Lotus Elise: Nová generace dorazí na konci desetiletí

 

Lotus Elise se má v nové generaci představit v roce 2020 a jeho podobu lehce poodhalil samotný generální ředitel automobilky Jean-Marc Gales.

Lotus Elise se poměrně nenápadně zařadil mezi skutečně dlouhověké modely. Poprvé jsme se s ním setkali při jeho světové premiéře ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1995. Toto provedení je nejen ve Velké Británii označováno jako Series 1.

V říjnu roku 2001 byla spuštěna výroba tzv. Series 2, což je důkladně přepracované původní provedení, které vzniklo především díky změnám v požadavcích na bezpečnost nových vozů a pod nově tvarovanou karoserií stále ukrývá voštinový lepený hliníkový rám.

Začátkem roku 2010 byla představena podoba Elise pro modelový rok 2011, která přinesla prozatím nejzásadnější změny v designu předních partií a přiblížila nejmenší současný Lotus většímu kupé Evora.

Pařížský autosalon na podzim roku 2010 byl místem premiéry ambiciózního plánu na kompletní proměnu palety modelů značky Lotus, jejíž součástí byl i koncept budoucí generace Elise, jíž jsme se měli v sériové podobě dočkat v roce 2015, ale vše nakonec dopadlo jinak.

Lotus Elise ve své současné podobě nakonec zůstane v nabídce značky s největší pravděpodobností až do konce tohoto desetiletí a podle informací Automotive News z léta loňského roku se nové generace dočkáme v roce 2020, kdy se tento model vrátí i na severoamerický trh, který kvůli zdejším požadavkům na bezpečnost opustil v roce 2011.

Jean-Marc Gales, který se k 1. květnu roku 2014 stal novým generálním ředitelem automobilky Lotus, se nyní v rozhovoru pro Autocar rozpovídal o nové generaci Elise.

Ta nemá jít cestou, kterou naznačil koncept z roku 2010, jenž měl být výkonnějším a zároveň větším a těžším nástupcem současného modelu, ale naopak se vydat stejným směrem jako původní Elise z roku 1996 a jeho přímí nástupci.

Hlavním cílem je tedy dosažení co nejnižší hmotnosti. Ta se sice především díky dnešním požadavkům na bezpečnost ani nepřiblíží k hodnotě 725 kg, jíž se pyšnila první generace z druhé poloviny devadesátých let, ale jak naznačuje aktuální Elise Cup 250 se svými 931 kg nebo Elise Sport s 866 kg, má být reálné dostat se těsně pod 900 kg pohotovostní hmotnosti.

Základem novinky bude přitom i nadále voštinový lepený hliníkový rám, který je výrazně levnější než odpovídající konstrukce z kompozitních materiálů.

Spolu s nízkou hmotností má nová generace zůstat věrná i celkové délce současného Elise a nepřekročit jeho 3785 mm. Bohužel v případě celkové šířky má díky bezpečnostní výbavě, jejíž součástí budou i tzv. chytré airbagy a zvýšená ochrana proti bočnímu nárazu včetně airbagů, dojít k výraznému nárůstu.

Jean-Marc Gales vedle hmotnosti a rozměrů zmínil i řízení, i když zde nijak nespecifikoval, jestli nový Elise dostane elektrický posilovač řízení, uvedl, že má být věrný DNA své značky a nabídnout stejně přímé a komunikativní spojení předních kol s řidičem jako aktuální modely.

V případě pohonných jednotek pro novou generaci Elise se nemá nic měnit na spolupráci s Toyotu, jejíž motory splňují potřebné emisní normy a vynikají svou spolehlivostí. Rozpětí výkonů se očekává podobně jako u současné generace od 100 do 181 kW (136 až 246 k). Nejen s ohledem na vstup na severoamerický trh budou vedle manuálních převodovek v nabídce i automatické z produkce Toyoty.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Konkurence Uberu? Nissan se chystá na trh sdílených jízd Konkurence Uberu? Nissan se chystá na trh sdílených jízd

Japonská automobilka Nissan Motor Co představila…

Náš člověk v Pchjongčchangu: Schovaní diváci Náš člověk v Pchjongčchangu: Schovaní diváci

Byla to ostuda. Na hokejové čtvrtfinále Česko–USA přišlo…

Vládní novela má prolomit bankovní tajemství. Nepodporují ji ale ani někteří lidé z ANO Vládní novela má prolomit bankovní tajemství. Nepodporují ji ale ani někteří lidé z ANO

Banky, poskytovatelé platebních služeb, právní kanceláře,…

Praha vymění všechny zastaralé automaty na jízdenky. Půjde platit i kartou Praha vymění všechny zastaralé automaty na jízdenky. Půjde platit i kartou

Pražský dopravní podnik (DPP) postupně vymění v metru…

 
Zdroj: Autocar

Štítky Lotus Nové modely Sportovní

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 



Lotus Elise Sprint neváží ani 800 kilogramů. Cena už tak slavná není Lotus Elise Sprint neváží ani 800 kilogramů. Cena už tak slavná není

Automobily Lotus nejsou o ohromném výkonu, ale zejména o…

Lotusy Elise a Exige mají před sebou ještě nejméně čtyři roky života Lotusy Elise a Exige mají před sebou ještě nejméně čtyři roky života

Nástupci modelů Elise a Exige jsou ještě v nedohlednu.…

 



 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Dnes 14:51

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Dvaatřicetiletý český turista Jiří Bárta zemřel na thajském ostrově Samui, uvádí agentura DPA. Zřítil se ze…

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

 

iSport.cz

Česko - Rusko OSR 0:3. Sen o finále je pryč, soupeř rozhodl za 27 vteřin

Česko - Rusko OSR 0:3. Sen o finále je pryč, soupeř…

Čeští hokejisté se v olympijském semifinále v Pchjongčchangu statečně bili s výběrem Ruska, ale na postup mezi…

Dvě medaile? Můžeme být hrdí, říká Rybář. Potvrdil, že Češi nejedou do Ruska

Dvě medaile? Můžeme být hrdí, říká Rybář. Potvrdil,…

PŘÍMO Z KOREJE | Po stojce Jaroslava Soukupa jen na střelnici lámal rukama. „To je škoda, to je taková škoda,“…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…