Lotus vyvíjí třípalivový motor pro brazilské Obvio!

Lotus vyvíjí třípalivový motor pro brazilské Obvio!

 
 

Lotus Engineering byl vybrán jako strategický dodavatel vývojových prací na motoru schopném spalovat benzin, etanol a zemní plyn.

V létě roku 2005 jsme krátce informovali o plánech brazilské společnosti Automoveiculos S.P.E. Ltda. sídlící v Rio de Janeiru. Podnikatelským záměrem této firmy je příprava jihoamerické alternativy mikroautomobilu formátu Smart ForTwo. I když všechno nejde tak hladce jak bylo původně plánováno, pokrok je zřejmý. S renomovaným dodavatelem v oblasti vývoje a návrhu výroby nových automobilů má jihoamerický projekt velkou šanci na splnění vysokých cílů, které stály na počátku.

Lotus Engineering byl vybrán jako strategický dodavatel vývojových prací. Úkolem je zkonstruování a integrace motoru schopného spalovat benzin a etanol v jakémkoliv směšovacím poměru včetně extrémních hodnot (100:0 a 0:100) a současně schopnost spalovat zemní plyn. Motor označovaný jako "Trybrid" bude vycházet z agregátu brazilské firmy Triton.

V současné době se hovoří o dvou modelech 828 a 012, které by měly mít hliníkový prostorový rám a povrchové díly z kompozitních materiálů a plastů. Pohotovostní hmotnost vozů má činit jen 600 resp. 750 kg, což umožní dosahovat dobré ekonomiky provozu i dynamiky jízdy.

Po třípalivových verzích mají přijít také elektrické varianty automobilů značky Obvio!. Lotus Engineering má údajně zakázku i na vývoj supersilných motorů o výkonech 125 a 184 kW pro výkonné modely brazilské značky. To je ale zřejmě hudba vzdálenější budoucnosti. V tuto chvíli má Obvio! podepsán předběžný kontrakt na vývoz 50 tisíc automobilů na americký trh, v následujících 18 měsících hodlá jednat s dalšími subjekty o exportu na nové národní trhy.

Třísedalový automobil 828 měří na délku 2650 mm, do šířky 1650 mm a do výšky 1500 mm, rozvor činí 1750 mm, pohotovostní hmotnost je dle údajů brazilského výrobce pouze 600 kg. Větší model 012 má stejný základ ale délku 3200 mm a šířku 1800 mm. Motor uložený před zadní nápravou je, tak jako mnoho dalších komponent, odebírán od renomovaných dodavatelů. Čtyřválec Tritec byl vyvinut ve spolupráci BMW a DaimlerChrysler a je vyráběn v nové továrně v brazilském státě Parana. Obvio má před zadní nápravou také převodovku ZF CVT s plynule měnitelným převodem, která umožňuje vedle plně automatického provozu, také poloautomatický režim s předdefinovanými převodovými stupni.

Výroba by měla být zahájena na konci roku 2008.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 

Štítky BMW Lotus Smart ZF

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…