Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus, Jaguar a Porsche na vrcholu hodnocení amerického J.D. Power

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
Celková kvalita nových vozů prodávaných za mořem se zvýšila a značkou s nejspokojenějšími zákazníky je v USA japonský Lexus.

Známá společnost J.D. Power and Associates, která se mimo jiné zabývá průzkumem trhu, kvality, spolehlivosti a celkové spokojenosti zákazníků s novými automobily, zveřejnila své aktuální žebříčky týkající se hlavně Spojených států amerických. Ale nejen jich.

Celková kvalita nových aut prodávaných v USA se meziročně zvýšila o 5 %, a to i přesto, že klienti, potažmo samotní výrobci zápasí s informačními systémy. Počet hlášení majitelů o problémech zejména s bezdrátovými komunikačními zařízeními vzrostl oproti roku 2009, kdy se i v levnějších autech začaly objevovat běžněji, o 137 %. Hodně špatně dopadl Ford se svými dotykovými obrazovkami jak pro vozy mateřské firmy, tak i pro luxusní Lincolny

Celkem 26 značek z 34 zastoupených letos ve studii IQS (Initial Quality Study) se oproti roku 2011 zlepšilo. Na jejich samotném vrcholu se objevil japonský Lexus (73 bodů, respektive konkrétněji problémů na 100 aut). Pro luxusní divizi Toyoty je to druhé umístění na špičce v řadě. O druhé místo se podělily britský Jaguar a německé Porsche (75), následují Cadillac (80) s Hondou (83). Jaguar vylétl vzhůru oproti loňským statistikám celkem o 18 pozic! Již zmíněný Ford je pro změnu až na 28 místě a žebříček uzavírají Volkswagen, Mini, Fiat a Smart.

Nutno dodat, že tato studie, která vzniká už od roku 1986, se zabývá zkušenostmi a spokojeností majitelů zbrusu nových aut. Ti je vlastní pouhých 90 dní, tedy tři měsíce. Výsledky tedy nevycházejí z dlouhodobějšího užívání osobních a užitkových vozidel. Vzorek populace je ale reprezentativní, průzkumu se v období od letošního února do května zúčastnilo 74 tisíc čerstvých vlastníků, kteří odpovídali celkem na 228 otázek.

Dobře jsou na tom nejen značky, ale i jednotlivé modely, zde se zvedlo 65 % hodnocených ze 185. Zbrusu nová či přepracovaná auta jsou pak lepší než průměr, celkem se jedná o jedenáctku vozů s navýšením o 12 %. Špičkové hodnocení pro jednotlivé řady pak získalo čtrnáct značek.

Jmenovitě? Ford si odnesl ocenění za Expedition, Mustang a Taurus, Lexus díky modelům ES 350, LS a RX. Dvakrát je na špici různých segmentů Infiniti (EX a M), mateřský Nissan (pickup Frontier a MPV Quest) a také Toyota za Corollu a Yarise. Mezi drahými sportovními auty je na čele Porsche 911, z dalších pomyslných zlatých medailí se mohou těšit Buick Enclave, Cadillac Escalade, Chevrolet Malibu, GMC Sierra LD, Honda CR-V, Kia Soul, Mazda MX-5 Miata, a Volvo C70. Pokud bychom získané vavříny převedli na koncerny, do čela by se dostala právě Toyota s pěti před GM a Nissanem (4).

A ještě se zmiňme o kvalitě výroby v jednotlivých závodech, která je průměrem zjištěných závad a poruch. Nejvyšší platinové ocenění získala japonská továrna Hondy Suzuka 3, která produkuje hybridní sportovní kupé CR-Z a malý Fit (v Evropě jej známe jako Jazz). Na americkém kontinentu byl nejlepším vyhlášen závod Toyoty Cambridge South v kanadském Ontariu, rodiště Lexusu RX. A kdo se může dmout pýchou za Evropu a Afriku? Komplex ve švédské Uddevalle. Ten společně vlastní Volvo a Pininfarina a z jeho bran vyjíždějí kupé-kabriolety řady C70.

Aleš Dragoun
Diskuze (26)
Avatar - white label
23. 6. 2012 11:47
Re: Kompletní žebříček zde
To je klidně možné, nečetl jsem celou diskusi... ;-)
23. 6. 2012 10:46
Re: Kompletní žebříček zde
Ved som to niekolko hodin pred tvojim prispevkom (viz 12:48) poopravil ;-) , ale je pravda, ze sa niekedy mylim viac ako by bolo zdrave. :-!
Avatar - white label
22. 6. 2012 23:15
Re: A kde je VW?
V reakci píšu výhradně o Golfu GTI, což má k mnohem většímu tématu obecné spolehlivosti celé značky VW poměrně daleko..., žádné spolehlivé a opravdu objektivní tabulky spolehlivosti neexistují (mimochodem v některých, které to o sobě tvrdí, je právě Golf 5/6 velmi úspěšný)... a pokud ano, který aktuální HH je prokazatelně výrazně spolehlivější, než právě Golf GTI?
22. 6. 2012 23:04
Re: A kde je VW?
Pravdou je, že niesom žiadnym fanúšikom koncernu VW, no ani zarytým odporcom. Kupujem si autá podľa momentálnej nálady a potrieb mojich a mojej rodiny. Chcel som niečo menšie, no aby to malo aspoň nejaký výkon. Niesom žiaden križovatkový šprintér, no keď vás pri rozjazde dá dole aj babka na starom caddilacu, to už trochu naserie. Bohužiaľ, na US trhu je v tejto kategórii schopných áut pomenej, dizajnovo sa výber zúžil fakticky iba na ten golf. Mám dosť známych, ktorí po počiatočnej eufórii z GTI, tento nakoniec po roku či dvoch vymenili a ku koncernu sa už nikdy nevrátili. A čo to bolo rečí o tom "german engineering", skutek však utek. Stačí si pozrieť tabuľky spoľahlivosti a fóra majiteľov a nieje ťažké si urobiť predstavu o spoľahlivosti značky.
Avatar - white label
22. 6. 2012 21:46
Re: A kde je VW?
V Americe máš v případě technických problémů jen dvě možnosti:
1. sešrotovat auto a koupit nové
2. odvézt "auto" do "pimpmajrajd" >:D