MAN TGS-WW - Celosvětové zaměření

MAN TGS-WW - Celosvětové zaměření

 
 

Německý výrobce představil upravenou stavební řadu TGS. Pod označením WW se skrývá World Wide zaměření.

Stagnace evropských trhů s užitkovou technikou přivedla MAN k dokončení vývoje stavebního speciálu pro mimoevropskou oblast. Takové vozidlo musí zvládat náročnější podmínky, než jaké jsou stanovené pro starý kontinent.

Německá automobilka může v tomto ohledu navazovat na podobnou úpravu pro největší řadu TGA, dříve než došlo k jejímu rozdělení na specializované TGS a TGX.

MAN na veletrhu Bauma 2010 konaném v sídelním městě společnosti představil model TGS-WW. Dostal prověřenou konstrukční koncepci Trucknology Generation, která mimo jiné obsahuje robustnější odpružení a zesílené prvky na podvozku podvozku. S celkovou hmotností do 41 t TGS-WW zvládá těžké pracovní podmínky v mimoevropských zemích.

Výběr kabin zahrnuje typy M, L a LX je doplněn širokou nabídku pohonných jednotek s rozpětím výkonu 257 kW do 353 kW. Emisní čistota motorů odpovídá legislativě trhů, kam je vozidlo určeno. Jde tedy o specifikace Euro 2 a Euro 3, jež platí pro Rusko, africké státy, Střední a Dálný východ.

Úspora

TGS-WW přišel na trh s novým designem zaměřeným na dynamiku. Optimalizace aerodynamiky TGS-WW přinesla lepší koeficient čelního odporu než u jeho předchůdce. To snižuje spotřebu paliva a odráží se na snížení provozních nákladů.

Sklon vnějších zpětných zrcátek a bočních oken byl výrazně redukován, což snížilo jejich špinění během jízdy. V zemích, kde je většina cest s nezpevněným povrchem, jde o velkou výhodu odrážející se také ve zvýšené bezpečnosti provozu. Z aerodynamických úprav vozidla profitují i motory. Do okolí chladiče vniká zvětšenými otvory karoserie a nárazníku více vzduchu. Zlepšené tepelná bilance motoru je dobrým argumentem v krajinách s vysokou průměrnou teplotou ovzduší.

Řada těžkých vozidel TGS-WW přináší interiérem kabin a použitými materiály zlepšenou ergonomickou a kvalitativní úroveň. Prakticky se to odráží především v celé řadě odkládacích prostorů, jednoduchém a z řidičova místa lehce dosažitelném uspořádání všech ovládacích prvků a přehledném uspořádání přístrojů na přístrojové desce.

Protože požadavky na bezpečnost provozu vzrůstají také v mimoevropských krajinách, jsou u řad těžkých vozidel MAN TGS-WW nyní k dispozici také elektroničtí pomocníci v podobě například adaptivního tempomatu ACC a hlídání jízdního pruhu LGS (Lane Guard System).

Stoupavost

Lepší otáčení

Další inovací MAN podporující dopravní účinnost ve stavebním sektoru je takzvaná brzda řízení, která podporuje úspěšný průjezd i těmi nejtěsnějšími zatáčkami na první pokus. Při natočení volantu jsou vnitřní zadní kola vozidla v závislosti na tom, jak rychle řidič točí volantem, přibrzďována. To dovoluje zmenšit průměr otáčení a výrazně přispívá schopnosti zatočení vozidla na kluzkém povrchu. Brzdu řízení, fungující do rychlosti vozidla až 30 km/h, aktivuje řidič stiskem ovladače.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky MAN

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 





 
Budoucnost cestovních automobilů: Co říká velký šéf?

Budoucnost cestovních automobilů: Co říká velký šéf?

Dnes 13:14

Závody cestovních vozů zažívají revoluci. Klíčovou postavu hraje Ital Marcello Lotti, který výrazně ovlivňuje dění ve světovém motorsportu téměř dvě desetiletí.




Blesk.cz

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v Karibiku prodávají za dvě stovky!

Mladý pár se asi zbláznil: Luxusní letovisko v…

Suzanne (33) a David (35) z amerického Detroitu spolu v Karibiku od roku 2013 vlastníma rukama budovali…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Šílenost. Nešťastník z Evertonu si zlomil nadvakrát nohu, soupeř plakal

Šílenost. Nešťastník z Evertonu si zlomil nadvakrát…

Záložník Evertonu James McCarthy v letošní sezoně dohrál. To muselo být v Goodison Parku hned jasné úplně…

 

Reflex.cz

Nejočekávanější filmy roku 2018: Velký přehled podle kategorií, který jinde nenajdete

Nejočekávanější filmy roku 2018: Velký přehled podle…

Máte rádi klasiku od klasiků, nebo jste fajnšmekři a hledáte ukrytý klenot? Anebo se těšíte na pokračování či…

Klinická smrt ČSSD: Proč ji nespasí Hašek s Chovancem a proč to bude mít těžší než ODS

Klinická smrt ČSSD: Proč ji nespasí Hašek s…

Tento víkend se v Táboře sjeli sociální demokraté sdružení pod platformou „Zachraňme ČSSD“. Za iniciativou stojí…