Lanzante připraví sérii Porsche 911 Turbo s motorem z F1

 

Britská firma Lanzante se rozhodla zastínit všechny dosavadní společnosti, které se věnují úpravám Porsche 911 a postaví celkem jedenáct vozů, za jejichž zadní nápravu uloží motory skutečně používané v monopostech F1.

Společnost Lanzante se sídlem v Petersfieldu v anglickém Hampshire založil Paul Lanzante v sedmdesátých letech dvacátého století. K jejím největším úspěchům patří vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans z roku 1995, kdy ji reprezentoval McLaren F1.

Nedávno jméno této firmy proběhlo v médiích v souvislosti s úpravou pětice čistě okruhových hypersportů McLaren P1 GTR v model P1 LM, který je schválen pro běžný silniční provoz. V současnosti se tato firma, která má bohaté zkušenosti se závodními vozy značek McLaren, Porsche a Lotus věnuje opravám i renovacím klasických vozů, přípravě klasických i moderních vozů pro závody a nejnověji rozjíždí úžasný projekt.

Tím se má stát stavba jedenácti vozů Porsche 911 Turbo, známých i pod interním továrním označením 930, s motory používanými původně v monopostech F1. Za zadní nápravu těchto vozů se díky spolupráci s McLaren Racing usadí vidlicový šestiválec o objemu 1,5 litru s úhlem rozevření válců 90 stupňů a dvojicí turbodmychadel, který nese značku TAG turbo a proslavil se právě v monopostech stáje McLaren.

Obyčejné Porsche? Tahle 911 Turbo má ve své zádi motor z F1

Lanzante potvrdilo stavbu těchto vozů prostřednictvím svého účtu na Instagramu a chce s nimi navázat na vůz, který byl již před lety k vidění například i v McLaren Technology Centre. Ten se na první pohled od výchozího Porsche 911 Turbo lišil prakticky jen spoilerem pod přídí a koly ve stylu úprav německé společnosti Ruf Automobile GmbH. V interiéru pak výraznou odlišnost představoval otáčkoměr s označením TAG Turbo a červeným polem až za 9000 otáčkami za minutu.

Nově postavená Porsche s motory TAG Turbo, pocházejícími z vývojového oddělení společnosti Porsche, mají vycházet ze sériových vozů s interním označením 930. Do jejich zádí mají zamířit motory, které byly skutečně v letech 1984 až 1987 používány v monopostech F1. Původ a historii každého motoru pak mají dokumentovat štítky, které budou k vidění po otevření kapoty motoru.

Dynamické schopnosti Porsche s motorem TAG turbo sice prozatím známy nejsou, ale o jeho schopnostech a kvalitách ledacos vypovídá skutečnost, že tým z Wokingu s těmito motory vyhrál v letech 1984 až 1987 pětadvacet Grand Prix. McLaren jim vděčí za dva konstruktérské tituly, zatímco Niki Lauda za mistrovský titul z roku 1984 a Alain Prost za mistrovské tituly z let 1985 a 1986.

Spolupracujeme s TipCars.com
Brexit sráží britskou ekonomiku, důvodem je i slabý prodej aut a odstávky výroby v továrnách Brexit sráží britskou ekonomiku, důvodem je i slabý prodej aut a odstávky výroby v továrnách

Britská ekonomika s blížícím se termínem odchodu země z…

Antimonopolní úřad zkoumá vstup skupiny DRFG do portálu Chytrý Honza Antimonopolní úřad zkoumá vstup skupiny DRFG do portálu Chytrý Honza

Vstup investiční skupiny DRFG do finančně-poradenské…

Hyundai v Česku zvýší mzdy o 9,1 procenta, průměr se vyšplhá na 42 tisíc Hyundai v Česku zvýší mzdy o 9,1 procenta, průměr se vyšplhá na 42 tisíc

Zaměstnancům nošovické automobilky Hyundai vzrostou od 1.…

Privatizační zločiny nemají být promlčeny, navrhují komunisté. Babiš souhlasí Privatizační zločiny nemají být promlčeny, navrhují komunisté. Babiš souhlasí

Komunisté oživili návrh na zavedení nepromlčitelnosti…

 
Zdroj: Lanzante

Štítky Porsche Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je? Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je?

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Rekord Porsche na Nürburgringu v ohrožení! Zuby si brousí Volkswagen Rekord Porsche na Nürburgringu v ohrožení! Zuby si brousí Volkswagen

Volkswagen se chystá vzít útokem okruh Nürburgring. Cíl…

 






 
Toyota GT86 – Pořád baví

TEST: Toyota GT86 – Pořád baví

Dnes 12:52

Je tu stále a stále k ní vzhlížejí ti, kteří sami sebe označují za petrolheady a řidičské nadšence. Vrásky z věku jí vyhlazují facelifty, ale jak po letech působí svým jízdním dojmem?




Blesk.cz

Osud železničního mostu na Výtoni se možná změní. Oprava Praze nestačí!

Osud železničního mostu na Výtoni se možná změní.…

Most mezi Výtoní a Smíchovem možná čeká úplně jiný osud než bylo plánováno. Praha totiž navrhuje, aby se nynější…

Stranger Things 3: Byly odhaleny názvy epizod

Stranger Things 3: Byly odhaleny názvy epizod

Netflix zveřejnil teaser video k třetí sérii sci-fi retro seriálu Stranger Things. Odhalil v něm názvy epizod,…

 

iSport.cz

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i…

Už v úterý vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Sparta má první posilu. Chci být součástí změny, hlásí Švéd Karlsson

Sparta má první posilu. Chci být součástí změny,…

Hotovo, podepsáno. Fotbalová Sparta představila první zimní posilu, ze švédského Norrköpingu přichází na Letnou…

 

Reflex.cz

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich miliony, vymahači mají vliv ve všech politických stranách

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich…

Češi si nechali ukrást spravedlnost. Analytik Daniel Hůle dlouhodobě upozorňuje na bobtnající problém exekucí.…

Zaměstnavatelé neuznávají vzdělání z vysoké školy života. Je to skandál, ozývají se hlasy absolventů

Zaměstnavatelé neuznávají vzdělání z vysoké školy…

Absolvování vysoké školy života je spolu se selským rozumem hlavní a jedinou devízou mnoha vlastenců a obecně…