Lexus LFA Art Car oslavuje výročí i účast v závodu 24 hodin ve Spa
Společnost Lexus Europe pověřila portugalského výtvarníka Pedra Henriquese, aby vytvořil speciální umělecké lakování modelu LFA. Ten se představí v průběhu závodního víkendu v rámci 24 hodin ve Spa, pořádaných o víkendu 28. a 29. července 2018.
Do závodu, který je nejnáročnějším podnikem seriálu Blancpain GT Series, nasadí závodní tým Emil Frey Lexus Racing dvojici vozů RC F GT3. Účast ve čtyřiadvacetihodinovce ve Spa se opírá o výsledky týmu Emil Frey Lexus Racing v rámci první kompletní sezóny premiérového seriálu Blancpain GT Series, včetně vítězství v pátém kole šampionátu na jihofrancouzském okruhu Paul Ricard.
Za volanty dvojice vozů RC F GT3 týmu Emil Frey Lexus Racing se bude střídat sestava velmi zkušených jezdců, jako je např. Stéphane Ortelli z Monaka, někdejší vítěz závodu 24 hodin ve Spa a 24 hodin Le Mans.
Umělecké dílo na karoserii LFA Art Car od portugalského výtvarníka Pedra Henriquese spojuje linie tohoto modelu s organickým vzorem vyjadřujícím pocit pohybu a nepřetržitý vývoj.
„Při návrhu tohoto zbarvení jsem se nechal inspirovat myšlenkou jakési prchavosti dnešního života, kde jsou věci v neustálém pohybu a je obtížné cokoli zastavit,“ vysvětluje Pedro.
„Křivky použité v kresbách vyjadřují tento pocit všudypřítomného pohybu bez zastavení. Použitím ručně vyráběných materiálů a plynulých křivek na různých částech vozu jsem chtěl vyvolat dojem organičnosti. Touto cestou jsem měl v úmyslu dosáhnout zdání, že vůz nemá zcela přesně definovaný tvar a při pohybu se neustále mění.“
Lexus se umění a designu věnuje dlouhodobě, jak ostatně každoročně dokazuje prezentacemi značky v rámci milánského týdne designu. Letos v létě Lexus dále v Lisabonu vybudoval pop-up galerii UX Art Space by Lexus, kde se prezentují díla několika výtvarníků, včetně Pedra Henriquese.
Historie modelu Lexus LFA se začala psát již na přelomu dvacátého a jednadvacátého století. Veřejnosti se první koncept představil v lednu roku 2005 jako LF-A. Cesta k sériovému modelu zabrala dalších téměř pět let a během ní byl představen druhý koncept kupé LF-A a následně studie roadsteru.
Premiéra sériového LFA, z jehož označení zmizela pomlčka, se odehrála v říjnu roku 2009 na autosalonu v Tokiu. Produkce série pětiset exemplářů supersportovního kupé s výjimečným desetiválcem v přídi se rozeběhla v prosinci roku 2010 a byla ukončena o dva roky později.
Lexus LFA je poháněn zážehovým vidlicovým desetiválcem typu 1LR-GUE, který ze zdvihového objemu 4805 cm3 poskytuje největší výkon 412 kW (560 k) při 8700 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 480 Nm v 6800 min-1. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne kupé za 3,7 s a je schopné dosáhnout maximální rychlosti 325 km/h.