Lotus Elise: Nová generace dorazí na konci desetiletí

 

Lotus Elise se má v nové generaci představit v roce 2020 a jeho podobu lehce poodhalil samotný generální ředitel automobilky Jean-Marc Gales.

Lotus Elise se poměrně nenápadně zařadil mezi skutečně dlouhověké modely. Poprvé jsme se s ním setkali při jeho světové premiéře ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1995. Toto provedení je nejen ve Velké Británii označováno jako Series 1.

V říjnu roku 2001 byla spuštěna výroba tzv. Series 2, což je důkladně přepracované původní provedení, které vzniklo především díky změnám v požadavcích na bezpečnost nových vozů a pod nově tvarovanou karoserií stále ukrývá voštinový lepený hliníkový rám.

Začátkem roku 2010 byla představena podoba Elise pro modelový rok 2011, která přinesla prozatím nejzásadnější změny v designu předních partií a přiblížila nejmenší současný Lotus většímu kupé Evora.

Pařížský autosalon na podzim roku 2010 byl místem premiéry ambiciózního plánu na kompletní proměnu palety modelů značky Lotus, jejíž součástí byl i koncept budoucí generace Elise, jíž jsme se měli v sériové podobě dočkat v roce 2015, ale vše nakonec dopadlo jinak.

Lotus Elise ve své současné podobě nakonec zůstane v nabídce značky s největší pravděpodobností až do konce tohoto desetiletí a podle informací Automotive News z léta loňského roku se nové generace dočkáme v roce 2020, kdy se tento model vrátí i na severoamerický trh, který kvůli zdejším požadavkům na bezpečnost opustil v roce 2011.

Jean-Marc Gales, který se k 1. květnu roku 2014 stal novým generálním ředitelem automobilky Lotus, se nyní v rozhovoru pro Autocar rozpovídal o nové generaci Elise.

Ta nemá jít cestou, kterou naznačil koncept z roku 2010, jenž měl být výkonnějším a zároveň větším a těžším nástupcem současného modelu, ale naopak se vydat stejným směrem jako původní Elise z roku 1996 a jeho přímí nástupci.

Hlavním cílem je tedy dosažení co nejnižší hmotnosti. Ta se sice především díky dnešním požadavkům na bezpečnost ani nepřiblíží k hodnotě 725 kg, jíž se pyšnila první generace z druhé poloviny devadesátých let, ale jak naznačuje aktuální Elise Cup 250 se svými 931 kg nebo Elise Sport s 866 kg, má být reálné dostat se těsně pod 900 kg pohotovostní hmotnosti.

Základem novinky bude přitom i nadále voštinový lepený hliníkový rám, který je výrazně levnější než odpovídající konstrukce z kompozitních materiálů.

Spolu s nízkou hmotností má nová generace zůstat věrná i celkové délce současného Elise a nepřekročit jeho 3785 mm. Bohužel v případě celkové šířky má díky bezpečnostní výbavě, jejíž součástí budou i tzv. chytré airbagy a zvýšená ochrana proti bočnímu nárazu včetně airbagů, dojít k výraznému nárůstu.

Jean-Marc Gales vedle hmotnosti a rozměrů zmínil i řízení, i když zde nijak nespecifikoval, jestli nový Elise dostane elektrický posilovač řízení, uvedl, že má být věrný DNA své značky a nabídnout stejně přímé a komunikativní spojení předních kol s řidičem jako aktuální modely.

V případě pohonných jednotek pro novou generaci Elise se nemá nic měnit na spolupráci s Toyotu, jejíž motory splňují potřebné emisní normy a vynikají svou spolehlivostí. Rozpětí výkonů se očekává podobně jako u současné generace od 100 do 181 kW (136 až 246 k). Nejen s ohledem na vstup na severoamerický trh budou vedle manuálních převodovek v nabídce i automatické z produkce Toyoty.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Další referendum o brexitu by přineslo rozvrat, tvrdí bývalý europoslanec Strejček Další referendum o brexitu by přineslo rozvrat, tvrdí bývalý europoslanec Strejček

Bývalý europoslanec za ODS Ivo Strejček tvrdí, že Britové…

Německo obrací, vůči Huawei možná přitvrdí Německo obrací, vůči Huawei možná přitvrdí

Německá vláda podle listu Handelsblatt uvažuje kvůli…

Čínská centrální banka do tamní ekonomiky náhle nalila téměř dva biliony Čínská centrální banka do tamní ekonomiky náhle nalila téměř dva biliony

Čínská centrální banka ve středu napumpovala rekordních…

 
Zdroj: Autocar

Štítky Lotus Nové modely Sportovní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka? TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve…

 






 
Jak pokročilé asistenční systémy škodí: Že vás štvou, je ten menší problém

Jak pokročilé asistenční systémy škodí: Že vás štvou, je ten menší problém

Dnes 08:00

Moderní bezpečnostní a asistenční systémy zvyšují bezpečnost a pohodlí řidiče. Jenže i v případě jen malé nehody mohou zvýšit náklady na opravu vozu. A to klidně dvojnásobně.




Blesk.cz

Laurinová a Burešová z Modrého kódu: Drsný útok sexy komparzistky!

Laurinová a Burešová z Modrého kódu: Drsný útok sexy…

S nepříjemnou situací se teď potýkají herci ze seriálu Modrý kód. Bývalá komparzistka, která dostala padáka za…

Terezu před milencem chrání ozbrojená ochranka! Zdrcená prohlášením nového soudce

Terezu před milencem chrání ozbrojená ochranka!…

Už déle než rok setrvává Češka Tereza H. (22) v pákistánské trestnici. Dříve energická kráska se nyní jen…

 

iSport.cz

NBA v Londýně je tu. Satoranský o domácí roli i setkání s fotbalisty

NBA v Londýně je tu. Satoranský o domácí roli i…

PŘÍMO Z LONDÝNA | Elvis dorazil do města. V posledních týdnech si svými výkony vybojoval ve Washingtonu Wizards…

Bílek míří do Kazachstánu! Zlín jedná s Pivarníkem, ze Slavie chce Jugase

Bílek míří do Kazachstánu! Zlín jedná s Pivarníkem,…

Šok! Fotbalový Zlín přijde tři týdny před startem jarní části FORTUNA:LIGY téměř jistě o úspěšného trenéra.…

 

Reflex.cz

Vláda dětí: V Praze si hrají nedospělí lidé. Však oni to rodiče pak uklidí. A zaplatí...

Vláda dětí: V Praze si hrají nedospělí lidé. Však…

Původně jsem se chtěl na tomto místě rozhořčeně rozepsat o kraválistech, kteří se nabourali a neoprávněně…

Voličům SPD chybí jeden chromozom. Je to naše výhoda, tvrdí Tomio Okamura

Voličům SPD chybí jeden chromozom. Je to naše…

Jaromír Balda, novodobý terorista, sympatizant a volič SPD, dostal za svůj čin, kdy pokácel na koleje stromy a…