27.3. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Tohle je nový crossover pro Evropu. Prodávat ho bude čínsko-švédský Lynk & Co

 

Krátce po odhalení plánů na evropskou výrobu Lynk & Co představuje svůj další model, crossover 02.

Lynk & Co je nová značka čínské automobilky Geely zaměřená na mladé zákazníky, která spolupracuje též se švédským Volvem. V budoucnu se chce stát globálním hráčem a prodávat 500.000 aut ročně, k čemuž pomůže i výroba v Evropě. Vedle již odhaleného SUV 01 se v belgické továrně v Ghentu bude vyrábět i nově odhalený crossover 02.

Sportovní, dobrodružný, dynamický, odvážný, jistý a zábavný, tak novinku charakterizuje Andreas Nilsson, šéfdesignér Lynk & Co, který v minulosti pracoval pro Volvo, Ford nebo Geely. Design, ostatně stejně jako vývoj, měl na starosti mezinárodní tým sídlící ve švédském Gothenburgu.

Svým designem „dvojka“ navazuje na dříve odhalené modely Lynk & Co, což znamená nekonvenční příď s vysoko usazenými světly, které zrovna nepadly všem do oka. Bez bližších detailů však Nilsson hovoří o kratším rozvoru a nižšímu těžišti než u jedničky. Díky tomu vypadá sportovnější, svalnatější než dříve odhalený vůz, což zdůrazňuje i dvoubarevná karoserie.

Čínská značka Lynk & Co míří do Evropy. V Česku testované auto bude vyrábět u Volva!

Stejně jako jednička i dvojka využívá platformu vyvinutou Volvem a Geely, tedy CMA (Compact Modular Architecture), kterou už známe z Volva XC40. Právě po jeho boku se 02 bude stejně jako 01 vyrábět v belgickém Ghentu, v tamější továrně Volva.

Přestože už 02 vypadá hotově, na evropských trzích se začne prodávat během roku 2020. Bude následovat po 01, jehož evropský start prodeje je plánován na první čtvrtletí roku 2020. Samotná výroba jedničky však začne v Ghentu již příští rok. První evropský showroom Lynk & Co bude otevřen v Amsterodamu, další prodejny budou následovat v Barceloně, Berlíně, Bruselu či Londýně. Umístěny budou v obchodních čtvrtích vedle módních butiků, počítá se i s dočasnými obchody v dalších městech. Auto navíc bude možné koupit také přes internet.

Lynk & Co 02 je v pořadí již třetím modelem značky vlastněné Geely a Volvem. Prvním bylo SUV 01, které se již prodává v Číně, poté následoval sedan 03, zatím stále jen ve formě konceptu blízkého sériové verzi.

Značka se orientuje na mladé zákazníky, respektive ty, kteří od automobilu vyžadují konektivitu a další výdobytky poslední módy. Svá auta tak značka popisuje jako „chytré telefony na kolech,“ disponují totiž velkým displejem multimediálního systému a neustálým připojením k internetu nebo specialitami dnešní doby – třeba možností sdílení vozidla. Na rozdíl od jiných výrobců pak Lynk & Co nenabízí různé verze svých aut a výbavové stupně, k dispozici je vždy jen plně vybavený model.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: Produktivita v Itálii musí vzrůst Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: Produktivita v Itálii musí vzrůst

Poslední týdny je Itálie opět ve středu dění. Roztržky…

Nová kolekce Blažka slaví s pomocí basketbalisty Satoranského úspěch na večírcích NBA Nová kolekce Blažka slaví s pomocí basketbalisty Satoranského úspěch na večírcích NBA

Řekl: „A dost! Už se nechci bavit o minulosti, jak jsem v…

Prodejní ceny bytů v Česku vzrostly ke konci června o 11 procent Prodejní ceny bytů v Česku vzrostly ke konci června o 11 procent

Prodejní ceny bytů v Praze a krajských městech na konci…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

 





 
Spoluzakladatel Applu chtěl kdysi postavit první autonomní vůz. Po osobní zkušenosti jim ale nevěří

Spoluzakladatel Applu chtěl kdysi postavit první autonomní vůz. Po osobní zkušenosti jim ale nevěří

Dnes 16:46

Steve Wozniak svého času snil o tom, že firma Apple postaví první vůz s autopilotem.




Blesk.cz

Rozina z Mise nový domov po natáčení: Rodinu zasáhla další rána!

Rozina z Mise nový domov po natáčení: Rodinu zasáhla…

Ve středečním díle moderátorka Tereza Pergnerová (44) výrazně pomohla mladé a šťastné rodině ze Slovácka. Otec…

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je už 100 tisíc

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je…

Miliony Venezuelanů utekly ze své zbídačené země, kde panuje hospodářská krize. Sta tisíce z nich přitom…

 

iSport.cz

Kluby Premier League se dohodly: videorozhodčí od příští sezony

Kluby Premier League se dohodly: videorozhodčí od…

V anglické fotbalové lize by měl od příští sezony začít fungovat videorozhodčí (VAR). Kluby Premier League se na…

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal životopisy: Byl jsem zoufalý

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal…

Dvě chycené penalty, pět čistých kont z šesti ligových zápasů. Brankář Filip Nguyen si aktuálně prožívá svůj…

 

Reflex.cz

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…

Babiš mladší: Můj otec lže, překročil červenou čáru. Nejsem vůbec pod dozorem

Babiš mladší: Můj otec lže, překročil červenou čáru.…

„Teď čtu v novinách, že můj otec řekl, že musím být pod ‚neustálým dozorem‘ vzhledem k mé pseudonemoci, které se…