Lexus LF-SA je malý dobrodruh (+videa)
V polovině letošního února se objevily informace, že Lexus plánuje rozšíření nabídky směrem dolů o auto menší, než CT200h, jenž by měl technicky vycházet z Toyoty Yaris – a již na začátku března se v Ženevě představuje koncept LF-SA.
Lexus rozhodně není první prémiovou značkou, která zvažuje vstup mezi výrobce malých automobilu, vždyť Audi s modelem A2 o tom ví své a takový Cadillac se podobných snah vzdal krátce po představení studie Urban Luxury Concept, ale japonský výrobce sází na spojení neotřelého designu s luxusem a trochou dobrodružství.
To se ostatně ukrývá v názvu konceptu LF-SA, který samotná automobilka překládá jako Lexus Future – Small Adventurer, což znamená Budoucnost Lexusu a Malý dobrodruh.
Právě toto pojmenování přitom velmi dobře vystihuje vnější rozměry konceptu, jehož celková délka je pouhých 3400 mm, šířka 1700 mm a výška 1430 mm. Dobrodružství pak naznačuje exteriér vozu s typickou maskou značky Lexus, ostrými liniemi a velkými koly.
Interiér s uspořádání 2+2 a zřetelným zaměřením na řidiče může být pro nás zajímavý mimo jiné i tím, že na jeho návrhu a vývoji se podílel designér Jaromír Čech, který pro automobilky Toyota a Lexus pracuje od roku 2004 a má na svém kontě několik sériových modelů těchto japonských značek.
Vraťme se ovšem do interiéru LF-SA, v němž upoutá pozornost sedadlo řidiče, které se odlišuje svým barevným provedením i tvarováním. Prostor pro řidiče je dále výrazně oddělen palubní deskou a středovým tunelem.
K zajímavým řešením patří provedení multimediálního systému, které kombinuje displej přístrojového štítu s rozměrným head-up displejem a vypouští klasickou obrazovku na středové konzole.
K technice ukryté pod kapotou se Lexus nevyjadřuje a je více než jasné, že ta je v případě LF-SA vedlejší, protože jeho hlavní cílem je zjistit reakce veřejnosti na takto velkého, resp. malého zástupce prémiové japonské značky.