Maybach Exelero: sen z třicátých let pokračuje

Maybach Exelero: sen z třicátých let pokračuje

 
 

Německý výrobce pneumatik Fulda potřeboval ve třicátých letech pro vývoj nových vysokorychlostních pneumatik vhodný testovací automobil. Nakonec se jím stal prototyp postavený na bázi Maybachu. Stejný postup se nyní po 66 letech zopakoval…

Z historických pramenů firmy Fulda vyplynulo, že ve třicátých letech firma požádala karosářského specialistu Dörr & Schreck o stavbu automobilu, který měl být určen pro testování vysokorychlostních pneumatik. Důvodem pro tento požadavek byla německá rychle rostoucí silniční síť, rostoucí cestovní rychlosti a silnější německé automobily, pro které byly potřeba také pneumatiky s novými parametry. Prototyp s proudnicovou karosérií a technikou tehdejších Maybachů jezdil přes 200 km/h, ale válečné roky ukončily jeho kariéru, aniž by po prototypu zbylo něco více než základní dokumentace.

Po 66 letech, v roce 2005, obnovuje Fulda spolupráci s Maybachem. Stimulem je zřejmě nejen testování nových sériových vysokovýkonných pneumatik, ale také podstatné posílení image Fuldy.

Konkrétním požadavkem byla nejvyšší rychlost 350 km/h, při níž mají být testovány vlastnosti pneumatik extrémního rozměru: 315 / 25 ZR 23.

Z iniciativy Fuldy tak v minulých letech vznikl nejprve ideový návrh, design a dokumentace za spolupráce profesorů a studentů Pforzheimské vysoké školy, konstruktérů DaimlerChrysler, Fuldy a italské karosárny Stola. 31.5.2004 vjel prototyp poprvé do aerodynamického tunelu, kde byly dále optimalizovány mnohé detaily exteriéru. Uvnitř nového Maybachu ještě ale nebylo zdaleka vše hotovo. Uplatnění našly nejrůznější materiály: přírodní kůže, neopren, hliníkový plech i uhlíkovými vlákny vyztužené kompozity.

Z rozložité státnické limuzíny vzniklo luxusní a rychlé kupé, ale tiskové materiály přitom nehovoří o sportovním voze! Proti původní studii z třicátých let byl změněn rozvor (původně 2900 mm, nyní 3390 mm), celková délka i šířka ale symbolicky odpovídají tehdejšímu vozu. Motor převzatý přímo z limuzíny by požadovanou rychlost 350 km/h nezvládl a tak technici Mercedes Car Group zvýšili zdvihový objem na konečných 5908 cm3, optimalizovali nastavení dvojice turbodmychadel i několika dalších komponent agregátu. Vidlicový dvanáctiválec Exelera nyní dosahuje maximálního výkonu 515 kW při 5000 ot./min, točivý moment vrcholí díky přeplňování již při 2500 ot./min hodnotou 1020 Nm.

Několik testovacích seancí na rychlostních okruzích v Cloppenburgu a v Nardo nakonec vyvrcholilo na přelomu letošního dubna a května v ověření nejvyšší rychlosti Maybach Exelero: 351,45 km/h, dle metodiky FIA, což je také podle výrobce rekordní hodnota pro sériové pneumatiky této kategorie.

Firma Fulda je pyšná také na to, že celý vývoj od první ideje do funkčního prototypu trval pouze 25 měsíců.

Oficiální tisková zpráva Maybachu ujišťuje, že o výrobě Maybachu Exelero se rozhodně neuvažuje.

Na závěr ještě přidáváme základní rozměry: 5890 x 2140 x 1390 mm, rozvor 3390 mm, pohotovostní hmotnost 2660 kg (!).

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Sjezd ČSSD rozhodl Zeman Komentář Martina Čabana: Sjezd ČSSD rozhodl Zeman

Malý div, že sociální demokracie přepřahá. Spíše je s…

Babiš se sešel se Zemanem, na večeři v Průhonicích řešili podporu vlády Babiš se sešel se Zemanem, na večeři v Průhonicích řešili podporu vlády

Premiér v demisi Andrej Babiš (ANO) dnes v Průhonicích…

ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle ČSSD jednala v retro stylu, Zimola rozdával růžové brýle

Královéhradecký kulturní dům Střelnice už něco pamatuje.…

 
Zdroj: Fulda

Štítky Maybach Design

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI Potvrzeno: Další Škodovka přišla o naftové motory. „Za pár“ to má i 1.4 TSI

Že nedávají vznětové motory zase takový smysl v malých…

 



Xenatec Maybach 57 S Cruiserio Coupé: V Ženevě ano, ale na výstavišti ne Xenatec Maybach 57 S Cruiserio Coupé: V Ženevě ano, ale na výstavišti ne

Mluví se o něm už delší dobu, ale veřejnost jej v sériové…

Maybach Exelero: Přestavba z Dodge Viper na objednávku za 550 tisíc eur Maybach Exelero: Přestavba z Dodge Viper na objednávku za 550 tisíc eur

Originální Maybach Exelero vznikl pouze v jediném…

 



 
Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Volkswagen Scirocco končí. Takto příběh sportovního kupé v roce 1974 začal

Dnes 18:45

Výroba Scirocca loni skončila. Pojďme si připomenout jeho dávného předchůdce ze sedmdesátých let.




Blesk.cz

Čínský superphone dostane superčip. V Antutu málem strhal počítadlo

Čínský superphone dostane superčip. V Antutu málem…

Zvěsti o připravovaném Xiaomi Mi Mix 2S vídáme na webu již několik týdnů, ovšem telefon vypadá reálněji až…

Láďovi přišel za mobil účet na pět tisíc. Víme, jak poznat předražené linky

Láďovi přišel za mobil účet na pět tisíc. Víme, jak…

Panu Láďovi je 70 let a nedávno mu přišel účet za mobilní telefon na pět tisíc korun. Jeho vnuk zjistil, že na…

 

iSport.cz

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Čeští hokejisté na zimních olympijských hrách 2018 v Pchjongčchangu postoupili přímo do čtvrtfinále, když bez…

Holoubkovi děkovali na Spartě: Bál jsem se debaklu, gól jsme si zasloužili

Holoubkovi děkovali na Spartě: Bál jsem se debaklu,…

Dlouhá léta stál na druhé straně barikády. Liberecký David Holoubek zažil utkání na Spartě poprvé jako trenér…

 

Reflex.cz

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

ČSSD povede Hamáček, porazil Zimolu i Chovance

Sociální demokracii povede dosavadní místopředseda strany a místopředseda Poslanecké Sněmovny Jan Hamáček. V…

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení hromadných sebevražd kytovců

Záhada velrybích ztroskotání: Překvapivé vysvětlení…

Vědci už dlouho hledají příčiny, proč velryby vplouvají na mělčiny, kde hromadně hynou. Jednu z nich teď možná…