Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Osmiválcové Maserati Levante míří do Evropy. Nová verze GTS má 404 kW

David Bureš
Diskuze (9)
Osm válců v Maserati Levante debutovalo na jaře v ostré verzi Levante Trofeo. Nyní přichází oslabená varianta GTS.

Maserati Levante bylo až do letoška dostupné výhradně s šestiválcovými motory. Na jaře to změnila osmiválcová varianta Levante Trofeo s výkonem 434 kW představená na newyorském autosalonu, kterou nyní doplňuje Levante GTS prezentované na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Osm válců má také, výkon je však proti nejostřejšímu modelu snížen na 404 kW.

Vidlicový osmiválec o objemu 3,8 litru dopovaný dvěma turbodmychadly známe již z Quattroporte GTS. Má 730 N.m dostupných mezi 2500 a 5000 otáčkami, přičemž spárován je se speciálně nakalibrovaným pohonem všech kol. Automobil poháněný motorem vyráběným u Ferrari dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 4,2 sekundy a rozpohybovat ho až na 292 km/h, což jsou na poměry SUV hodně slušné parametry.

Maserati Levante – srovnání osmiválcových verzí
ModelLevante GTSLevante Trofeo
Motor3.8 V8 twin-turbo3.8 V8 twin-turbo
Válce/ventily8/48/4
Největší výkon [kW/min]404/6250434/6250
Točivý moment [N.m/min]730/2500-5000730/2250-5000
Převodovka8A8A
Max. rychlost [km/h]292přes 300
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,23,9

Levante GTS dostalo do vínku také speciálně nastavený podvozek, který má zajišťovat chování „gran turisma.“ Design vychází z verze Levante Trofeo, což znamená výraznější styl přídě i zádě. To uvnitř najdeme kožené čalounění (za příplatek kůže Pieno Fiore), sportovní pedály nebo hudební systém Harman Kardon se 14 reproduktory.

Spolu s tím automobilka lehce upravuje Levante pro nadcházející modelový rok. Příplatkovou výbavu tak doplnily adaptivní full-LED Matrix světlomety, zatímco volič automatické převodovky byl upraven tak, aby ovládání bylo intuitivnější. Maserati rovněž upravilo grafiku multimediálního systému MTC+.

David Bureš
Diskuze (9)
Avatar - speedfred
14. 7. 2018 12:30
Re: Keby nebolo kupcov fiatíkov ...
Ja myslim že u takto drahých aút môžu tú pokutu kľudne zahrnúť do ceny a nemusia sa s ňou deliť s Fiaťákmi.Táto pokuta by razantne navýšila cenu takého Supa či Passata s ex VR6
Avatar - speedfred
14. 7. 2018 12:27
Re: To se divím
som síce jeden z mála ale uprednostnil som čosi od FCA pred D3,rozhodovanie to bolo skôr srdcom ako rozumom.
14. 7. 2018 08:05
Re: Keby nebolo kupcov fiatíkov ...
Fakt si myslíš, že automobilky vyrábajú tie 3-valcové fidlátka z uvedomelosti k životnému prostrediu a direktívam EÚ? Dorovnávajú tak flotilové emisné kvóty a potom môžu veselo vyrábať ďalej tých "ozónožrútov"!!

14. 7. 2018 01:42
Re: To se divím
Ty jsi taky napsal BYpříspěvek...nikdo nic nepsal, ale ty to máš na půl stránky ;-)
14. 7. 2018 01:40
Re: Keby nebolo kupcov fiatíkov ...
A Porsche bez CityGo by na tom bylo jinak?!