Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Emeya už najdete v konfigurátoru. Může mít i tažné zařízení

Daniel Fuglevič
Diskuze (17)

Elektrický sedan od Lotusu přichází na trh s působivým poměrem výkonu a ceny. Alespoň tedy ve srovnání se svým německým rivalem.

Nejnovější model z elektrické budoucnosti Lotusu se po loňské premiéře oficiálně dere na evropský trh. Čtyřdveřový grand tourer Emeya vyráběný v čínském Wu-chanu už tedy najdete v konfigurátoru britské značky. S pohledem na první dostupné varianty se přitom nabízí i rychlé srovnání s jasným rivalem z Německa, nedávno modernizovaným Porsche Taycan.

Video se připravuje ...

Začít můžeme u nejsilnější varianty Emeya R, která na britském trhu startuje na částce 129.950 liber (asi 3,9 milionu korun). Za tuhle cenu budou majitelé krotit celkem 918 koní (675 kW) v rámci dvou elektromotorů a díky baterii o kapacitě 102 kWh ujedou až 484 km (WLTP) na jedno nabití. Pro představu, nejvýkonnější Porsche Taycan Turbo S (952 k/700 kW) startuje v Británii na částce 161.400 liber (asi 4,8 milionu korun), na druhou stranu ovšem nabízí podstatně vyšší dojezd až 630 km (WLTP).

V konfigurátoru nicméně najdete i levnější varianty Hyper-GT, jak svůj počin Lotus označuje. Základní Emeya přijde na 94.950 liber (asi 2,8 milionu korun), rovněž je vybavena dvěma elektromotory o nižším systémovém výkonu 611 koní (450 kW) a 102kWh baterií, která slabšímu modelu zajistí lepší dojezd až 610 km. Dodatečné prvky výbavy pak nabízí stejné výkonná Emeya S, startující na částce 107.450 liber (3,2 milionu korun). Úplně výchozí Taycan (408 k/300 kW) s dojezdem 590 km přitom začíná na britském trhu s cenou 86.500 liber (asi 2,6 milionu korun).

Výběr barev karoserie je u Lotusu omezený na šest odstínů, nabídka designů 20- až 22palcových kol je taky střídmá, zato ale v řadě různých barevných provedení. Za příplatek 699 liber (asi 21.000 Kč) lze kola u varianty R obout do lepivějších pneumatik Pirelli P Zero Corsa, tradičně nákladnější volitelnou položkou pak mohou být karbon-keramické brzy za 7950 liber (asi 236.000 Kč).

Uvnitř je na výběr standardně čalounění šedou Nappa kůží nebo bílou umělou (veganskou) kůží, zatímco Nappa v černo-červené kombinaci je za příplatek 3000 liber (asi 89.000 Kč) i pro nejvyšší verzi R. Za dodatečných 1999 liber (asi 59.000 Kč) jsou příplatkem i paket aktivní aerodynamiky (pro přední spoiler a zadní difuzor) nebo kamery nahrazující klasická vnější zrcátka. A pokud by měl majitel nutnost tahat za svým Hyper-GT přívěs, v seznamu příplatků nakonec najde za 1095 liber (asi 32.500 Kč) i elektricky výklopné tažné zařízení.

Daniel Fuglevič
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - Markus1
10. 3. 2024 14:45
Re: Lotus vs Porsche
😂😂😂😂 ze toto vravi clovek co porvnava hilux s novym defenderom, ospevuje asx, picuje na vw a ospevuje h/k a nakoniec kupi polo, a velky milovnika geeeeecka
Jedinecny topper co v zivote sedel v troch autach a automobilovy trh hodnoti podla stavu na sidlisku v kosiciach….
10. 3. 2024 12:57
Re: ...
Jo, přesně :yes:
10. 3. 2024 08:58
Re: Lotus vs Porsche
tá sadla :-[] . Ešte si zabudol si na balady na asx, prípadne atmosferické motory
10. 3. 2024 00:25
Re: ...
Přesně toto už jsem tady psal před řadou měsíců. :-)
Avatar - Roman Horký
9. 3. 2024 22:08
Re: ...
Nemám jak utrácet svoje peníze. Všude vidím Made in PRC a pryč zachraň se kdo můžeš.