Škoda chce v Evropě zvýšit tržní podíl ze 4 na více než 5 %
Evropa má nadále zůstat hlavním trhem značky, prohlásil předseda představenstva Winfried Vahland. Loni automobilka v západní Evropě zvýšila podíl o 0,2 % na 3,2 procenta, ve střední Evropě měla podíl 19 procent.
Za první dva měsíce roku prodej značky vzrostl téměř o 11 procent a pokračoval tak v růstu z druhé poloviny minulého roku. Přesto za rok 2013 kvůli náběhu nových modelů celkový prodej klesl o dvě procenta na 920.800 automobilů.
Rozhodující pro růstový kurz značky zůstane podle Vahlanda Čína, kde letos zahájí prodej modelu Octavia, který se začal vyrábět ve společnosti Shanghai VW v jihočínském Ning-po. V zemi tak vyrábí pět modelů.
V Rusku firma nedávno zahájila výrobu modelu Rapid a v Indii před několika týdny vstoupil na trh Superb a v druhé polovině roku se objeví inovovaný Yeti.
Škoda Auto v Česku v minulých dvou letech rozšířila výrobní kapacitu v Mladé Boleslavi pro výrobu Octavie a Rapidu, další investice chystá v Kvasinách, kde se má vedle modernizovaných modelů Superb a Yeti vyrábět i nový model, velké terénní SUV označované Snowman.
Škoda stále počítá s tím, že bude každých šest měsíců uvádět nový model. Do budoucna podle Vahlanda počítá se silnější diferenciací modelových řad a mohutnějším zastoupením na trzích. Stále podle něj také platí cíl vyrábět nejméně 1,5 milionu exemplářů. V současnosti vyrábí sedm modelových řad.