Lotus vyvíjí třípalivový motor pro brazilské Obvio!

Lotus vyvíjí třípalivový motor pro brazilské Obvio!

 
 

Lotus Engineering byl vybrán jako strategický dodavatel vývojových prací na motoru schopném spalovat benzin, etanol a zemní plyn.

V létě roku 2005 jsme krátce informovali o plánech brazilské společnosti Automoveiculos S.P.E. Ltda. sídlící v Rio de Janeiru. Podnikatelským záměrem této firmy je příprava jihoamerické alternativy mikroautomobilu formátu Smart ForTwo. I když všechno nejde tak hladce jak bylo původně plánováno, pokrok je zřejmý. S renomovaným dodavatelem v oblasti vývoje a návrhu výroby nových automobilů má jihoamerický projekt velkou šanci na splnění vysokých cílů, které stály na počátku.

Lotus Engineering byl vybrán jako strategický dodavatel vývojových prací. Úkolem je zkonstruování a integrace motoru schopného spalovat benzin a etanol v jakémkoliv směšovacím poměru včetně extrémních hodnot (100:0 a 0:100) a současně schopnost spalovat zemní plyn. Motor označovaný jako "Trybrid" bude vycházet z agregátu brazilské firmy Triton.

V současné době se hovoří o dvou modelech 828 a 012, které by měly mít hliníkový prostorový rám a povrchové díly z kompozitních materiálů a plastů. Pohotovostní hmotnost vozů má činit jen 600 resp. 750 kg, což umožní dosahovat dobré ekonomiky provozu i dynamiky jízdy.

Po třípalivových verzích mají přijít také elektrické varianty automobilů značky Obvio!. Lotus Engineering má údajně zakázku i na vývoj supersilných motorů o výkonech 125 a 184 kW pro výkonné modely brazilské značky. To je ale zřejmě hudba vzdálenější budoucnosti. V tuto chvíli má Obvio! podepsán předběžný kontrakt na vývoz 50 tisíc automobilů na americký trh, v následujících 18 měsících hodlá jednat s dalšími subjekty o exportu na nové národní trhy.

Třísedalový automobil 828 měří na délku 2650 mm, do šířky 1650 mm a do výšky 1500 mm, rozvor činí 1750 mm, pohotovostní hmotnost je dle údajů brazilského výrobce pouze 600 kg. Větší model 012 má stejný základ ale délku 3200 mm a šířku 1800 mm. Motor uložený před zadní nápravou je, tak jako mnoho dalších komponent, odebírán od renomovaných dodavatelů. Čtyřválec Tritec byl vyvinut ve spolupráci BMW a DaimlerChrysler a je vyráběn v nové továrně v brazilském státě Parana. Obvio má před zadní nápravou také převodovku ZF CVT s plynule měnitelným převodem, která umožňuje vedle plně automatického provozu, také poloautomatický režim s předdefinovanými převodovými stupni.

Výroba by měla být zahájena na konci roku 2008.

Spolupracujeme s TipCars.com
VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun VIDEO: Koukalová udělala jméno českému biatlonu, vydělala miliony korun

V sedmadvaceti letech zažila biatlonistka Gabriela…

Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha Koruna se vrátí do roku 2013, říká ekonom Josef Jeřicha

Nervozita před ukončením intervencí přináší výkyvy na…

Video: Podívejte se, co zlevní a kdo bude tratit na konci intervencí Video: Podívejte se, co zlevní a kdo bude tratit na konci intervencí

Uměle udržovaný slabý kurz české koruny může výrazně…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

 






 
Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Jízdní dojmy Kia Picanto: Ještě pořád mini? (+videa)

Dnes 19:50

U minulé generace picanta jsem měl pocit, že vlastně řídím malé auto. Že je minikia celkově velmi dospělá. Došel jsem ke stejnému závěru i v případě novinky?




Blesk.cz

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se sem vydat po celý rok!

Švýcarsko není jen lyžování: 9 krás, za kterými se…

Švýcarsko není jen lyžařskou destinací, alpská země má turistům co nabídnout po celý rok. Ať už jde o…

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí bakterie, která plení sady

Nákaza z Bauhausu a Hornbachu: Zemědělci se bojí…

Ústřední kontrolní a zkušební úřad zemědělský (ÚKZÚZ) se obává šíření bakterie Xylella fastidiosa, která napadá…

 

iSport.cz

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu prošlapal cestu i Nedvěd

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu…

Byl jedním z nejúspěšnějších fotbalistů slavné éry české reprezentace: pod koučem Brücknerem si zahrál na dvou…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…