Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LC 500, GS F a RC F jsou ještě sportovnější!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Lexus si pro návštěvníky letošní SEMA Show připravil trojici svých nejsportovnějších modelů v ještě sportovnějším provedení a doplnil je závodním speciálem.

SEMA Show pořádaná již tradičně v první listopadových dnech v Las Vegas se stala místem pro zcela první Lexus LC 500, s nímž si pod dohledem mateřské automobilky pohráli ladiči od Beyond Marketing.

Zářivě žluté kupé přitahuje pozornost již jen odstínem laku své karoserie, ale zaujmout dokáže i sadou aerodynamických doplňků od Artisan Spirit Custom či 22palcovými koly HRE P101 s pneumatikami Pirelli P Zero Nero. Interiér se pyšní ochranným rámem od Evasive Motorsport a sedadly Sparco USA z uhlíkových vláken s čalouněním černou kůží.

Vedle viditelných úprav designu si zde ovšem pozornost zaslouží i změny provedené v oblasti techniky. Podvozek je vybaven stavitelnými tlumiči KW s možností změny světlé výšky a brzdový systém využívá kotouče Brembo, do nichž se zakusují šestipístkové třmeny vpředu a čtyřpístkové třmeny vzadu.

Nejzásadnější změny se ovšem odehrály pod kapotou. Původní atmosférický osmiválec o objemu 4969 cm3 se totiž díky změně vrtání z 94 mm do 99,5 mm dočkal zvětšení objemu na 5569 cm3. To spolu s dalšími úpravami v podobě nových ojnic a pístu stojí za nárůstem výkonu z původních 349 kW (474 k) na 386 kW (525 k). Hodnota nejvyššího točivého momentu se zvýšila z 527 N.m na 597 N.m.

Společnost upravenému LC 500 dělá v Las Vegas dvojice vozů, zastupujících modely GS F a RC F, za jejichž úpravou stojí Clark Ishihara, který si pohrál především s jejich vzhledem, zatímco jejich pětilitrové osmiválce s výkonem 351 kW (477 k) se mohou pochlubit upraveným sáním, novým výfukovým systémem a vzduchovým odpružením s automatickým systémem udržování světlé výšky.

Sedan GS F a kupe RC F pro letošní SEMA Show spojují především úpravy provedené na jejich karoseriích, které jim dodávají výrazně agresivnější výraz, než mají v sériové podobě. Rozšířeným blatníkům, v nichž se ukrývají 20palcová kovaná kola značky Vossen, zde dělají společnost aerodynamické prvky z uhlíkových vláken.

Trojici upravených vozů pak ještě doplňuje Lexus RC F GT3, který jak již napovídá jeho označení je připraven pro nasazení do závodů třídy GT3 a byl v letošním roce využíván především pro získávání dat a zkušenosti.

V příští sezóně má pak být dvojice těchto vozů s pětilitrovým atmosférickým osmiválcem o výkonu přes 368 kW (500 k) nasazena do série IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)