MAN Truck & Bus a deset let v Indii

 

MAN Truck & Bus se v roce 2006 pustil v Indii do společného podniku na výrobu užitkových vozidel a dnes zde patří k zavedeným a úspěšným značkám.

Před deseti lety MAN Truck & Bus zahájil v Indii spolupráci na společném podniku na výrobu, servis a prodej svých vozidel pro zdejší a další mimoevropské trhy.

Krátce po spuštění společného podniku vyjel z bran nového výrobního závodu v indickém Pithambur první nákladní automobil MAN řady CLA, jejíž výroba zde probíhá dodnes. Přibližně polovina těchto vozidel je určena pro indický trh, zatímco druhá polovina je rozdělena mezi 40 různých trhu v Africe, Asii a na Středním východě.

V prvních pěti letech se MAN Truck & Bus v rámci společného podniku soustředil vedle samotného vývoje portfolia nabízených verzí řady CLA pro mimoevropské trhy i na vytvoření rozsáhle prodejní sítě, pokrývající Indii.

V roce 2012 pak německá firma odkoupila podíly společníků a založila vlastní pobočku MAN Trucks India Pvt. Ltd., kterou zde provozuje dodnes.

Další články o vozech MAN

V současnosti MAN na indickém a řadě dalších mimoevropských trhů zájemcům o svá nákladní vozidla nabízí modelovou řadu CLA, která nabízí širokou paletu verzí s celkovou hmotností od 15 do 37 tun a konfiguracemi podvozků od 4x2 přes 6x2 a 6x4 až po 8x2 a 8x4.

K pohonu těchto vozidel slouží přeplňované vznětové šestiválce o objemu 6,9 litru s výkonem 162 nebo 206 kW a točivým momentem 800 nebo 1100 N.m. S těmito motory mohou spolupracovat šestistupňové manuální převodovky Eaton nebo devítistupňové manuální převodovky ZF.

MAN: 100 let nákladních vozidel a autobusů

MAN Truck & Bus v souvislosti se svými aktivitami v Indii připomíná, že nepřetržitě je na zdejším trhu sice přítomen posledních deset let, ale již v roce 1936 byl z Norimberku vyslán na obchodní cestu zástupce, který sem přivezl šest podvozků nákladních vozidel typu E a vrátil se s objednávkou na dalších 30 podvozků. O rok později bylo otevřeno první německo-indické zastoupení značky v Bombaji.

MAN Lions Coach Supreme Efficient Line: Top nabídka

K první spolupráci mezi značkou MAN a Indií na výrobě pak došlo v roce 1958, kdy byla spuštěna montáž vozidel typu 415 L1 AR. Tyto automobily byly nejprve sestavovány z Evropy dodávaných komponentů, ale postupně se stávaly stále více výsledkem čistě indické výroby a pod označením Shaktiman jich do poloviny devadesátých let dvacátého století již bez účasti značky MAN vzniklo přes 70.000 exemplářů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit

Zájem movitých Čechů o soukromé lety dlouhodobě stoupá. I…

Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje

Společnost Uber, která téměř po celém světě konkuruje…

Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva. Přečtěte si o nejposvátnější hoře světa Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva. Přečtěte si o nejposvátnější hoře světa

Adam tu po vyhnání z ráje musel celou věčnost balancovat…

 
Zdroj: MAN Truck & Bus
 

Přidat názorDiskuse: MAN Truck & Bus a deset let v Indii

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Dnes 11:55

Francouzský sporťák bude vybaven Michelinem speciálně vyladěnými 18" pneumatikami, jejichž vývoj si vyžádal dva roky.




Blesk.cz

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a spolujezdec měli nože

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a…

Londýn se ještě nevzpamatoval ze středečního teroristického útoku před parlamentem a městem otřásl další útok,…

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou mzdu se soudila dva roky

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou…

Zaměstnavatelé při ukončení pracovního poměru ve zkušební době často nevyplácejí odpracovaný čas. Takovou…

 

iSport.cz

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty za senzací

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty…

Byli na kolenou. Po dvou debaklech, které hokejisté Chomutova utrpěli v předkole play off od Mladé Boleslavi, by…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli…

Adam tu po vyhnání z ráje musel celou věčnost balancovat na jedné noze. Šiva odtud zkoušel osvítit lidstvo.…

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální salafisté ovládli všechny mešity ve městě

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální…

„Každý ví, že všechny mešity v Bruselu, jsou v rukou salafistů,“ oznámil starosta hlavního města Belgie Yvan…