Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Marchionne si za loňský rok ve Fiatu vydělal 14,5 milionu eur

David Bureš
Diskuze (20)
Sergio Marchionne se sice vzdal loňského výdělku u Chrysleru, ten u Fiatu si ale ponechal. A jsou to slušné peníze.

Plat Sergia Marchionneho v loňském roce činil 2,45 milionu eur, v rámci odměn obdržel akcie o celkové hodnotě 12,01 milionu eur. Dohromady si tak u Fiatu vydělal 14,5 milionu eur (v přepočtu asi 356,7 milionu euro). Výše mzdy šéfa Fiatu je srovnatelná se mzdami ostatních vysoce postavených manažerů v automobilovém průmyslu.

Marchionne je rovněž generálním ředitelem Chrysleru, kde minulý rok pracoval zadarmo. Svého platu i odměn se totiž vzdal, protože tato americká automobilka musela splatit půjčky od americké a kanadské vlády.

Chrysler ovšem platí Marchionnemu provozní náklady firemního bytu na předměstí Detroitu nedaleko hlavního sídla automobilky.

Vedle toho je Marchionne ještě prezidentem Fiat Industrial S.p.A., v této skupině se ocitly například Iveco, Irisbus, CNH Global (sdružuje výrobce zemědělských a staveních strojů Case a New Holland) a další. Fiat Industrial S.p.A. dosud neoznámil, kolik si zde Marchionne v loňském roce vydělal.

Také platy vysokých představitelů ostatních automobilek se loni pohybovaly v řádech milionů eur. Generální ředitel Fordu Alan Mulally obdržel akcie o celkové hodnotě 58,3 milionů eur (1,4 miliardy korun) za dosažený obrat. Šéf VW Group Martin Winterkorn si podle výroční zprávy firmy loni vydělal 17,46 milionu eur (zhruba 429 milionů Kč).

Odměny šéfa General Motors Dana Akersona schvaluje americká vláda, podle jeho slov z letošního ledna za rok 2011 žádné odměny neobdrží, přestože se GM loni stalo největší automobilkou na světě.

David Bureš
Diskuze (20)
18. 3. 2012 10:15
Re: Ani tyzden bez Marchionneho!!!
On ten Berlusconi taky plnil stránky médií mnohem víc, než ti úspěšnejší. Navíc je to Talián a to samo o sbě znamená pozér, který na sebe rád upozorňuje....a až skončí, budnme (jako v případě Berlusconi) ještě léta zahrnováni články a příspěvky o tom, co kde podělal a jakej to byl lump....na druhou stranu, jakej pán, takovej krám. Mně by taky daleko víc zajímal nějakej úspěšnej manažer z branže, kterej za sebou i něco má - třeba Ghosn. Ale o tom jsme akorát jednou četl, že když šéfoval Nissana v Japonsku, tak ho japonští kolegové obdivovali pro pracovní nasazení...:-) a to není to dostatečně zajímavé, nenese to žádný náznak průseru.
16. 3. 2012 21:19
Re: Ani tyzden bez Marchionneho!!!
podívej se na jeho facebookové stránky.... Je tam všechno.... Jeho svetry, holicí strojky, výplatní pásky.... Proč to nepoužít, ne?
Avatar - euro89
16. 3. 2012 18:00
Re: Třeba 10x tolik,
Alfu vem čert (klidně VW), ale hlavně ať začne vyrábět zase Lancie. Z přeznačkovaných Chryslerů je mi špatně. :no: 8-s Jinak nevim, jak si přišel na to, že vrcholný auto Fiatu je Alfa. Vrcholný auto Fiatu jako značky je Croma a Fiatu jako koncernu je Quattroporte.
16. 3. 2012 16:36
Ani tyzden bez Marchionneho!!!
Dio mio, zase sa pise o Marchionnem. Z akych zdrojov to sustavne cerpa auto.cz?! To fakt nie je ziadny iny auto-boss v ponuke?!
16. 3. 2012 16:32
Re: Třeba 10x tolik,
Nevies, kde je vo Fiate problem? Predsa, ryba smrdi od hlavy!
"Kari,laz", mi za to nemozeme. ze mate vlastne kako v kazdej novodobej Alfe uz od vyroby. Alfistom odporucam igelilove navleky.