MAN Truck & Bus a deset let v Indii

 

MAN Truck & Bus se v roce 2006 pustil v Indii do společného podniku na výrobu užitkových vozidel a dnes zde patří k zavedeným a úspěšným značkám.

Před deseti lety MAN Truck & Bus zahájil v Indii spolupráci na společném podniku na výrobu, servis a prodej svých vozidel pro zdejší a další mimoevropské trhy.

Krátce po spuštění společného podniku vyjel z bran nového výrobního závodu v indickém Pithambur první nákladní automobil MAN řady CLA, jejíž výroba zde probíhá dodnes. Přibližně polovina těchto vozidel je určena pro indický trh, zatímco druhá polovina je rozdělena mezi 40 různých trhu v Africe, Asii a na Středním východě.

V prvních pěti letech se MAN Truck & Bus v rámci společného podniku soustředil vedle samotného vývoje portfolia nabízených verzí řady CLA pro mimoevropské trhy i na vytvoření rozsáhle prodejní sítě, pokrývající Indii.

V roce 2012 pak německá firma odkoupila podíly společníků a založila vlastní pobočku MAN Trucks India Pvt. Ltd., kterou zde provozuje dodnes.

Další články o vozech MAN

V současnosti MAN na indickém a řadě dalších mimoevropských trhů zájemcům o svá nákladní vozidla nabízí modelovou řadu CLA, která nabízí širokou paletu verzí s celkovou hmotností od 15 do 37 tun a konfiguracemi podvozků od 4x2 přes 6x2 a 6x4 až po 8x2 a 8x4.

K pohonu těchto vozidel slouží přeplňované vznětové šestiválce o objemu 6,9 litru s výkonem 162 nebo 206 kW a točivým momentem 800 nebo 1100 N.m. S těmito motory mohou spolupracovat šestistupňové manuální převodovky Eaton nebo devítistupňové manuální převodovky ZF.

MAN: 100 let nákladních vozidel a autobusů

MAN Truck & Bus v souvislosti se svými aktivitami v Indii připomíná, že nepřetržitě je na zdejším trhu sice přítomen posledních deset let, ale již v roce 1936 byl z Norimberku vyslán na obchodní cestu zástupce, který sem přivezl šest podvozků nákladních vozidel typu E a vrátil se s objednávkou na dalších 30 podvozků. O rok později bylo otevřeno první německo-indické zastoupení značky v Bombaji.

MAN Lions Coach Supreme Efficient Line: Top nabídka

K první spolupráci mezi značkou MAN a Indií na výrobě pak došlo v roce 1958, kdy byla spuštěna montáž vozidel typu 415 L1 AR. Tyto automobily byly nejprve sestavovány z Evropy dodávaných komponentů, ale postupně se stávaly stále více výsledkem čistě indické výroby a pod označením Shaktiman jich do poloviny devadesátých let dvacátého století již bez účasti značky MAN vzniklo přes 70.000 exemplářů.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Zákaz starého typu amalgánu vyjde pojišťovny na miliardy Zákaz starého typu amalgánu vyjde pojišťovny na miliardy

Kvůli zákazu zastaralého typu amalgámu vydají příští rok…

České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 
Zdroj: MAN Truck & Bus

Štítky MAN Profi Nákladní

 

Přidat názorDiskuse: MAN Truck & Bus a deset let v Indii

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 





 
Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

TEST: Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

Dnes 12:51

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny vzhledu a doplnění výbavy. Otestovali jsme „terénní“ verzi X-MOD v kombinaci s nejsilnějším turbodieselem nabídky.




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Odsouzený Robinho bude hrát v Turecku, podepsal smlouvu se Sivassporem

Odsouzený Robinho bude hrát v Turecku, podepsal…

Brazilský fotbalový útočník Robinho si dva měsíce po soudu v Itálii za znásilnění našel nové angažmá v turecké…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…