Lexus RX400h vs. Mercedes-Benz ML350 - budoucnost versus současnost

Lexus RX400h vs. Mercedes-Benz ML350 - budoucnost versus současnost

 
 

Složitý a dražší Lexus se dostavil k nelítostnému utkání s klasickým, ale přitom zbrusu novým Mercedesem ML. Má moderní japonská technika šanci překonat v Německu vypilovaný kus auta?

Dobrý večer, dnes proti sobě stanou dva borci kategorie SUV s odlišnými koncepcemi pohonu. Oba jsou doma ve Spojených státech amerických, ale jejich rodiče je do daleké země kvůli lepšímu živobytí nastěhovali teprve nedávno. V červeném rohu stojí robustní Němec se silným zážehovým šestiválcem a klasickým pohonech všech kol rozděleným v poměru 50:50. V modrém rohu máme Japonce, v porovnání se západoevropským svalovcem trochu subtilního, ale zase hodně mazaného, s propracovaným hybridním pohonem Hybrid Synergy Drive (HSD). Kdo z nich se stane novým šampiónem?

…Kdybychom takto uvedli srovnávací test v automobilovém magazínu v roce 1980, byli bychom zřejmě podezírání z požití omamné látky, matení veřejnosti nebo naopak pochváleni za hezký článek s nádechem science-fiction pojednávající o vzdálené budoucnosti (nehledě na to, že bychom asi těžko vysvětlovali, co znamená zkratka SUV). My však žijeme na počátku jednadvacátého století, kdy se hybridní automobily v Americe i Japonsku běžně prodávají a také zkušeného Evropana nemůže nějaký hybrid zaparkovaný u supermarketu vyvést z míry.

V České republice zatím hybridů na cestách mnoho nepotkáte. Prius bychom klidně mohli prohlásit ohroženým druhem, ale třeba i u nás se tohoto trendu časem dočkáme. Tak či tak i do české kotliny hybridy ocejchovány značkou Toyota či Lexus dorazily a například v segmentu luxusních esúvéček musí navzdory svému technologickému náskoku bojovat s „obyčejnými“ konkurenty bez jakýchkoli zvýhodnění. Je totiž jasné, že našinec má trochu jiná měřítka než Američané.

To byl také první důvod, proč jsme se rozhodli oba automobily srovnat. Ne, opravdu nechceme míchat hrušky s jablky, ale možnosti porovnat automobily, které bojují o zákazníky v stejném segmentu a navíc disponují stejným výkonovým potenciálem, tomu se vskutku odolat nedalo. Ani teď neplácáme hlouposti. K zážehovému šestiválci Lexusu RX400h s výkonem 155 kW se připočítává výkon elektromotorů, takže celková hodnota vrcholí 200 kW. Tentýž výkon poskytuje zážehový šestiválec ML350. Srovnání dvou světů může začít.

Kráska a zvíře

Kdybychom chtěli vyjádřit naše dojmy ze srovnání designu obou automobilů nejkratším možným způsobem, asi bychom použili kontrast (či spojení) muž – žena. Už na první pohled totiž není pochyb o tom, že ten, kdo se odhodlaně vrhne do rozbouřeného potoka, zdolá příkrý sráz, ale zároveň bezpečně vyklidí levý dálniční pruh a vyžene z parkoviště nicotné kompakty, bude Mercedes-Benz ML. Jeho bohatě chromovaná mřížka chladiče, vysoko posazený nárazník, dynamické světlomety a vůbec robustní stavba mu propůjčuje drsný maskulinní výraz, kterým říká – já jsem tady chlap.

obrázek [300 x 320] Lexus RX400h nedělá ramena. Na rozdíl od mohutného Mercedesu sází na sofistikovaný výraz, atraktivní a za všech okolností upravenou tvář s velkýma očima a svůdné pozadí. Při pohledu na Mercedes se především v mužích probudí zvířecí pudy – divokost, nespoutanost, touha vládnout a dominovat (máme na mysli dominanci v provozu), naopak ladné tvary Lexusu uklidňují a přitahují pozornost zejména něžného pohlaví nebo těch, kteří dávají přednost uhlazené eleganci. Mercedes dokazuje svoji „dominanci“ i číselně, ve většině měřených oblastí svého japonského soka poráží.

Tak například výškou Mercedes překonává Lexus o celých 109 mm, na šířku přidává proti hybridu 66 mm a na délku 25 mm. Markantní rozdíl můžeme pozorovat také u rozvoru, zde Mercedes vítězí rozdílem 200 mm. Velikostní převaha se projevuje i na mnoha jiných místech, například nasedání vyžaduje u ML mírné nadskočení nebo stoupnutí na špičky, zatímco do Lexusu člověk s průměrnou tělesnou výškou (180 cm) nastoupí zcela ladně. Poměřování zavazadlových prostorů vyznívá rovněž lépe pro Mercedes, v základní uspořádání nabídne o 61 litrů větší objem a o 40 mm delší ložnou plochu.

Sklopení sedadel vrací převahu na chvíli na stranu Lexusu, ložná plocha totiž vzroste z rovných 1000 mm na úctyhodných 1860 mm, zatímco Mercedes vykouzlí pouze 1720 mm. Pod otevřeným víkem zavazadelníku se vám bude bezpečněji pohybovat u třídy M, k dispozici budete mít 2000 mm ve srovnání s 1940 mm RX400h. Nakládání předmětů očekávejte paradoxně lehčí u stuttgartského esúvéčka, nakládací hrana leží 780 mm nad zemí, což je o 30 mm níže než v případě Lexusu.

Evropská doména

obrázek [300 x 224] Prakticky pokaždé, když se ve srovnávacím testu potkají automobily evropské a japonské, dojde na hodnocení priorit. Japonské automobilky, donedávna zaměřené především na motorické a jízdní vlastnosti, sice náskok evropských výrobců v oblasti výběru a zpracování materiálů pomalu stahují, ale automobilky ze starého kontinentu si stále mírný odstup drží. Lexus se samozřejmě trochu vymyká, neboť vznikl s přímým cílem zaútočit na prémiové evropské značky, a tak musel i tuto oblast sledovat velmi pečlivě.

Přesto i dnes, ve vozech s cenovkou převyšující dva milionu korun, lze pozorovat rozdíly mezi evropským a japonským přístupem. Asi nemá smysl rozvádět, že kvalita použitých materiálů v obou případech odpovídá onomu prémiovému segmentu. Plasty jsou měkčené a bezchybně slícované – jak u Lexuse, tak u Mercedes-Benzu. Zatímco ovšem v třídě M se maximálně pozastavíte nad plastovou výplní dveří (textilní vyplň odpovídá segmentu rozhodně lépe), u Lexusu objevíte několik prvků, které můžeme mírně řečeno označit za rozpačité.

Kupříkladu otočné knoflíky vyhřívání sedadel vypadají docela komicky, poněkud zastarale a lacině, podotýkáme v přímém srovnání s Mercedesem, působí i některá tlačítka na středové konzole. Co se týče ergonomie, je na úrovní základních ovládacích prvků těžké hledat vítěze. Rozmístění ovladačů klimatizace a audiosystému zvládl stejně dobře Mercedes i Lexus. Ve vyšších úrovních nastavení se můžete v Lexusu RX400h trochu ztrácet, ale to je dáno i tím, že na rozdíl od testovaného Mercedesu, jenž se spoléhal pouze na tlačítka, využíval systém s dotykovou obrazovkou. Jde však jen o to, jak rychle se s automobilem sžijete. Po několika dnech za volantem „složitého“ Lexusu už víte co na jaké obrazovce palubního výpočetního centra hledat, nastavovat, zobrazovat, přepínat, vybírat…

Přesto ze starších testů víme, že jak předchozí generace systému Command, tak generace aktuální, použitá například v nové třídě S, je uživatelsky přívětivější než rozhraní Lexusu. Skóre technologických lahůdek nicméně v našem případě vyznělo kvůli nižšímu stupni výbavy lépe pro Lexus, na praktickou parkovací kameru hledala třída M nepřehlednou zádí a s pouhými parkovacími senzory těžko odpověď.

Vnitřní prostor

Větší vnější rozměry a výrazná rozvorová převaha dávaly tušit, že Němec svého japonské soupeře z hlediska vnitřního prostoru roznese na kopytech a přestože praktické měření převahu třídy M potvrdilo, nejedná se o rozdíly dramatické. Nejvýrazněji se i uvnitř projevuje výšková nadvláda, nad předním sedadlem nabízí Mercedes o 70 mm více prostoru než Lexus, nad zadním dokonce o 110 mm více (místo had hlavou u Lexusu na jedné straně omezoval výstupek, jakási boule, který vzniknul instalací elektromotoru zavírajícího víko zavazadlového prostoru).

I další naměřené hodnoty jsou, s výjimkou podélného prostoru vzadu, v podání třídy M větší. Dílčí vítězství Lexusu v kategorii podélného prostoru vzadu připadá na vrub posuvným zadním sedadlům, která umožňují změny velikosti zavazadlového prostoru. Velkou škodou je, že RX400h výrazně zaostává za třídou M velikostí sedaček. Přední sedák Mercedesu je o 70 mm delší, zadní pak má o 20 mm více. Přední opěradlo převyšuje opěradlo Lexusu o 10 mm, alespoň zadní opěradlo Lexusu překonává to Mercedesovo o 20 mm.

V praxi se podstatně kratší přední sedák v RX400h projevuje tak, že neposkytuje optimální oporu stehen, byť nadýchaná kožená sedadla jinak působí velmi příjemně. Sedadla v Mercedesu naproti tomu poskytují ideální oporu stehen a dostatečně silné, avšak nikoliv nepříjemné těsné, boční vedení. Výhled vpřed poskytuje o něco lepší Lexus, výhled vzad omezovala v Mercedesu mříž a tmavá zadní okna, takže i zde Lexus vyhrál (ale vyhrál by i v případě nezatmavených oken u mercedesu).

Motor

Předmětem tohoto srovnávacího není hodnocení jednotek, byť za jiných okolností bychom zážehový šestiválec Lexusu s objemem 3,3 litru, výkonem 155 kW při 5600 otáčkách a točivým momentem 288 Nm při 4400 otáčkách mohli proti zážehovému šestiválci Mercedesu s objemem 3,5 litru, výkonem 200 kW při 6000 otáčkách a točivým momentem 350 Nm v pásmu od 2400 do 5000 ot./min, s klidem postavit. V Lexusu RX400h není zážehový šestiválec sám, ale spolupracuje se dvěma elektromotory, přičemž celé ústrojí dává maximální výkon 200 kW, točivý moment elektromotorů přitom výrazně vylepšuje akceleraci jak z klidu tak tu pružnou.

Proti sobě zde stojí automobily s rozdílnou koncepcí pohonu, ale shodným maximálním výkonem 200 kW. Nabízí se tedy otázka, jak se využití a nástup výkonu a točivého mementu liší u vozu s klasickým pohonem 4x4 (děleným v poměru 50:50 mezi nápravy) s silným zážehovým šestiválcem a hybridu s výhradně elektricky poháněnou zadní nápravou.

V zásadě vozy zrychlovaly se stejnou chutí, s tím, že se Lexus RX400h nemusel obtěžovat řazením převodových stupňů, akcelerace hybridního hnacího ústrojí je naprosto plynulá a zpočátku překvapuje obrovskou silou v nízkých rychlostech. Na křižovatce dopadá rozjezd „bok po boku“ velmi vyrovnaně, i když nejdříve vede Lexus, s obrovským točivým momentem v nízkých otáčkách, ve vyšších rychlostech se projeví skvělá sedmistupňová převodovka Mercedesu využívající bezezbytku plochou momentovou křivku moderního vidlicového šestiválce a Mercedes ztracené metry dohání.

Lexus sice nevozí dva diferenciály a hřídel spojující motor se zadní nápravou, má však navíc dva elektromotory. Ten přední má společně s převodovým ústrojím hmotnost 118 kg (což je asi jen o 25 kg více než váží převodovka), vzadu vozí RX400h menší čtyřicetikilogramový trakční elektromotor a akumulátor (NiMH) o hmotnosti 69 kg. I s touto nekonvenční zátěží je RX400h o 95 kg lehčí než Mercedes.

obrázek [280 x 386] Dynamika, kterou šestiválec v Mercedesu a hybridní ústrojí v Lexusu těžkým automobilům uděluje, je opravdu velmi dobrá a dostačuje v 99 procentech jízdních situací. Síla vám nebude chybět na dálnici ani v terénu, u Lexusu se budete moci především ve městě chvíli spolehnout i na samotné elektromotory. V kultivovanosti má navrch Japonec, jeho šestiválec je o malinko lépe utlumený v celém spektru otáček.

Pochopitelně největší zbraní a hlavní disciplínou, ve které Lexus RX400h exceluje, je spotřeba. S ML350 se můžete snažit sebevíc, plynový pedál pouze hladit, ale stejně spotřebu delší dobu neudržíte pod 13 litry. To Lexus RX400h dokáže dlouhodobě jezdit za 9 – 10 litrů(!!), přičemž ekonomická jízda může vyústit až ve spotřebu kolem osmi litrů Naturalu 95 na 100 kilometrů jízdy, což je vzhledem k potenciálně odváděným výkonům, hmotě vozu a zdvihovému objemu spalovacího motoru výborná hodnota.

Jízda

Začněme něčím pozitivním. Mercedes-Benz ML 350 a Lexus RX400h skvěle zvládají dálniční sprint. Jejich karoserie upravená podle posledních poznatků aerodynamiky ladně rozráží i ve vysokých rychlostech vzduch, uvnitř přitom zůstává příjemné ticho. Ani jeden vůz nemá problémy s příčnou stabilitou a neprojevuje příliš citlivost na boční vítr. Při akceleraci si třída M jistotu a stabilitu zachovává, ale Lexus povážlivě znervózní. Na rozdíl od emka, které se může rozjíždět, aniž byste drželi volant, RX400h musíte neustále kontrolovat. Až do přiřazení zadního pohonu je Lexus se stabilitou na vážkách, příval točivého momentu a výkonu na přední kola se přenáší na volant v podobě mírného cukání. Několik okamžiků po razantním přidání plynu je cítit prokluz předních kol, který může i na mokrém povrchu způsobit na chvilku problémy, o sněhu nebo horských podmínkách ani nemluvě.

Máme automobily pro volný čas a lehký terén, takže se vydáváme na čerstvě zasněžené pahorky východní Moravy. Rozjezd na sněhu nedělá ani jednomu z vozidel velké potíže, elektronika se stará o přiměřené dávkování síly na jednotlivá kola. Jakmile se však pustíme do hlubšího sněhu, ve své kůži zůstává již jen Mercedes s částečně vypínatelným stabilizačním systémem. Ten v Lexusu nedovolí řidiči více než dokonalé sledování volantem vytýčené trasy, což se na kluzkém povrchu resp. zasněžené ploše projevuje téměř neustálými selektivními zásahy brzdové soustavy, které celkem bezpečně ale proti vaší vůli RX400h zastaví. V náročném terénu, který Mercedes-Benz ML překoná díky získané rychlosti s vypnutým ESP, zůstane Lexus pravděpodobně uvězněn, protože elektronika vyhodnotí terénní situaci přesně tak, jako bychom jeli po silnici. S Mercedesem je tedy také, díky možnosti částečně vyřadit ESP a výhodám klasického pohonu všech kol, více zábavy.

Také průchodnost terénem, daná geometrickými rozměry vozů a zdvihem kol, je lepší v případě Mercedesu, Lexus se při našem improvizovaném testu nedostal díky nízké světlé výšce příliš daleko, kdežto ML pokračovalo bez zaváhání až na vrchol testovacího pahorku.

obrázek [300 x 333] Přestože tyto vozy nejsou určeny k pojížďkám po městě, SUV jsou stále častěji vidět i v centrech velkoměst a tak jízda v aglomeraci je další disciplínou v našem srovnání. Body navíc zde získává Lexus. Jeho karosérie je přehlednější a parkování s couvací barevnou kameou hračka i pro nezkušenou řidičku. Máte-li po delší jízdě nabité akumulátory, lze využít jejich energii pro pohon, a to i při předpisové rychlosti 50 km/h, při které již v hybridním Priusu (test zde) běžel spalovací motor. Lexus elektrický režim vydrží také asi 2 kilometry, ale hodně to závisí na tom jak s energií hospodaříte. Plynulou akcelerací i decelerací lze hodně energie uspořit a naopak také do akumulátorů uložit. Nic takového samozřejmě v Mercedesu nepřipadá v úvahu. Několik opatření sice snižuje spotřebu (přemostění hydrodynamického měniče již od 1. převodového stupně, vypínání dodávky paliva při brzdění motorem), jenže ve srovnání s RX400h jde pouze o paběrkování na cestě ke zvýšení účinnosti automobilu jako celku.

Závěr

Mercedes-Benz ML v našem hodnocení sice posbíral více bodů a je vítězem testu, avšak jako univerzální návod ke koupi Mercedesu, tento verdikt prosím neberte. I zde totiž hrají roli emoce, sympatie k designu, nebo preference německé dokonalosti před japonským přístupem k moderní technice. Troufáme si tvrdit, že tyto dva automobily proti sobě nebudou stát při rozhodování potenciálních řidičů nových SUV příliš často. Jejich charakter, obtížně vyjádřitelný bodovým ohodnocením, je radikálně odlišný.

Lexus je více autem do města a pro dálnice. Ani jeho vnější design se přitom netváří příliš drsně. To Mercedes je doma jak na silnici tak v terénu. Image německého vozu je silnější, ale Lexus vše dohání technikou, ke které se konzervativní Evropa dostane až za několik let. Bohužel, nákladná technologie je pro japonského borce nákladovým břemenem, které v českých podmínkách nese při koupi výhradně majitel vozu, i když ve srovnání s konvenčními vozy zatěžuje prostředí výrazně menšími emisemi.

Související články:

Test Lexus RX400h

Test Mercedes-Benz ML 350

První dojmy+technika Lexus RX400h

Lexus RX400h

Plusy:

  • výkonné hnací ústrojí
  • jednoduché ovládání
  • špičkové dynamické parametry
  • nízká spotřeba paliva (vzhledem k velikosti vozu a nabízeným výkonům)
  • komfortní interiér, bohatá výbava

Mínusy

  • vyšší cena
  • malý zavazadlový prostor
  • omezené schopnosti v terénu
  • nemožnost vypnout stabilizační systém

Mercedes-Benz ML 350

Plusy

  • pěkný vnější design maskující velké rozměry
  • prostorný interiér
  • kvalitní materiály a špičkové zpracování
  • pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením (za příplatek)
  • kultivovaný motor
  • výborné jízdní vlastnosti na cestě i v terénu

Minusy

  • nemožnost úplného vypnutí ESP
  • velmi špatný výhled dozadu
  • vrzající mřížka N1
Spolupracujeme s TipCars.com

Lexus RX 400h

Cena v základní výbavě: 1 700 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 000 000 Kč

Základní výbava:BAS (Brake Assist System-brzdový asistent), TRC (Traction Control System-systém řízení trakční síly), EBD (Electronic Brakeforce Distribution-elektronická distribuce brzdné síly), VSC (Vehicle Stability Control - stabilizační systém), EPS (Electronic Power Steering - elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem), ECB (Electronically Controlled Braking - Elektronicky řízené brzdění), VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management - Integrované řízení dynamiky vozidla, obdoba ESP+), dvoustupňové airbagy pro řidiče a předního spolujezdce, kolenní airbag pro řidiče, boční airbagy TAP (Thorax Abdomen Pelvis) pro řidiče a předního spolujezdce, hlavové airbagy vpředu i vzadu, přední sedadla WIL (Whiplash Injury Lessening - systém na ochranu krční páteře), předpínače předních bezpečnostních pásů, uchycení Isofix na zadních sedadlech, zvukový signál nezapnutých pásů, zabezpečovací systém, imobilizér, čidla vloupání, elektricky nastavitelná přední sedadla (8prvková pro řidiče i pro spolujezdce), posun zadních sedadel (nastavitelná zadní sedadla), sklopná zadní sedadla dělená v poměru 40/20/40, automaticky stahovatelný kryt zavazadlového prostoru, kožená řadicí páka, kožený volant s ovládáním audiosystému, optitronové přístroje, audiosystém s 8 reproduktory, tuner FM/AM, RDS, kazetový přehrávač, do přístrojové desky zabudovaný CD měnič na 6 disků, automatická klimatizace se vzduchovým filtrem, oddělené ovládání klimatizace pro řidiče a spolujezdce, tempomat, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, dešťový senzor, vyhřívání předního skla, vnitřní zpětné zrcátko: elektrochromatické, Vnější zpětná zrcátka elektricky stavitelná, vyhřívaná, elektrochromatická, vodoodpudivé sklo na předních dveřích, tmavě tónované sklo na zadních a pátých dveřích, elektrická 12voltová zásuvka v zavazadlovém prostoru, natáčecí přední xenonové světlomety s výsuvnými ostřikovači a automatickým nastavením sklonu, mlhová světla vpředu, zadní a brzdová světla na bázi svítivých LED diod, zadní spoiler, 18palcová 5paprsková hliníková kola, pneu 235/55 R18, střešní lyžiny, vyhřívání předních sedadel, 2 paměti pro uložení polohy sedadla řidiče, vnějších zrcátek a volantu, elektricky nastavitelný volant ve dvou osách, osvětlený vstup, elektrické zavírání pátých dveří, interaktivní barevný LCD displej Electro Multi-Vision s uhlopříčkou 7 palců, navigační DVD systém ovládaný přes interaktivní displej, připojení mobilního telefonu pomocí Bluetooth® s ovládáním na volantu, parkovací kamera, audiosystém Mark Levinson® s 11 reproduktory, prostorovým zvukem a zesilovačem 240 W, elektricky ovládané střešní okno.

Výbava testovaného vozu:základní

Mercedes-Benz ML 350

Cena v základní výbavě: 1 523 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 751 049 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS, elektronický stabilizační systém ESP, imobilizér s plovoucím kódem, palubní počítač, kožený multifunkční volant, střední loketní opěrka vpředu, 7stupňová automatická převodovka 7G-Tronic, podélně a výškově nastavitelný volant, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, autorádio s CD přehrávačem, mechanická klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, omývač reflektorů

Výbava testovaného vozu:stříbrná metalíza Iridium (+25 043,-), parkovací systém (+21 105,-), dešťový senzor (+3 324,-), příprava na mobilní telefon včetně handsfree (+15 750,-), spodní kryt (+3 324,-), bixenonová světla (+43 155,-), kryt zavazadlového prostoru (+4 024,-), CD přehrávač (+13 073,-), tmavá boční okna vzadu včetně pátých dveří (+11 547,-), elektrické vytápění sedadel vpředu (+10 080,-), sada Sport - sport.sedadla vpředu el.nastavit., čal.:kombinace Alcantara/umělá kůže ARTICO s kontr.prošitím hliníkové doplňky interiéru (u ML 500 místo dřeva), sport.ocelové pedály, sada vnitřního osvětlení, sport. přístrojová deska, netermální skla modrá, 19palcové disky 5-loukoť. 8J x 19 ET 60, pneu 255/50R19, chromové pásky na ochran. lištách, madlech klik, zad. nárazníku a maska chladiče, koncovka výfuku, ochranná mřížka na zad. nárazníku tmavá koncová světla (+78 750,-), velurové koberečky (+2 799,-)

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Technické údaje
Motor Lexus RX 400hMercedes-Benz ML 350
Typ motoru: zážehovýzážehový
Válce / ventily: 6 / 46 / 4
Zdvihový objem (ccm): 33113498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 155 / 5600200 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 288 / 4400350 / 2400 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.68.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 7.6 / 8.115.4 / 9.6 / 11.7
Emise CO2:192-
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 439 / -500 / 2050
Objem nádrže (l):6595
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2040 / 4652135 / 695
Rozměr pneu:235/55 R18255/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 47554780
b) šířka (mm): 18451911
c) výška (mm): 16701779
d) rozvor (mm): 27152915
e) rozchod vpředu (mm): 15751627
f) rozchod vzadu (mm): 15501629
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1150960 / 1210
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 930610 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9601030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):9101020
k) šířka vpředu (mm): 15301550
l) šířka vzadu (mm): 15301540
délka sedáku vpředu (mm): 470540
délka sedáku vzadu (mm): 500520
výška opěradla vpředu (mm): 600610
výška opěradla vzadu (mm): 630610
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
Hodnocení Lexus RX 400h Mercedes-Benz ML 350
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9 10
Odkládací plochy: 8 9
Dojem z řízení: 8 9
Výhled vpřed: 7 9
Výhled vzad: 9 3
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10 9
Tah v nižších otáčkách: 9 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8 8
Spotřeba: 10 7
Odstupňování převodovky: 0 10
Snadnost řazení: 0 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 7 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7 10
Účinnost brzd: 8 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20 8,68
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Lexus: speciální vydaní modelů RX 350 a ES 350 označené Pebble Beach Edition Lexus: speciální vydaní modelů RX 350 a ES 350 označené Pebble Beach Edition

Na letošní Chicago Auto Show se na stánku automobilky…

Lexus snižuje ceny RX400h o 150 tisíc a SC430 o 255 tisíc korun Lexus snižuje ceny RX400h o 150 tisíc a SC430 o 255 tisíc korun

Dovozce automobilů značky Lexus upravil ke 4.dubnu 2007…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí perspektivy?

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí…

Snad každý z nás by se rád podíval na to, jak svět vypadá z výšky. Moderní technologie nám teď zpřístupňuje…

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel: Kvůli zdraví rušil koncerty

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel:…

Ve věku 69 let dnes zemřel americký rockový hudebník Gregg Allman, který se proslavil jako zpěvák a klávesista…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…