Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MAN a Neoplan: Luxusní zájezdové autobusy na míru (+videa)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Autobusy pro dálkovou dopravou se téměř vždy pyšnily komfortně zařízenými interiéry. Značky MAN a Neoplan pak předvádějí, že dnes je možné dosáhnout úrovně, která snese srovnání s luxusními limuzínami.

Společnost MAN Truck & Bus má připraveny široké možnosti individualizace prakticky pro všechna vozidla ze své nabídky od nákladních automobilů přes městské a meziměstské autobusy až po zájezdové autobusy značek MAN a Neoplan.

MAN má v současnosti ve své nabídce zájezdové autobusy Lion’s Coach a Lion’s Coach EfficientLine, zatímco paletu modelů značky Neoplan tvoří řady Tourliner, Cityliner, Jetliner a patrový Skyliner.

Cestující v těchto autobusech mohou již v jejich standardním provedení počítat se sedadly vybavenými stavitelnými opěradly, područkami, opěrkami nohou i výklopnými stolky a samozřejmostí je individuální osvětlení nad každým sedadlem i výdechy klimatizace.

V současnosti již běžnou součástí výbavy je pak výkonný multimediální systém s přehrávačem DVD a několika obrazovkami pod stropem, či v opěrkách hlav sedadel i Wi-Fi umožňující připojení k internetu. Přítomnost toalety a kuchyňky na palubě autobusu je pak často jen otázkou požadavků přepravce na počet sedadel pro cestující, který tyto prvky u některých modelů snižují.

Individualizace tedy do jisté míry probíhá i u relativně standardních vozidel při jejich výrobě v mateřském podniku, ale řada klientů má skutečně specifické požadavky, které sahají od použitých materiálů a jejich zpracování přes počet sedadel a jejich rozmístění až po nejrůznější prvky výbavy, které na palubě autobusu čeká jen málokdo. Ty je pak připraveno uspokojit Bus Modification Center.

Příklady individualizace autobusů MAN a Neoplan pro speciální zákazníky si vedle videa lze prohlédnout i v oficiální galerii snímků od společnosti MAN Truck & Bus, jejíž součástí je i od roku 2015 nevyráběný Neoplan Starliner.

Produkce tohoto modelu byla ukončena v souvislosti s přesunem výroby autobusů z východoněmeckého Plauenu, ležícího jen dvacet kilometrů severně od západočeského města Aš, do turecké Ankary. Po tomto přesunu využila společnost MAN Truck & Bus podnik v Plauenu ke zřízení speciálního střediska zaměřeného na individuální úpravy autobusů.

Díky tomu zde v květnu loňského roku zahájilo provoz nové Bus Modification Center, které se soustřeďuje na autobusy značek MAN a Neoplan. Při plném provozu zde má plnit speciální přání zákazníků přibližně 140 zaměstnanců.

Ti se zde věnují především specifickým úpravám interiérů od čalounění sedadel několika druhy kůží přes návrhy a výrobu doplňků v podobě kliček a madel z nerezové oceli či jiných materiálů až po prvky obložení interiéru z uhlíkových vláken nebo imitací či skutečných dřevěných dýh.

Kapitolu samu pro sebe pak představují nestandardní konfigurace sedadel, kdy je například do zadní části autobusu umístěn VIP salónek s barem, stolkem a sedadly umístěnými podél stěn bokem ke směru jízdy nebo mohou být v celém autobuse od předních dveří až po záď ve dvou řadách rozmístěna samostatná plně stavitelná křesla vybavená masážními funkcemi.

Bus Modification Center je připraveno splnit i zvláštní přání ohledně zástavby multimediálních systémů či občerstvení cestujících. V takovém případě není problém instalace cateringového automatu, dostupného v několika různých provedeních a jeho doplnění o automaty se studenými i horkými nápoji. Placení za občerstvení pak může probíhat v hotovosti, kartou či prostřednictvím chytrého telefonu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - Barry Lyndon
3. 10. 2016 18:17
Re: Neoplan
velikost místa určuje dopravce, ne výrobce...
Avatar - narona
3. 10. 2016 11:06
Neoplan
měl v 90. letech, kdy u nás začal masově jezdit, snad nejhorší sedadla ze všech, nebylo v něm ani moc místa ;-\