Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První statické dojmy: Lexus IS vsadil na organický design a hybridní pohon (+ video)

Diskuze (18)
Třetí generace Lexusu IS je opět jiná. Má mnohem výraznější tvary a poprvé dostane i hybridní pohon.

Řada IS je poslední, která nezapadala do řady nejnovější Lexusů. S příchodem třetí generace se to mění – i nejmenší sedan od Lexusu přichází s dynamičtějším střihem, výběrem mezi standardní verzí a agresivně tvarovaným F Sportem a také jednotnou maskou chladiče.

Exteriér vyznává hodnoty organického designu. Dvoudílné světlomety jsou originálním prvkem, který IS jasně odlišuje od větších řad GS a LS. Od přídě vychází všelijak zprohýbané linky, které v zajímavé souhře obepínají celou karoserii. Takto navržené auto nedokáže žádná fotka věrně zachytit, na živo je ale výsledek zajímavý. A nejspíš se jen tak neokouká.

Sportovní styl a extravagantní pojetí se promítlo i do interiéru. Víceúrovňová palubní deska rozvíjí téma menší řady CT, má ale o pořádný kus zajímavější tvary. Vzor řady CT sleduje i masivní středový tunel, který odděluje přední pasažéry. Co se vnitřního prostoru týká, především ten v zadní řadě překonává německé konkurenty. Však také Lexus natáhl rozvor náprav na extrémních 2800 mm.

V zavazadlovém prostoru Lexus využil nejnovější poznatky mateřské Toyoty. Japonci se naučili zastavět baterie do auta takovým způsobem, aby neomezovaly zavazadelník. U IS se proto nachází pod zadním sedadlem (stejně jako třeba v Aurisu nebo Yarisu), další baterie jsou ještě u přední nápravy. Tím se zlepšuje rozložení hmotnosti mezi nápravy a hlavně benzinový IS 250 i hybridní IS 300h mají stejný kufr s možností sklápění sedadel a nejmenší délkou velice slušných 92 cm.

Video se připravuje ...

Diskuze (18)
7. 3. 2013 10:48
Re: trosku nerozumiem lexusu a jej logike
Vsechno souvisi se vsim. Lexus chape, ze nema na to uspet na narocnem evropskem trhu a na mene narocnych trzich USA a Asie diesel nepotrebuje, tak ho nevyviji. Ano, Toyota by asi dokazala vyrobit slusny silnejsi diesel, ale ani s nim by jejich vozy v Evrope uspet nedokazaly a tudiz by se nakladny vyvoj nikdy nezplatil.
Toyota bude mit za dva roky technologicky demonstrator s palivovymi clanky, ktery bude nabizet pro nekolik nadsencu. Realne ta technologie nema nadeji na masivni nasazeni behem pristich dvaceti let. Diesely tu s nami budou jeste velmi dlouho.
7. 3. 2013 08:06
Re: trosku nerozumiem lexusu a jej logike
Přesně tak. :yes:
7. 3. 2013 08:05
Re: trosku nerozumiem lexusu a jej logike
Smysl sdělení byl jinde. Lexus v rámci působnosti TME prodává rok od roku více aut. Třeba na rozdíl od zmíněného Saabu, který již neexistuje. Argument, že Lexus nemontuje do svých diesely, protože žádný nemá, je trošku demagogický. Kdyby Lexus s diesely počítal, už by je měl. Mateřská Toyota je jedna z nejinovativnějších automobilových společností na světě (přesně druhá v tuto chvíli), do vývoje vkládá obrovské prostředky. Pokud si tato firma něco usmyslí, dokáže to. Viz okolnosti vzniku LS 400 a celého Lexusu, případně LFA, viz světová prvenství, které zpravidla jeho nové modely přinášejí. Předpokládat, že by Toyota nebo Lexus nebyly schopny vyvinout konkurenceschopný diesel je naivní. Lexus diesely nemá, protože s nimi v tuto chvíli nepočítá. Z hlediska značky je vlastně ani nepotřebuje, protože stěžejním trhem Evropa není a ještě dlouho nebude. Zhruba za dva roky začne Toyota nabízet auta s palivovými články. Kdo si potom vzpomene na nějaký diesel?
Avatar - Pekelná Micinka
6. 3. 2013 22:32
Hai
Zadek ve stylu rozzuřený vietnamec mi neva, ale čumák nezkousnu.
6. 3. 2013 20:01
Lex a diesel
rad pisem tuto vetu a sice, ze "jenom blazen by chtel do Lexusu dizl".
Ten hybrid bude dobre vozenie, len by to chcelo lepsie zrychlenie, 8+ naznacuje skor priemernu rozvaznu dynamiku, nie asi uplne adekvatnu dizajnu.