reklama


Lotus Elise: Nová generace dorazí na konci desetiletí

 

Lotus Elise se má v nové generaci představit v roce 2020 a jeho podobu lehce poodhalil samotný generální ředitel automobilky Jean-Marc Gales.

Lotus Elise se poměrně nenápadně zařadil mezi skutečně dlouhověké modely. Poprvé jsme se s ním setkali při jeho světové premiéře ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1995. Toto provedení je nejen ve Velké Británii označováno jako Series 1.

V říjnu roku 2001 byla spuštěna výroba tzv. Series 2, což je důkladně přepracované původní provedení, které vzniklo především díky změnám v požadavcích na bezpečnost nových vozů a pod nově tvarovanou karoserií stále ukrývá voštinový lepený hliníkový rám.

Začátkem roku 2010 byla představena podoba Elise pro modelový rok 2011, která přinesla prozatím nejzásadnější změny v designu předních partií a přiblížila nejmenší současný Lotus většímu kupé Evora.

Pařížský autosalon na podzim roku 2010 byl místem premiéry ambiciózního plánu na kompletní proměnu palety modelů značky Lotus, jejíž součástí byl i koncept budoucí generace Elise, jíž jsme se měli v sériové podobě dočkat v roce 2015, ale vše nakonec dopadlo jinak.

Lotus Elise ve své současné podobě nakonec zůstane v nabídce značky s největší pravděpodobností až do konce tohoto desetiletí a podle informací Automotive News z léta loňského roku se nové generace dočkáme v roce 2020, kdy se tento model vrátí i na severoamerický trh, který kvůli zdejším požadavkům na bezpečnost opustil v roce 2011.

Jean-Marc Gales, který se k 1. květnu roku 2014 stal novým generálním ředitelem automobilky Lotus, se nyní v rozhovoru pro Autocar rozpovídal o nové generaci Elise.

Ta nemá jít cestou, kterou naznačil koncept z roku 2010, jenž měl být výkonnějším a zároveň větším a těžším nástupcem současného modelu, ale naopak se vydat stejným směrem jako původní Elise z roku 1996 a jeho přímí nástupci.

Hlavním cílem je tedy dosažení co nejnižší hmotnosti. Ta se sice především díky dnešním požadavkům na bezpečnost ani nepřiblíží k hodnotě 725 kg, jíž se pyšnila první generace z druhé poloviny devadesátých let, ale jak naznačuje aktuální Elise Cup 250 se svými 931 kg nebo Elise Sport s 866 kg, má být reálné dostat se těsně pod 900 kg pohotovostní hmotnosti.

Základem novinky bude přitom i nadále voštinový lepený hliníkový rám, který je výrazně levnější než odpovídající konstrukce z kompozitních materiálů.

Spolu s nízkou hmotností má nová generace zůstat věrná i celkové délce současného Elise a nepřekročit jeho 3785 mm. Bohužel v případě celkové šířky má díky bezpečnostní výbavě, jejíž součástí budou i tzv. chytré airbagy a zvýšená ochrana proti bočnímu nárazu včetně airbagů, dojít k výraznému nárůstu.

Jean-Marc Gales vedle hmotnosti a rozměrů zmínil i řízení, i když zde nijak nespecifikoval, jestli nový Elise dostane elektrický posilovač řízení, uvedl, že má být věrný DNA své značky a nabídnout stejně přímé a komunikativní spojení předních kol s řidičem jako aktuální modely.

V případě pohonných jednotek pro novou generaci Elise se nemá nic měnit na spolupráci s Toyotu, jejíž motory splňují potřebné emisní normy a vynikají svou spolehlivostí. Rozpětí výkonů se očekává podobně jako u současné generace od 100 do 181 kW (136 až 246 k). Nejen s ohledem na vstup na severoamerický trh budou vedle manuálních převodovek v nabídce i automatické z produkce Toyoty.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem

S nástupem Baracka Obamy byly spojovány nesmírné naděje.…

Lidé poslali na soukromé projekty desítky milionů. Crowdfunding pomohl i v boji s nemocí Lidé poslali na soukromé projekty desítky milionů. Crowdfunding pomohl i v boji s nemocí

Ochota přispívat na projekty v rámci crowdfundingových…

Zachování volného obchodu je i v zájmu EU, říká britská velvyslankyně Jan Thompsonová Zachování volného obchodu je i v zájmu EU, říká britská velvyslankyně Jan Thompsonová

Spojené království při svém opuštění EU nezůstane se…

 
Zdroj: Autocar
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Lotusy Elise a Exige mají před sebou ještě nejméně čtyři roky života Lotusy Elise a Exige mají před sebou ještě nejméně čtyři roky života

Nástupci modelů Elise a Exige jsou ještě v nedohlednu.…

Lotus Elise Sport a Sport 220: Redukční dieta Lotus Elise Sport a Sport 220: Redukční dieta

Sága Lotusu Elise nekončí. Na britský i kontinentální trh…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

20 tipů na víkend: Zimní bitva i extrémní sportování!

20 tipů na víkend: Zimní bitva i extrémní sportování!

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam, nechte se…

Expřítel Lucie Bílé Petr Kratochvíl: Češi jsou předposranej národ

Expřítel Lucie Bílé Petr Kratochvíl: Češi jsou…

Muž, který se významně vepsal do života přední české zpěvačky Lucie Bílé (50) a úspěšný podnikatel v jedné…

 

iSport.cz

Švenger je ve Zlíně nadšený a bojuje o smlouvu: Chci začít od nuly

Švenger je ve Zlíně nadšený a bojuje o smlouvu: Chci…

Vzal telefon a zavolal tátovi, bývalému prvoligovému brankáři: „Je to tady super,“ hlásil mu Milan Švenger ze…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně vychovává. Bez ní bychom zvlčili

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně…

Stačí už jen prezidentův podpis a začneme žít zdravě, moderním životním stylem. Po poslancích i ctihodní…

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

 
 
reklama