Lexus GS: Nová generace míří do Evropy
Nejnovější čtvrté vydání Lexusu GS mělo premiéru loni v srpnu v Pebble Beach jako GS 350. Hybrid GS 450h jsme mohli vidět poprvé na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem a jako poslední se na 9. mezinárodním autosalonu v čínském Guangzhou představil GS 250.
Na britském trhu budou nabízeny modely GS 250 a GS 450h. Každý ve třech stupních výbavy.
Základ nabídky britských prodejců bude představovat GS 250 SE s vidlicovým šestiválcem o objemu 2,5 litru a výkonu 154 kW. Tato verze má za cenu od 32.995 britských liber (1.010.000,- Kč) standardně nabízet 17-palcová litá kola, bi-xenonové hlavní světlomety, denní světla z LED, zadní parkovací kameru, duální klimatizaci, elektricky stavitelná přední sedadla s vyhříváním a odvětráváním, elektricky stavitelný volant a audio systém s 12 reproduktory, CD přehrávačem, DAB tunerem, Bluetooth rozhraním a vstupem USB/Aux.
Pro GS 250 a GS 450h bude společná výbava s označením Luxury. Tato verze v případě 2,5-litrového šestiválce přijde na 35.995 britských liber (1.105.000,- Kč) a u hybridu na 44.995 britských liber (1.380.000,-Kč). Oproti základnímu provedení nabídne navíc 18-palcová litá kola, přední i zadní parkovací senzory, satelitní navigační systém a sledování slepého úhlu.
Stejně jako Luxury i provedení F Sport bude společné pro obě ve Velké Británii nabízené motorizace. V případě GS 250 si jej Lexus cení na 39.995 britských liber (1.225.000,- Kč) a u GS 450h na 50.995 britských liber (1.565.000,- Kč).
F Sport se od ostatních provedení odliší především díky přednímu nárazníku s většími vstupy vzduchu k chladiči i předním brzdám. Další karosářské díly představuje spodní část zadního nárazníku s decentně naznačeným difuzorem a spoiler na víku zavazadlového prostoru. Tyto prvky mají podle automobilky vylepšit proudění vzduchu kolem zádi. Karosářské díly doplňují 19-palcová kola.
Hlavní změnou v interiéru jsou sportovní sedadla stavitelná v šestnácti směrech. Samozřejmostí je kožené čalounění a nechybí ani pro sportovní atmosféru nezbytné hliníkové pedály spolu s opěrkou pro levou nohou. Hliník je použit i na obložení palubní desky, středového tunelu, výplní dveří a volantu s věncem obšitým kůží.
Kromě sportovně laděného exteriéru a interiéru má F Sport nabídnout i mírně odlišné jízdní vlastnosti. Za tímto účelem je vybaven předními kotoučovými brzdami o průměru 356 mm a adaptivním odpružením AVS. Verze GS 450h přidává systém Lexus Dynamic Handling, který propojuje systémy AVS, řízení s variabilním převodem VGRS, dynamické řízení zadních kol DRS a integrované řízení jízdní dynamiky vozidla VDIM.
Vrchol nabídky na britském trhu bude představovat verze GS 450h Premier stojící na 18palcových litých kolech s 18-ti paprsky vybavená stejnými bi-xenonovými světlomety jako Sport a adaptivním odpružením. Výbava této verze za 50.995 britských liber bude mimo jiné obsahovat sedadla stavitelná elektricky v 18-ti směrech, třízónovou klimatizací, multimediálním systémem s 12,3-palcovou obrazovkou a prémiovým audio systémem Mark Levinson se 17-ti reproduktory.
Na český trh má nová generace sedanu GS vstoupit v dubnu letošního roku, kdy dorazí modely GS 250 i GS 450h a podle našich informací má později dorazit i GS 350, který měl být v prodeji v Evropě pouze dál na východ od našich hranic.