Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus RC F GT3 Concept: Japonské kupé vyrazí na okruhy

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Lexus před Ženevou nelení a chrlí novinky jednu za druhou. Kromě kupé RC 350 F Sport ukáže i závodní speciál pro třídu GT3.

Sériový Lexus RC 350 F Sport dostal tříapůllitrový vidlicový šestiválec s 236 kW a 375 N.m přenáší dozadu osmistupňový automat. Nejvyššího výkonu je dosaženo při 6400 otáčkách, točivý moment vrcholí ve 4800 otáčkách. Závodní okruhová specifikace ovšem vychází z čistokrevného RC F, který je poháněn pětilitrovým osmiválcem s 335 kW a 518 N.m. Bestie dostala další výkonovou posilu a její srdíčko dává minimálně 387 kW, přesnější údaje zatím neznáme.

Pochopitelně se notně přiblížila k asfaltu, rozšířila a na zádi trůní mohutné křídlo. Je to závodní gétéčko, takže oproti sérii muselo zákonitě projít nějakou tou odtučňovací kůrou provázenou spoustou dílů z uhlíkových kompozitů. Nelze se proto divit výsledné hmotnosti 1249 kg. Podvozek disponuje rozvorem 2730 mm, ten se tedy oproti běžným verzím kupé RC nijak nezměnil. Auto je 4705 mm dlouhé, rovných 2000 mm široké a 1270 mm vysoké, nebo nízké, chcete-li.

Na v pořadí 84. ročníku autosalonu v Ženevě bude k vidění zatím jen jeden exemplář, který automobilka, respektive Lexus Racing považuje za koncept. Plného nasazení se totiž dočká až v příští sezóně včetně čtyřiadvacetihodinovky na Nordschleife. Letos čeká prototypy náročné testování. Lexus už dávno není jen luxusní značkou, svou sportovní image posiluje v posledních letech vehementně. A to je dobře!

Připomeňme, že už loni v srpnu se ukázal prototyp pro japonský šampionát Super GT, který vypadal hodně dramaticky, přitom ještě vycházel z původní studie LF-CC. RC F GT3 oproti němu vyhlíží až skoro civilně, samozřejmě s mírnou nadsázkou.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
2. 3. 2014 21:55
Poznámka ke GT500
Poslední odstavec článku nepodává pravdivou informaci. Rozhodně nelze říci, že vůz pro GT500 "ještě vycházel z původní studie LF-CC". Z LF-CC vycházejí všechna kupé řady RC. V souvislosti s autem pro GT500 však byl výrobcem připomínán LF-CC z velmi prostého důvodu. Speciál pro japonské okruhové mistrovství byl představen v srpnu 2013, zatímco Lexus RC až v listopadu v Tokiu. Lexus nemohl (nebo spíše nechtěl) odkazovat na doposud neexistující sériové typy RC / RC F, proto v oficiálních materiálech o závodním speciálu kategorie GT500 raději nepoužíval žádné typové označení a neurčitě odkazoval jen na již v té době známý koncept LF-CC - předobraz kupé RC.

Po oficiálním představení RC a RC F je již japonský okruhový vůz otevřeně nazýván jako RC F GT500. Není to tedy tak, jak tvrdí autor článku, že by snad RC F GT500 "ještě vycházel" z LF-CC a RC F GT3 z nějakého jiného auta. RC F GT3 má ostatně ke konceptu LF-CC a sériovému RC/RC F o něco blíže než RC F GT500. Lexus RC F GT3 vychází alespoň částečně z běžného RC/RC F, proto vypadá "civilněji". Lexus RC F GT500 vychází ze zcela jiných specifikací technických předpisů Super GT, proto jde v podstatě o novostavbu, která jen siluetou připomíná RC / RC F.