Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus IS F Sport od TRD: Za čtvrt milionu navíc ještě ostřejší

Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
11 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Některým zákazníkům nestačí ostré vzezření nového IS s paketem F Sport. Chtějí ještě více a externí tuneři pro ně nejsou to pravé ořechové.

Mateřský výrobce naštěstí disponuje vlastní divizi TRD (Toyota Racing Development) a právě pod touhle zkratkou vznikla sada upravených dílů. Nový čtyřdveřový sedan s písmeny IS tak může mít aerodynamický kit s výraznějšími nástavci prahů, nižším předním nárazníkem a zadním difuzorem s dvěma dvojitými koncovkami výfuku, které určitě vydávají sportovní zvuk a možná přidaly i nějakého toho koníka navíc. Víko zavazadelníku navíc dostalo malý integrovaný zadní spoiler.

To ale ještě není všechno. Podvozek se v této úpravě chlubí upraveným zavěšením, kratšími pružinami a tlumiči, prioritou bylo nejen zlepšení jízdních vlastností, ale i snížení těžiště. K řádění na okruhu při track days to jistě postačí – ale pozor, o brzdách nepadlo ani slovo. IS F Sport TRD jezdí na devatenáctipalcových kovaných kolech s patnácti paprsky a v černé barvě vypadá věru dobře.

Pokud však někdo čeká výkonovou posilu, tady se neudálo nic zásadního. Hybridní IS 300h tak má stále čtyřválec o objemu 2,5 l a elektromotor, které dávají dohromady 166 kW (226 k), dvouapůllitrový šestiválec IS 250 disponuje 154 kW (209 k) a nejvýkonnější IS 350 se spoléhá pod kapotou na tříapůllitrový vidlicový šestiválec s 226 kW (307 k).

Celý balíček pochopitelně není zadarmo, stojí 1.254.075 jenů, tedy 247.500 korun. Díly jsou, pravda, k mání také jednotlivě, takže majitel může vzhled i šasi svého IS ladit dle gusta. Body kit přijde na 437.700 jenů (86.400 korun), úpravy podvozku stojí 288.750 (57 tisíc Kč) a samotná kola 527.625 jenů (104.100 Kč). Problém je, jak už měna nasvědčuje, pouze ten, že alespoň prozatím je nekoupíte mimo Japonsko. Oficiální dovoz do Evropy dosud potvrzen nebyl.

Vstoupit do diskuze (17)