Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Majitelé tesel se dočkali, u Humpolce otevřel první supercharger v ČR

David Bureš
Diskuze (78)

První rychlonabíjecí stanice Tesly na českém území nabízí šest dobíjecích míst. Již brzy by měla následovat i druhá stanice.

Tesla nadále rozšiřuje globální síť rychlonabíječek pro dobíjení svých elektromobilů. Letos se konečně dočkali i čeští majitelé amerických elektroaut, když tento týden začal fungovat první Tesla Supercharger v Česku. Nachází se u Humpolce, kousek od dálnice D1.

Při cestě po dálnici D1 je ke stanici nutné sjet na 90. kilometru u Humpolce a poté se vydat po silnici E551 směrem na Vystrkov. Hlavní investor a provozovatel nabíjecí stanice, společnost E.On, tvrdí, že se jedná o strategickou pozici. Supercharger totiž leží na oboustranném sjezdu z dálnice D1 a na křížení se silnicí Havlíčkův Brod, Humpolec, Pelhřimov, České Budějovice.

Rychlonabíjecí stanice zahrnuje šest rychlonabíjecích míst a je otevřena 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Supercharger se nachází nedaleko čerpací stanice, a tak je v blízkosti dostupná restaurace nebo toaleta. Nechybí ani přístup k wi-fi nebo zásuvky na dobití notebooku nebo telefonu. U rychlonabíječek Tesly se nejedná o nic neobvyklého, stavěny jsou totiž v takových místech, kde posádka má co dělat během nabíjení svého auta.

Stanice byla oficiálně otevřena již 24. června, kdy bylo k dispozici pět dobíjecích míst se standardy CHAdeMO (asijský nabíjecí standard, stejnosměrný proud), CCS 50kW (evropský nabíjecí standard, stejnosměrný proud), 22kW Mennekes typ 2 (střídavý proud), 43kW Mennekes typ 2, zásuvka 400V/32A a běžná zásuvka pro nabíjení skútrů a elektrokol. Šest superchargerů však bylo oficiálně zprovozněno až tento týden, kdy se stanice objevila i v mapách vozů americké značky.

Zatímco majitelé tesel budou mít nabíjení v superchargeru zadarmo, jak je pro ně zvykem, vlastníci ostatních aut musí za elektrický proud platit. V normálním režimu má 1 kWh stát 6 až 7,50 Kč, pro registrované řidiče se však počítá se systémem bonusů. Úhradu nabíjení je pak možné provést v rámci předregistrovaného systému EVMAPA nebo kreditní kartou.

Zanedlouho by se čeští majitelé tesel měli dočkat ještě jednoho superchargeru, který je ve výstavbě ve Vestci u Prahy. Na Slovensku pak už funguje jeden supercharger se čtyřmi dobíjecími místy nedaleko Zvolenu.

David Bureš
Diskuze (78)
Re: náklady na provoz
Na retarda sa pozri jedine do zrkadla. To, že niečo existuje viac ako 100 rokov, neznamená to, že to má za sebou 100-ročný vývoj. Spaľovacie motory ho za sebou majú, elektrický pohon a batérie do elektromobilov nie.
23. 7. 2016 20:18
Re: náklady na provoz
Jenže nás vůbec nemusí zajímat, z čeho se vyrábí elektřina ve světě. Pro nás je podstatné, z čeho se vyrábí elektřina u nás, resp. v Evropě. Protože smog v Pekingu je sice strašný, ale vliv na smog např. v Praze je nulový.
A pro srovnání, každým rokem se snižuje podíl uhelných elektráren na výrobě elektřiny. Kouknul jsem do každoročních zpráv ČEZu a např. za 2015 byl podíl uhelných elektráren 37% a každým rokem se tento podíl snižuje. Např. v roce 2005 byl podíl uhelných elektráren 55%.
22. 7. 2016 12:36
Re: Zdanění elektřiny
"prozatim je nabijeni v Humpolci zadarmo", ale jenom pro Tesly.
22. 7. 2016 07:52
Re: Zdanění elektřiny
PS> bylo 100% jistotou ze te budou zajimat jen ty dlouhe trasy >:D

a ne neplatim 7.50 za 1kWh, prozatim je nabijeni v Humpolci zadarmo, zpoplatneni na 6-7.50 se teprve chysta ;-) a pri 7.50, me to porad vychazi na 105 korun na 100km

ale pis dal, delas tim elektromobilite velkou slubu, cim vic pises, tim vice se zalistovava dane tema a tim vice pak je ukazovano ve vyhledavacich :-) a tim vice lidi ma pak moznost si precist tvoje nesmysly, a nezapomen dat zas nejaky odkaz na neco co tvuj post totalne rozseka :yes:
21. 7. 2016 23:40
Re: náklady na provoz
Ano znovu opakuji stále dokola zatím má malou učinost. Měl jsem doma pevnou linku a stále ji mám první mobily stejný názor jako vy takovou bendu sebou přece nepotáhnu do autobusu signál nic moc...atd atd kde jsme ted. Opakuji stále dokola je to vývoj. A děkuji těm jedincům , kteří si teslu koupí. A umožní pokrok a zbavit se závislosti. nesnáším závislost. Vystavuji občas na veletrhu amper v Brně a pokrok je i přes nedostatek financí značný. Jezdil jsem dlouhou dobu z naftou ano super spotřeba ,ale taky super smrad a super rakovina. Hlavně že se nesmí kouřit na zastávkách a ten starý autobus co tam chrochtá je co? a ty čiplé TDI to je ještě lepší. Nejsem eko fanatik , ale všem je jasné že účinnost a složitost spalovacích motorů je u konce něco jako konec století páry.