkonu 110 kW dostupný s pohonem předních (eD4), nebo všech kol (TD4). Nad tímto motorem stojí vznětový 2,2litr SD4 se 140 kW dodávaný výhradně jako čtyřkolka. Benzinové agregáty zastupuje dvoulitr se 177 kW.

David Bureš
Diskuze (5)
14. 10. 2014 14:03
Líbí
Mě se to auto strašně líbí, nechcete mi ho někdo koupit, budu Vám nadosmrti vděčný.
Dík. :-)
14. 10. 2014 12:44
Re: už aby těm dieselům
Copak, v kopci ti to nandalo SUV s maminou a děckem v autosedačce? SUV se hodí, samozřejmě, na mnohem víc věcí, ale to člověk prostý rozhledu nikdy nepřijme.
14. 10. 2014 11:18
Re: už aby těm dieselům
Nevím, jestli je dálnice typické prostředí pro SUV. Velký sedan bude totiž díky svému těžišti vždy pohodlnější - podvozek může být při zachování stejných rychlostí v zatáčce naladěn komfortněji.
SUV se hodí jako bezpečný tank pro ženy k rozvážení dětí do školy či školky... :-)
Avatar - Emel
14. 10. 2014 10:09
Re: už aby těm dieselům
Tady by pořád někdo něco zakazoval :no:

SUV se kupuje samozřejmě na dálnice a samozřejmě v naftě, ale když už po té dálnici překoná půl Německa, tak samozřejmě chce zajet kam potřebuje.
14. 10. 2014 09:31
už aby těm dieselům
zakázali vjezd do center velkých měst. už aby se diesel zase vrátil tam kam patří. na dálnici, na pole a do lesa. >:D :no: