Lexus RC F GT3 Concept: Japonské kupé vyrazí na okruhy
Sériový Lexus RC 350 F Sport dostal tříapůllitrový vidlicový šestiválec s 236 kW a 375 N.m přenáší dozadu osmistupňový automat. Nejvyššího výkonu je dosaženo při 6400 otáčkách, točivý moment vrcholí ve 4800 otáčkách. Závodní okruhová specifikace ovšem vychází z čistokrevného RC F, který je poháněn pětilitrovým osmiválcem s 335 kW a 518 N.m. Bestie dostala další výkonovou posilu a její srdíčko dává minimálně 387 kW, přesnější údaje zatím neznáme.
Pochopitelně se notně přiblížila k asfaltu, rozšířila a na zádi trůní mohutné křídlo. Je to závodní gétéčko, takže oproti sérii muselo zákonitě projít nějakou tou odtučňovací kůrou provázenou spoustou dílů z uhlíkových kompozitů. Nelze se proto divit výsledné hmotnosti 1249 kg. Podvozek disponuje rozvorem 2730 mm, ten se tedy oproti běžným verzím kupé RC nijak nezměnil. Auto je 4705 mm dlouhé, rovných 2000 mm široké a 1270 mm vysoké, nebo nízké, chcete-li.
Na v pořadí 84. ročníku autosalonu v Ženevě bude k vidění zatím jen jeden exemplář, který automobilka, respektive Lexus Racing považuje za koncept. Plného nasazení se totiž dočká až v příští sezóně včetně čtyřiadvacetihodinovky na Nordschleife. Letos čeká prototypy náročné testování. Lexus už dávno není jen luxusní značkou, svou sportovní image posiluje v posledních letech vehementně. A to je dobře!
Připomeňme, že už loni v srpnu se ukázal prototyp pro japonský šampionát Super GT, který vypadal hodně dramaticky, přitom ještě vycházel z původní studie LF-CC. RC F GT3 oproti němu vyhlíží až skoro civilně, samozřejmě s mírnou nadsázkou.