Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati GranTurismo MC: MC Strada s automatem pro USA

David Bureš
Diskuze (0)
Američtí zákazníci dostali vlastní verzi modelu GranTurismo MC Stradale. Vůz používá automatickou převodovku a je o něco pomalejší než evropské provedení.

Modenská automobilka Maserati představila na loňském pařížském autosalonu model GranTurismo MC Stradale, který prezentovala jako nejvýkonnější, nejlehčí a nejrychlejší vůz ve své současné nabídce. V Severní Americe se však bude tento model prodávat pod označením GranTurismo MC.

Maserati GranTurismo MC pohání stejný 4,7litrový vidlicový osmiválec jako evropské provedení, jeho výkon je však naladěn na 331 kW v 7.000 min-1 (oproti 330 kW). Točivý moment 510 Nm v 4.750 min-1 je u obou verzí totožný.

Maserati tvrdí, že osmiválec má nižší tření, výfukové potrubí je kratší a lehčí. Díky těmto úpravám by motor měl být úspornější a citlivější na sešlápnutí plynového pedálu.

Americký model zrychlí z 0-100 km/h za 4,9 s a jede až 298 km/h. GranTurismo MC Stradale je rychlejší – z 0-100 km/h zrychlí za 4,6 s, jeho maximální rychlost je 301 km/h.

Hlavní změna GranTurisma MC se však ukrývá v použité převodovce. Zatímco u evropské verze je síla motoru posílána na zadní kola přes sekvenční převodovku, americké GranTurismo MC využívá šestistupňový automat ZF, známý z GranTurisma S.

Důležitou změnou je také fakt, že GranTurismo MC je vybaveno zadními sedačkami. Ty jsou u GranTurisma MC Stradale nahrazeny ochranným rámem, který přispívá k vyztužení karoserie.

Tvary karoserie zůstaly s evropským provedením zachovány. Vůz má po vzoru GranTurismo MC Stradale upravenou příď, v předních blatnících se za koly objevily výdechy, na jejichž tvar navazují nové prahy, přepracován je i zadní nárazník, na odtokové hraně zavazadlového prostoru se objevil malý spojler.

GranTurismo MC bylo představeno v nově otevřeném showroomu Maserati v newyorské čtvrti TriBeCa. Vůz je prezentován jako nejrychlejší sériově vyráběné Maserati na americkém trhu. Supersportovní Maserati MC12, postavené na základech Ferrari Enzo a poháněné šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 465 kW, se totiž do USA oficiálně nedováželo.

David Bureš
Diskuze (0)