MAN Truck & Bus a deset let v Indii

 

MAN Truck & Bus se v roce 2006 pustil v Indii do společného podniku na výrobu užitkových vozidel a dnes zde patří k zavedeným a úspěšným značkám.

Před deseti lety MAN Truck & Bus zahájil v Indii spolupráci na společném podniku na výrobu, servis a prodej svých vozidel pro zdejší a další mimoevropské trhy.

Krátce po spuštění společného podniku vyjel z bran nového výrobního závodu v indickém Pithambur první nákladní automobil MAN řady CLA, jejíž výroba zde probíhá dodnes. Přibližně polovina těchto vozidel je určena pro indický trh, zatímco druhá polovina je rozdělena mezi 40 různých trhu v Africe, Asii a na Středním východě.

V prvních pěti letech se MAN Truck & Bus v rámci společného podniku soustředil vedle samotného vývoje portfolia nabízených verzí řady CLA pro mimoevropské trhy i na vytvoření rozsáhle prodejní sítě, pokrývající Indii.

V roce 2012 pak německá firma odkoupila podíly společníků a založila vlastní pobočku MAN Trucks India Pvt. Ltd., kterou zde provozuje dodnes.

Další články o vozech MAN

V současnosti MAN na indickém a řadě dalších mimoevropských trhů zájemcům o svá nákladní vozidla nabízí modelovou řadu CLA, která nabízí širokou paletu verzí s celkovou hmotností od 15 do 37 tun a konfiguracemi podvozků od 4x2 přes 6x2 a 6x4 až po 8x2 a 8x4.

K pohonu těchto vozidel slouží přeplňované vznětové šestiválce o objemu 6,9 litru s výkonem 162 nebo 206 kW a točivým momentem 800 nebo 1100 N.m. S těmito motory mohou spolupracovat šestistupňové manuální převodovky Eaton nebo devítistupňové manuální převodovky ZF.

MAN: 100 let nákladních vozidel a autobusů

MAN Truck & Bus v souvislosti se svými aktivitami v Indii připomíná, že nepřetržitě je na zdejším trhu sice přítomen posledních deset let, ale již v roce 1936 byl z Norimberku vyslán na obchodní cestu zástupce, který sem přivezl šest podvozků nákladních vozidel typu E a vrátil se s objednávkou na dalších 30 podvozků. O rok později bylo otevřeno první německo-indické zastoupení značky v Bombaji.

MAN Lions Coach Supreme Efficient Line: Top nabídka

K první spolupráci mezi značkou MAN a Indií na výrobě pak došlo v roce 1958, kdy byla spuštěna montáž vozidel typu 415 L1 AR. Tyto automobily byly nejprve sestavovány z Evropy dodávaných komponentů, ale postupně se stávaly stále více výsledkem čistě indické výroby a pod označením Shaktiman jich do poloviny devadesátých let dvacátého století již bez účasti značky MAN vzniklo přes 70.000 exemplářů.

Spolupracujeme s TipCars.com
První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá První velký český kryptoměnový průšvih v podání Cryptela se prozatím odkládá

Počátkem února soud zamítl insolvenční návrh na tuzemskou…

Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů Trump vyzval evropské spojence, aby převzali stovky zadržených islamistů

Americký prezident Donald Trump v noci na neděli v…

Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek Babiše zvolili straníci znovu předsedou hnutí ANO. Jeho pravou rukou zůstává Faltýnek

Premiér Andrej Babiš (ANO) byl podle očekávání znovu…

ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří ODS tepe ANO: Babiš razí politiku dvou tváří

Dvě tváře má podle Občanské demokratické strany (ODS)…

 
Zdroj: MAN Truck & Bus

Štítky MAN Profi Nákladní

 

Přidat názorDiskuse: MAN Truck & Bus a deset let v Indii

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

 





 
Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Švédská rallye v cíli: Tänak vládl naprosto suverénně

Včera

Estonský pilot Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) vyhrál Švédskou rallye 2019, druhý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje vás, pokud vám někdo ukradne hesla

Google představil doplněk Password Checkup. Varuje…

Weby Haveibeenpwned a Firefox Monitor vám po vyplnění e-mailu sdělí, jestli figuruje v některém ze známých úniků…

Jezdila s Terezou do Pákistánu: Teď její kamarádka prozradila, jak to ve skutečnosti bylo!

Jezdila s Terezou do Pákistánu: Teď její kamarádka…

Na kameru promluvila další modelka, která si jezdila přivydělávat focením do Pákistánu stejně jako Češka Tereza…

 

iSport.cz

Češi uzavřeli SP za mořem šestým místem ve smíšené štafetě

Češi uzavřeli SP za mořem šestým místem ve smíšené štafetě

Biatlonisté Michal Šlesingr, Michal Krčmář, Markéta Davidová a Eva Puskarčíková skončili šestí ve smíšené…

Nepomohl by nám ani Kane, řekl Trpišovský. Plzeň vyhrála nasazením

Nepomohl by nám ani Kane, řekl Trpišovský. Plzeň…

Nehledal výmluvy, neschovával se za fráze. Trenér Slavie Jindřich Trpišovský po prohře 0:2 v Plzni přiznal, že…

 

Reflex.cz

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor na splašené koně

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor…

Dopravní nehody nemívaly před staletími tolik obětí jako dnes, ale bývaly neméně tragické. I jízda na koni či na…

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme stále frajeři

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme…

Andrej Babiš byl zvolen předsedou hnutí ANO. Tuto větu píšu zhruba hodinu před jeho zvolením, ale myslím, že se…