Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Osmiválcové Maserati Levante míří do Evropy. Nová verze GTS má 404 kW

Maserati Levante GTS
Maserati Levante GTS
Maserati Levante GTS
Maserati Levante GTS
11 Fotogalerie
Diskuze (9)
Osm válců v Maserati Levante debutovalo na jaře v ostré verzi Levante Trofeo. Nyní přichází oslabená varianta GTS.

Maserati Levante bylo až do letoška dostupné výhradně s šestiválcovými motory. Na jaře to změnila osmiválcová varianta Levante Trofeo s výkonem 434 kW představená na newyorském autosalonu, kterou nyní doplňuje Levante GTS prezentované na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Osm válců má také, výkon je však proti nejostřejšímu modelu snížen na 404 kW.

Vidlicový osmiválec o objemu 3,8 litru dopovaný dvěma turbodmychadly známe již z Quattroporte GTS. Má 730 N.m dostupných mezi 2500 a 5000 otáčkami, přičemž spárován je se speciálně nakalibrovaným pohonem všech kol. Automobil poháněný motorem vyráběným u Ferrari dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 4,2 sekundy a rozpohybovat ho až na 292 km/h, což jsou na poměry SUV hodně slušné parametry.

Maserati Levante – srovnání osmiválcových verzí
ModelLevante GTSLevante Trofeo
Motor3.8 V8 twin-turbo3.8 V8 twin-turbo
Válce/ventily8/48/4
Největší výkon [kW/min]404/6250434/6250
Točivý moment [N.m/min]730/2500-5000730/2250-5000
Převodovka8A8A
Max. rychlost [km/h]292přes 300
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,23,9

Levante GTS dostalo do vínku také speciálně nastavený podvozek, který má zajišťovat chování „gran turisma.“ Design vychází z verze Levante Trofeo, což znamená výraznější styl přídě i zádě. To uvnitř najdeme kožené čalounění (za příplatek kůže Pieno Fiore), sportovní pedály nebo hudební systém Harman Kardon se 14 reproduktory.

Spolu s tím automobilka lehce upravuje Levante pro nadcházející modelový rok. Příplatkovou výbavu tak doplnily adaptivní full-LED Matrix světlomety, zatímco volič automatické převodovky byl upraven tak, aby ovládání bylo intuitivnější. Maserati rovněž upravilo grafiku multimediálního systému MTC+.

Vstoupit do diskuze (9)