Osmiválcové Maserati Levante míří do Evropy. Nová verze GTS má 404 kW
Maserati Levante bylo až do letoška dostupné výhradně s šestiválcovými motory. Na jaře to změnila osmiválcová varianta Levante Trofeo s výkonem 434 kW představená na newyorském autosalonu, kterou nyní doplňuje Levante GTS prezentované na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Osm válců má také, výkon je však proti nejostřejšímu modelu snížen na 404 kW.
Vidlicový osmiválec o objemu 3,8 litru dopovaný dvěma turbodmychadly známe již z Quattroporte GTS. Má 730 N.m dostupných mezi 2500 a 5000 otáčkami, přičemž spárován je se speciálně nakalibrovaným pohonem všech kol. Automobil poháněný motorem vyráběným u Ferrari dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 4,2 sekundy a rozpohybovat ho až na 292 km/h, což jsou na poměry SUV hodně slušné parametry.
Maserati Levante – srovnání osmiválcových verzí | ||
Model | Levante GTS | Levante Trofeo |
Motor | 3.8 V8 twin-turbo | 3.8 V8 twin-turbo |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min] | 404/6250 | 434/6250 |
Točivý moment [N.m/min] | 730/2500-5000 | 730/2250-5000 |
Převodovka | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 292 | přes 300 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,2 | 3,9 |
Levante GTS dostalo do vínku také speciálně nastavený podvozek, který má zajišťovat chování „gran turisma.“ Design vychází z verze Levante Trofeo, což znamená výraznější styl přídě i zádě. To uvnitř najdeme kožené čalounění (za příplatek kůže Pieno Fiore), sportovní pedály nebo hudební systém Harman Kardon se 14 reproduktory.
Spolu s tím automobilka lehce upravuje Levante pro nadcházející modelový rok. Příplatkovou výbavu tak doplnily adaptivní full-LED Matrix světlomety, zatímco volič automatické převodovky byl upraven tak, aby ovládání bylo intuitivnější. Maserati rovněž upravilo grafiku multimediálního systému MTC+.