Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MAN TGS-WW - Celosvětové zaměření

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Německý výrobce představil upravenou stavební řadu TGS. Pod označením WW se skrývá World Wide zaměření.

Stagnace evropských trhů s užitkovou technikou přivedla MAN k dokončení vývoje stavebního speciálu pro mimoevropskou oblast. Takové vozidlo musí zvládat náročnější podmínky, než jaké jsou stanovené pro starý kontinent.

Německá automobilka může v tomto ohledu navazovat na podobnou úpravu pro největší řadu TGA, dříve než došlo k jejímu rozdělení na specializované TGS a TGX.

MAN na veletrhu Bauma 2010 konaném v sídelním městě společnosti představil model TGS-WW. Dostal prověřenou konstrukční koncepci Trucknology Generation, která mimo jiné obsahuje robustnější odpružení a zesílené prvky na podvozku podvozku. S celkovou hmotností do 41 t TGS-WW zvládá těžké pracovní podmínky v mimoevropských zemích.

Výběr kabin zahrnuje typy M, L a LX je doplněn širokou nabídku pohonných jednotek s rozpětím výkonu 257 kW do 353 kW. Emisní čistota motorů odpovídá legislativě trhů, kam je vozidlo určeno. Jde tedy o specifikace Euro 2 a Euro 3, jež platí pro Rusko, africké státy, Střední a Dálný východ.

Úspora

TGS-WW přišel na trh s novým designem zaměřeným na dynamiku. Optimalizace aerodynamiky TGS-WW přinesla lepší koeficient čelního odporu než u jeho předchůdce. To snižuje spotřebu paliva a odráží se na snížení provozních nákladů.

Sklon vnějších zpětných zrcátek a bočních oken byl výrazně redukován, což snížilo jejich špinění během jízdy. V zemích, kde je většina cest s nezpevněným povrchem, jde o velkou výhodu odrážející se také ve zvýšené bezpečnosti provozu. Z aerodynamických úprav vozidla profitují i motory. Do okolí chladiče vniká zvětšenými otvory karoserie a nárazníku více vzduchu. Zlepšené tepelná bilance motoru je dobrým argumentem v krajinách s vysokou průměrnou teplotou ovzduší.

Řada těžkých vozidel TGS-WW přináší interiérem kabin a použitými materiály zlepšenou ergonomickou a kvalitativní úroveň. Prakticky se to odráží především v celé řadě odkládacích prostorů, jednoduchém a z řidičova místa lehce dosažitelném uspořádání všech ovládacích prvků a přehledném uspořádání přístrojů na přístrojové desce.

Protože požadavky na bezpečnost provozu vzrůstají také v mimoevropských krajinách, jsou u řad těžkých vozidel MAN TGS-WW nyní k dispozici také elektroničtí pomocníci v podobě například adaptivního tempomatu ACC a hlídání jízdního pruhu LGS (Lane Guard System).

Stoupavost

Lepší otáčení

Další inovací MAN podporující dopravní účinnost ve stavebním sektoru je takzvaná brzda řízení, která podporuje úspěšný průjezd i těmi nejtěsnějšími zatáčkami na první pokus. Při natočení volantu jsou vnitřní zadní kola vozidla v závislosti na tom, jak rychle řidič točí volantem, přibrzďována. To dovoluje zmenšit průměr otáčení a výrazně přispívá schopnosti zatočení vozidla na kluzkém povrchu. Brzdu řízení, fungující do rychlosti vozidla až 30 km/h, aktivuje řidič stiskem ovladače.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)