Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota a Lexus svolávají téměř 2,4 mil. vozů kvůli pedálům, také v Česku

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
Pedal-story ještě neskončila. Značky Toyota a Lexus dnes vyhlásily nové kolo svolávání aut ke kontrole.

Japonská automobilka Toyota svolává ke kontrole téměř 2,4 milionu vozů. Důvodem opatření jsou problémy s plynovými pedály, se kterými se firma potýkala již dříve. Informovala o tom dnes Toyota. V Česku projde kontrolou 197 vozů Lexus.

U svolávaných vozů hrozí nebezpečí, že podlahová krytina či rohož plynový pedál zablokuje. Opatření se podle agentury AP týká 2,17 milionu vozů ve Spojených státech. Konkrétně 603 tisíc vozů Toyota 4Runner (modely 2003-2009), 397 tisíc vozů Toyota Highlander a Highlander Hybrid (modely 2004-2006), 761 tisíc vozů Toyota RAV4 (2006-2010), 17 tisíc Lexusů LX 570 (2008-2011), 20 tisíc Lexusů Lexus GS (2006-2007) a 372 tisíc RX 330, 350 a 400h (2004-2007).

V Evropě podle agentury DPA zahrnuje zhruba 37.000 vozů Lexus RX.

V Česku kontrola čeká 197 vozů Lexus RX předchozí generace vyrobených v letech 2003 až 2006, uvedl mluvčí zastoupení Lexusu David Valenta. "V souvislosti s touto svolávací akcí, tedy kontrolou správného uchycení koberce na straně řidiče, nebyla v celé Evropě zaznamenána ani jediná stížnost ze strany majitelů," poznamenal. Podle něj je akce čistě preventivní a inicioval ji výrobce.

Majitelé vozů Lexus RX, kterých se svolávací akce týká, budou pozváni doporučeným dopisem do autorizovaného servisu, kde jim technik vůz zkontroluje. Odhadovaná časová náročnost je asi deset minut.

Toyota od roku 2009 kvůli potížím s nechtěným zrychlováním a dalším bezpečnostním problémům svolala po celém světě přes 14 milionů automobilů. Vyšetřování americké vlády nedávno potvrdilo, že za zrychlování toyot mohou vadné plynové pedály a problémy s podlahovou krytinou, která může plynový pedál zablokovat. Neprokázalo se tak podezření, že by k náhlému zrychlování vozů přispěla vadná elektronika.

Toyota je nyní největší automobilkou na světě. Za nevyhovující způsob řešení tří svolávacích akcí musela zaplatit americké vládě pokutu 48,4 milionu dolarů (860 milionů Kč), nejvíce, co kdy automobilky v Americe za prohřešky zaplatily. Firmě nyní v USA hrozí celá řada civilních žalob.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)
Avatar - Vencos
24. 2. 2011 23:51
Re: na aku gutu?
Je to nějákej pátek, jedna američanka srazila dítě,protože neviděla za auto. A proto budou od roku 2102 všechna auta v USA vybavena couvací kamerou. Někdy kocnem sedmdesátých let, EPA nakázala,aby ve všech autech byly tachometry do 85 MPH. Někde kolem těch let(samozřejmě na příkaz EPy) bylo nutno ověsit každé zahraniční auto obřím nárazníkem (zpravdila hnusným, byť určitý kouzlo to má). Není to ani rok, co EPA projednávala možnost povinných oranžových blinkrů, protože o 2% víc nehod se stane s červenými blinkry.
Ano,tady s tím EPA, zdá se, nemá nic společnýho, jen tím chci poukázt na to,že USA je skutečně země neomezených možností >:-[]
Avatar - white label
24. 2. 2011 23:00
Re: na aku gutu?
Že je příliš mnoho amíků (v tomto směru) hodně mimo je pravda. Ale spojku zrovna oni (až na vyjímky) vyšlápnout nemohou a dát eNko u automatu pod plným plynem taky není vždy úplně snadné...
Pravděpodobně to opravdu není závada, u které by museli mírat lidé a bylo toho obchodně zneužito, přesto bych se vyhnul úplnému bagateliozování stejně, jako případnému zveličování problému... ;-)
Avatar - white label
24. 2. 2011 22:50
Re: na aku gutu?
To by mě taky velmi zajímalo, proč Toyota nezažaluje US vládu (peníze na špičkové právníky určitě mají), a místo toho dělá svolávačky i tady.
Zřejmě na tom přece jen něco málo bude (což tady velmi nepopulárně připouštím už delší dobu).
Amíci sice těchto několik případů (které může mít každá automobilka), jasně zneužili, ale že by si vše (ve všech případech) naprosto chladnokrevně vymysleli, jsou velmi pravděpodobně jen přitažené spiklenecké teorie...
24. 2. 2011 22:15
Re: na aku gutu?
No, oni řidiči v Evropě vědí, že kobereček musí být POD podálem a ne přetažený přes něj :-)
a že funkce plynového pedálu se dá eliminiovat vyšlápnutím spojkového pedálu.....no, ale od Japonců je hezké, že se snaží evropské řidiče nediskriminovat. Nakonec, i přes úpornou snahu za oceánem si Toyota pověst jedněch z nejkvalitnějších aut zachová zcela určitě.

Jak je vidět - v USA je třeba změnit výcvik a zkoušení řidičů a dbát na to, aby auto skutečně uměli používat. Nakonec, začínám věřit, že se skutečně stalo to, že si řidič obytného auta šel během jízdy uvařit kafe dozadu protože měl AUTOMAT.
Avatar - N6600
24. 2. 2011 22:02
Re: na aku gutu?
V EU to podla mna robia preventivne. V USA zase, aby predisli spekulaciam, ci nezmyselnym zalobam.

Sam mam Lexus a menili mi kobercek uz v "prvom kole". Fakt je, ze som nepozoroval nijaku zmenu, nakolko ani s tym povodnym neboli nijake problemy...