Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Elise Club Racer: Anorektik na dietě

David Bureš
Diskuze (0)
Britský Lotus představuje odlehčenou verzi modelu Elise, která shodila dalších 24 kg.

Automobilka Lotus, pro niž je lehkost druhé jméno, představuje odlehčenou verzi svého nejlehčího současného modelu Elise. Oproti základní verzi vážící 876 kg shodilo Elise Club Racer dalších 24 kilo.

Lotus u odlehčeného Elise odstranil část protihlukové izolace a namontoval menší a lehčí baterii. Vedle toho se Elise Club Racer pyšní nastavitelnými stabilizátory a sportovnějším nastavením pérování s tlumiči Bilstein a pružinami Eibach.

Lehoučký sporťák je rovněž vybaven sportovním nastavením systému DPM (Dynamic Performance Management), které má ještě vylepšit zábavu za volantem.

Automobil je postaven na základech standardního Elise, v motorovém prostoru je tedy motor 1,6 l (1ZR-FAE) s variabilním časováním a zdvihem ventilů Valvematic. Ačkoliv je motor původem od Toyoty, řídicí jednotka je vlastní - Lotus T6. Agregát dosahuje výkonu 100 kW při 6800 min-1, maximum točivého momentu 160 Nm leží ve 4400 min-1.

Elise Club Racer bude nabízeno v šesti lacích – modré Sky, žluté Saffron, červené Ardent, bílé Aspen, matné černé a šedé Carbon. Cena automobilu je stanovena na 34.450 euro (cca 862.000,- Kč), čímž se Elise Club Racer stane nejlevnějším Lotusem v současné nabídce.

Označení Club Racer nepoužívá Lotus poprvé. Už v roce 2009 se na trhu objevilo limitovaná edice Elise Club Racer s nižší hmotností a upraveným vzhledem.

Automobilka loni představila modernizovanou verzi Elise, která má vedle nového 1,6litrového motoru také upravenou přední část s novými světly s diodami pro denní svícení a diodové směrovky. Svými tvary se má modernizované Elise přibližovat většímu modelu Evora.

Budoucí generace Lotusu Elise přijde v roce 2015. Proti současnému modelu bude větší, silnější a také těžší.

David Bureš
Diskuze (0)