Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Facelift pro Lexus RX

Aleš Jungmann
Diskuze (2)
Lexus RX byl pro modelový rok 2013 modernizován, prémiové SUV dostalo novou příď v souladu s novým designovým trendem této japonské automobilky.

Nová maska chladiče navazuje svými tvary na tu z nové generace sedanu GS, ve spodní části hlavních světlometů se objevují diodová světla pro denní svícení. Nový je také přední nárazník s ostřejšími rysy. Koncové světlomety pak mají pozměněnou grafiku.

Uvnitř jsou změny méně nápadné, nový je design volantu, který se shoduje s tím z aktuálního modelu GS. Další změny jsou ryze kosmetické. Jde například o lehký redesign středové konzoly či o nový typ dřevěného obložení Ebony Bird’s-Eye Maple. Nová čtveřice barev Silver Lining, Claret Mica, Deep Sea Mica, Fire Agate Pearl nahrazuje dosavadní odstíny Tungsten Pearl, Matador Red Mica a Cerulean Blue. Standardem pro všechny modely jsou elektricky ovládané páté dveře, jakož i konektivita pro USB/iPod/mp3.

V nabídce se také objeví sada sportovních doplňků nazvaná F Sport, díky níž bude RX působit mnohem agresivnějším dojmem. Dominantou tohoto balíčku je ještě ostřeji řezaná příď s maskou chladiče tvořenou včelími plástvemi místo lamel a upraveným nárazníkem. Kryty světlomety jsou zatmavené, jiný je design kol z lehkých slitin.

Vedení automobilky nedávno uvedlo, že vozy jejích konkurentů (Audi, BMW a Mercedes-Benz) jsou na silnici snadno rozpoznatelné, a tímto směrem se chce v blízké době ubírat i Lexus. Proto budou mít nové Lexusy stejně tvarovanou masku chladiče.

V Japonsku bude Lexus RX i nadále prodáván ve třech verzích lišících se svým motorem. Pod kapotou RX 270 bude pracovat 2,7litrový čtyřválec o výkonu 138 kW v 5800 min-1 a maximálním točivém momentu 252 Nm při 4200 min-1. Do Evropy se však s největší pravděpodobností nikdy nedostane. Silnější RX 350 je poháněn 3,5litrovým vidlicovým šestiválcem s 206 kW a 348 Nm. Hybridní RX 450h kombinuje V6 s elektromotorem, maximální výkon činí 220 kW. Od modelového roku 2013 přibyl k módu ECO i sportovní mód, po jehož aktivaci zčervenají přístroje a vůz se připraví na co nejrychlejší akceleraci. Standardem jsou osmnáctipalcové ráfky, na přání pak devatenáctipalcové.

Ceny modernizovaného Lexusu RX se na japonském trhu budou pohybovat od 4,3 milionu jenů po 6,59 milionů jenů podle dané verze, což v přepočtu odpovídá zhruba 1.047.000,- Kč až korun 1.605.000,- Kč.

Aleš Jungmann
Diskuze (2)
Avatar - N6600
7. 3. 2012 11:18
Re: Stále stejné
Pretoze s tym skoro nikto nema skusenost a tak sa radsej zostava u tradicneho piva, prip. vodky/slivovice :-)
Avatar - KANKUNEN
6. 3. 2012 13:06
Stále stejné
Toyota stále nabízí na Valašsku saké a pořád to nikdo nechce, čím to?