Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb: Čerstvý facelift podrobně

Diskuze (189)
V předvečer autosalonu v Šanghaji Škoda poprvé ukázala facelift Superbu. U nás se začne prodávat v červnu.

Po Octavii Combi přichází další letošní novinka od Škodovky – omlazený Superb. Automobil dostal přepracovanou příď i záď v duchu nového designového jazyka značky. Jeho prodej na evropských trzích včetně českého odstartuje koncem června, ve srovnání se stávající verzí se očekává zachování stejné nebo mírně nižší cenové hladiny.

Přední partie jsou nyní výraznější, s širší maskou chladiče a ostřeji tvarovanými mlhovkami. Nová je také kapota s logem automobilky, nárazník a přední blatníky. Poprvé u Superbu se objevují bixenonové světlomety s integrovanými diodami denního svícení. Rozšíření světel ve spodní části dodává vozu podle jedněch důstojnější, podle nás však smutnější výraz.

Záď obou karosářských variant je kompletně přepracovaná a působí o poznání efektněji než příď. Koncové svítilny dostaly novou grafiku – pro značku typický tvar písmene C je ještě brilantnější a navíc poprvé v dané modelové řadě jej tvoří hned tři pruhy diod. Dva trojúhelníkové segmenty jsou dalším nezaměnitelným znakem nového designu Škody. Novinkou exteriéru jsou také dvě metalické barvy (šedá Metal a bílá Moon), inovována byla rovněž litá 16 až 18“ kola.

Interiér nabízí celkem devět variant tří- a čtyřramenných volantů, nechybějí nové potahové látky a dekory. Nejvyšší výbavu Laurin & Klement půjde objednat v barevné kombinaci interiéru hnědé a béžové Ivory. Novinkou je možnost ovládat sedadlo spolujezdce vpředu elektricky ze zadního místa. Nechybí mimo jiné loketní opěrka s jumbo boxem, spousta odkládacích prostorů, volitelná mezipodlážka, uzavíratelné schránky za podběhy, háčky na tašky, upevňovací oka, síťový program…

Výbava obsahuje například samočinné parkování Automatic Parking Assistent ve verzi 2.0, který vedle podélného vyjíždění z mezery stojících aut zvládá také příčné parkování. Vedle toho se nabízejí také prvky jako elektrické střešní okno s integrovanými solárními články (Superb), elektricky ovládaná panoramatická střecha (Superb Combi), bezklíčové odemykání a startování Kessy, klimatizace a čtyři audiosystémy, respektive multimediální navigace. Vrchol nabídky tvoří systém Columbus s barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,5“ a integrovaným pevným diskem s kapacitou 30 GB.

Standardem je vedle ESP také brzdový asistent. Na přání si lze pořídit asistent řidiče varující před hrozící únavou, jakož i asistent rozjezdu do kopce. Od výbavy Elegance se sériově dodává kontrola tlaku v pneumatikách.

Zavazadlový prostor sedano-liftbacku pojme 595 až 1700 litrů, v případě kombi jde o hodnoty 633 až 1865 l. Výklopné zadní dveře TwinDoor dostaly vylepšené ovládání s jednodušší obsluhou. Jako u předchůdce se páté dveře otevírají v režimu sedan (pouze víko zavazadelníku), nebo liftback (celé dveře i s oknem), nově však má každý z těchto režimů vlastní ovládací tlačítko. Samozřejmostí je pánský deštník uložený v zadních dveřích.

Motory Superbu jsou až o 19 % úspornější, na čemž se mimo jiné podílí start-stop s rekuperací brzdné energie. Tenhle systém v rámci zemí Evropské unie dostanou všechny naftové verze, jakož i základní zážehový čtyřválec 1.4 TSI/92 kW s přeplňováním. Nejúspornější provedení GreenLine nabídne podle výrobce průměr 4,2 l na 100 km, což odpovídá emisím 109 g CO2/km. Změny zaznamenaly také verze s pohonem všech kol. Turbodiesel 2.0 TDI/103 kW bude ve verzi 4x4 spřažen s přímo řazenou převodovkou, výkonnější verze se 125 kilowatty dostane šestistupňové dvouspojkové ústrojí DSG.

Superb se vyrábí od roku 2001. První generaci (B5, facelift 2006) navrhl designér Dirk van Braeckel, během sedmi let se vyrobilo celkem 136.068 exemplářů. V tehdejší době se jednalo o čtvrtou modelovou řadu značky. Druhá generace (B6) z pera Thomase Ingenlatha vyjela v roce 2008 jako sedano-liftback, o rok později se přidalo kombi a export do Číny. Celkem vzniklo 363.932 vozů. Tuhle verzi finalizoval Jens Manske.

Pod letošní modernizaci se podepsal stávající šéfdesignér Jozef Kabaň. O prodejních cenách se Škodovka zatím nezmiňuje, ty se dozvíme až příští týden.

Diskuze (189)
21. 4. 2013 13:03
Čo to je v späťáku ?
Superb, Octvavia III i Rapid je to prakticky to isté .... je mi síce jasné, že Škoda, chce držať líniu .... ale mne sa to "kopírovanie" veľmi nepáčí .... je to na "jedno kopyto" .....

Nové škodovky síce nevezerajú zle, ale zúfalo nudne ....
21. 4. 2013 10:52
Re: TŘÍDNÍ ESO
1. Ano
2. Přeji příjemné léčení ze ŠKODAMINDRÁKŮ >:-[]
21. 4. 2013 10:51
Re: TŘÍDNÍ ESO
Stejně jako Ty :-) hezký den
21. 4. 2013 09:32
Re: Krásné!
Tak kupovat 10 let staryho bych si rozmyslel ale zkus trochu posetrit a za takovy dve kila se da poridit uz peknej superb. Tim ze se zlevnil jako novy auto spadly i ceny ojetejch ;-) ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 4. 2013 03:00
Re: SUPERB-KLASSE
..kdyby jen Mondeo.. ;-)