Lotus Super Elise: Stříbrná vize Juliana Thomsona
Julian Thomson není příliš známé jméno. Rodák z anglického Rugby toho ovšem má za sebou už hodně, navrhuje pro Jaguar a další britské automobilky. Prostě lokální patriot každým coulem. Právě on je kupříkladu zodpovědný za vnější tvary hybridního turbínového konceptu C-X75. Zatím posledním jeho dílem jsou dvě skici Lotusu Super Elise, které odhalil na svém účtu na Twitteru. Sám pevně doufá, že se jeho výtvor bude vyrábět.
Stříbrné kupé už takřka dvacet let existující Elise hodně připomíná, podobou přední části se vrací k první sérii představené na IAA 1995. Tu totiž také navrhoval on sám, ale nyní si myslí, respektive přiznává, že konečný výsledek nebyl úplně tím pravým ořechovým. Mimochodem, jméno pro vůz s tradičním písmenem E na začátku vybral podle své vnučky ještě Ital Romano Artioli, který kromě Lotusu vlastnil před dvěma dekádami i Bugatti.
Auto je ale mnohem širší a plošší než současný model. Zemi se konkrétně přiblížilo o 30 mm a ostrovní designér tvrdí, že by mohlo být o 75-100 mm širší. Thomson se při práci na agresivním, ale čistém vzhledu nechal do značné míry inspirovat Porsche 911. Ovšem tím klasicky moderním od Singeru! Pokud se do alespoň malosériové výroby skutečně dostane, tak se určitě může těšit na nové jméno, název Super Elise je samozřejmě pracovní.
Ačkoli v Hethelu v současnosti používají hlavně agregáty od Toyoty a ubírají se jiným směrem včetně plánovaného SUV pro Čínu, tady se jeví jako nejvhodnější varianta Honda VTEC v kombinaci s robotizovanou převodovkou. Dvoulitr s turbem? Samozřejmě jej najdeme uprostřed a točivý moment půjde jen na zadní kola. Jeden z přispívajících na fóru LotusTalk.com odhaduje, že vznikne v limitované sérii dvaceti kusů. Kéž by!