Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MAN TGX slouží Kesko Group v soupravách s ohromující délkou

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Kesko Group má ve svém vozovém parku soupravy nákladních vozidel MAN TGX, jejichž celková délka je 31 metrů. Cílem je zvýšení přepravní kapacity při dosažení nižší spotřeby paliva a emisí CO2.

Finská Kesko Group začala využívat velkokapacitní soupravy v roce 2015 s cílem snížit dopady provozu svých nákladních vozidel, přepravujících potraviny, na životní prostředí.

Tyto soupravy přepraví větší objem nákladu než standardní nákladní automobily a díky tomu mohou absolvovat méně jízd, což se pozitivně projevuje právě na množství emisí CO2 v místě jejich provozu.

Velkokapacitní soupravy ve službách Kesko Group mohou mít celkovou délku až 34 metrů. Na jaře letošního roku rozšířila vozový park této společnosti dvojice vozidel MAN TGX 35.580.

Tyto čtyřnápravové nákladní automobily jsou vybaveny 15,6litrovým šestiválcem D38 s nejvyšším výkonem 427 kW (580 k) a točivým momentem 2900 N.m. Ve službách finské společnosti jsou nasazovány v rámci souprav s celkovou délkou 31 metrů.

Vozidla TGX 35.380 využívají cloudovou platformu RIO pro poskytování informací o provozu, komunikaci a logistické služby, kterou značka MAN nabízí pro všechna svá nákladní vozidla nad 7,5 tuny od loňského roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
28. 5. 2018 19:20
označení nákladních aut
Doporučuji autorovi si něco přečíst o nákladních autech, třeba ho to začne bavit. Většina nákladních aut má v označení zakomponovaný výkon v koních.
Proto tento kamión nemůže mít označení 35.380, ale 35.580 (35 tun a 580 koní). Při téhle délce a 380 koních by tak mohl vozit polystyren :-)