Lexus GS 250: Malý šestiválec pro velký sedan
Novým základním modelem Lexusu vyšší střední třídy bude šestiválcový GS 250. Zatímco evropské značky nabízení běžně i v luxusní části vyšší střední třídy čtyřválcové motorizace, Lexus zůstává u šestiválce, byť s relativně malým zdvihovým objemem.
Nový motor 2GR 2,5 l V6 je osazen kombinací přímého a nepřímého vstřikování paliva D-4S a plynule variabilním časováním ventilů Dual VVT-i. Dává 154 kW při 6400 min-1 a 253 Nm při 4800 min-1.
GS 250 zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,6 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 230 km/h. Spotřeba paliva činí 8,9 l/100 km.
Lexus jej bude dodávat s novou šestistupňovou automatickou převodovkou Lexus 6 Super ECT s jemným odstupňováním převodových stupňů, která je vybavena funkcí sekvenčního řazení. Nabízí řadu technických vylepšení, jako např. rychlejší přeřazování, rychlejší přemostění měniče točivého momentu a používání automatických meziplynů při řazení nižších převodových stupňů, s podporou různých jízdních režimů nastavitelných přepínačem Drive Mode Select. Vybírat je možné z režimů ECO, NORMAL a SPORT S. U vozů GS 250 vybavených systémem AVS (adaptivní odpružení) lze navolit i režim SPORT S+.
Řada GS, včetně základní motorizace, bude dostupná s poslední verzí systému ovládání Remote Touch a největší obrazovkou palubního multimediálního systému na světě (úhlopříčka 12,3"). Model GS je dále vybaven energeticky úspornou soustavou klimatizace S-Flow s technologií čištění vzduchu ‘nanoe’, nebo např. špičkovou audio soustavou Mark Levinson, jejíž součástí je až 17 reproduktorů.
Světová premiéra Lexusu GS 250 proběhla na autosalonu v čínském Kantonu.